Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Naar aanleiding van vorige discussies op dit forum denk ik te kunnen besluiten dat het merendeel van de meer ervaren Satgebruikers Open PLI verkiest boven enigma2. Nu probeer ik zoals de handleiding het voorschrijft mijn DM te flashen maar als ik via de webbrowser (zowel FF als IE) naar het IP adres surf van mijn DM, krijg ik de enigma2 webinterface waar ik geen knop vind om de firmware te upgraden. Ook via DCC vind ik die knop niet. Iemand die hierover goeie raad kwijt wil?

gtz

Geplaatst:

denk dat er newnigma2 mee bedoeld wordt.

maar de meningen zijn er over verdeeld maar persoonlijk denk ik dat het PLI team de achterstand die ze nu krijgen/hebben op andere teams niet meer goed kunnen maken

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Geplaatst:

dat denk ik ook! je kan beter geen openpli gebruiken dat is meer voor clones en ouwe troep

pak een echte image, die van dream, is recentelijk weer een mooie update van gekomen

doei!

Geplaatst: (aangepast)

dat denk ik ook! je kan beter geen openpli gebruiken dat is meer voor clones en ouwe troep

pak een echte image, die van dream, is recentelijk weer een mooie update van gekomen

doei!

Sorry maar je komt net kijken hier! dan heb jij zeker een clone,anders wist je wel beter.Ik draai jaren OpenPli en nooit geen problemen.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Nou nou, niet zo onaardig, en mensen betichten van het hebben van een clone zonder reden is een beetje zielig, ik val jou toch ook niet zomaar aan?

Alleen omdat ik hier nog niet zo lang lid ben zegt verder niets. Ik ben 8000 bezitter van het eerste uur en heb daarnaast nu ook twee 7020HD in gebruik(slaapkamer en keuken). Dream loopt gewoon ver voor en de rest heeft het nakijken, sorry dat jij je daar door aangevallen voelt maar daar kan ik niets aan doen.

Openpli loopt jaren achter en is zoals het nu lijkt compleet stil gevallen terwijl Dream Multimedia elke dag met mooie nieuwe, vernieuwende features komt.

doei!

Geplaatst:

Je weet jezelf met onzin wel keer op keer te overtreffen

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

• Moderator
Geplaatst:

Heren, graag ontopic en fatsoenlijk blijven en niet naar elkaar slaan.

Je kan het oneens zijn met een ander maar ga geen ruzie maken. Anders moeten we ingrijpen..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst: (aangepast)

Ben nu wel nieuwsgierig wat ik mis, gebruik al jaren openpli zonder wat anders geprobeerd te hebben. Kan iemand uitleggen wat ik mis?

aangepast door Harley

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

Nou nou, niet zo onaardig, en mensen betichten van het hebben van een clone zonder reden is een beetje zielig, ik val jou toch ook niet zomaar aan?

Alleen omdat ik hier nog niet zo lang lid ben zegt verder niets. Ik ben 8000 bezitter van het eerste uur en heb daarnaast nu ook twee 7020HD in gebruik(slaapkamer en keuken). Dream loopt gewoon ver voor en de rest heeft het nakijken, sorry dat jij je daar door aangevallen voelt maar daar kan ik niets aan doen.

Openpli loopt jaren achter en is zoals het nu lijkt compleet stil gevallen terwijl Dream Multimedia elke dag met mooie nieuwe, vernieuwende features komt.

doei!

dan kijk maar eens bij de nieuwe features van dream die komen bij mij heel bekend over bij openpli, en verschillende bugs die bij dream erin zaten zijn in oe 2.0 plotseling verdwenen , en die waren bij openpli al een tijdje geleden opgelost

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Geplaatst:

Hallo tbol,

Ik zou ook graag willen horen waarom ik bijvoorbeeld de versie van dream zou moeten gebruiken. Ik neem aan dat je de open-embedded bedoelt, want officiele dream releases zijn er dit jaar nog niet geweest, voor zover ik weet.

Ik vond zelf de recente open-embedded release nogal primitief. Zo is het een crime om je opnames op de harde schijf te beheren en is er geen support voor internet EPGs (lees Rytec). Dat zijn voor mij nogal essentiele dingen in openpli. Er is geen support voor software emulatoren, alleen voor CI modules (op sommige modellen) en het nogal esoterische Dreamcrypt. Dat wil zeggen dat je de box vaak zelfs nog niet eens kunt gebruiken zonder zelf het image aan te passen.

Wat je er voor terug krijgt is een Hbb browser die op dit moment nog niet veel meer dan een belofte is.

Verder leek de open-embedded veel slechter om te gaan met zwakkere zenders, maar dat zou aan de beta-kwaliteit van de drivers kunnen liggen.

En nog iets: uit de tag aan dit draadje begreep ik dat de oorspronkelijke poster het over een 7025 had. De 7025 wordt door open-embedded (en dus de daarop gebaseerde images) al sinds september 2011 niet meer ondersteund. Van openpli komen er nog bijna dagelijks updates voor binnen.

Graag je reactie

Geplaatst:

Nou ik zat enige tijd bij Newnigma en ben toen overgestapt naar Open pli en daar draait ie nog steeds op. Geen spijt tot heden. Het officiele dream image zou ik niet zo snel erop zetten. Het heeft toch z'n beperkingen.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

Allemaal goed en wel, maar ik blijf met mijn probleem sukkelen. Nog even opnieuw: Met dreamup kan ik geen verbinding leggen tussen dreambox en PC via IP. Ik kan wel de webinterface opstarten maar dan geeft ie een streamscherm waar nergens een flashknop te vinden is. Ook via DCC kan ik wel verbinding leggen maar niet flashen.

Wie helpt??

gtz

Geplaatst:

Maak eens een screenshot van jou "streamscherm".

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...