Ga naar inhoud


Wanneer stekker in stopcontact springt automaat uit


1pm

Aanbevolen berichten

Mijn vriend heeft een afwasmachine deze staat gewoon uit maar wanneer je de stekker in stopcontact drukt springt de automaat uit.

Merk weet ik zo ff niet , iemand een idee wat dit kan zijn ?

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daarom kan het wel kortsluiting zijn...

B.V. draadje los die tegen de kast aanleunt, verbrande stekker.. o.i.d.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad even belangrijk of de automaat uitschakeld of de aardlek.

 

Hoe oud is deze vaatwasser?

Ik heb ooit een oude vaatwasser gehad waarbij ook steeds de aardlek sprong.

Hier bleek de condensator die eigenlijk voor ONtstoring moet zorgen het probleem was.

Ik heb hem er simpelweg uit geknipt en heb voor lief genomen dat af het toe het licht licht knipperde :-)

Vu+ Ultimo - Open Pli

Vu+ Duo - Open Pli

Viosat G4

2xALPS duoLNB, 2xALPS quadLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de stekker al nagekeken. Mogelijk hebben de schroefjes niet goed vastgezeten waardoor de stekker veel te heet is geworden en de isolatie is weggebrand.

Je schreef dat het de zekeringautomaat was die er uit springt. Dat zul je wel goed weten maar er bestaan dus ook zekeringautomaten met ingebouwde aardlek, zie de bijlage. In dat geval is ook de knop omlaag gesprongen maar kan het dus ook een aardlek probleem zijn.

post-60869-0-11899900-1337026579_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schreef dat het de zekeringautomaat was die er uit springt. Dat zul je wel goed weten maar er bestaan dus ook zekeringautomaten met ingebouwde aardlek, zie de bijlage. In dat geval is ook de knop omlaag gesprongen maar kan het dus ook een aardlek probleem zijn.

 

Klopt, zo'n ding heet een alamat. Ik heb in mijn groepenkast alleen maar alamaten, en geen losse aardlekschakelaar. Een alamat heeft een testknopje om de aardlekfunctionaliteit te kunnen testen.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beschadiging van de bedrading is de meest voor de hand liggende oorzaak van kortsluiting.

de bedrading wordt met iedere beweging van de deur gebogen en dat leidt vroeg of later

tot breuk in de bemanteling van de draden, waardoor de kernen bloot komen te liggen, als die

kernen elkaar of metalen delen van de afwasmachine raken krijg je kortsluiting.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de deur een schakelaar bediend, en geen bewegende bedrading in zich heeft.

Maar kapotte bedrading komt wel eens voor in een wasmachine, of doorgebrande schakelaars/printen.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfs als de machine uit staat is er nog steeds spanning tot aan de bediening , meestal als je machine opent vind je direct waar de kabel binnenkomt een anti stoor condensator parallel over de stroomdraden , deze kan soms doorslaan en dus een sluiting veroorzaken , die kun je even afkoppelen en effe testen of de zekering nog steeds springt

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij iemand ook al zo eens een 'probleempje' opgelost...

 

het ging daarbij om een ingebouwde vaatwasser die in de keuken, onder het aanrecht ingebouwd was, vlak naast/onder de gootsteen.

Tegen de muur, onder in die kast was een stopkontakt gemonteerd, waarin de stekker van de vaatwasser zat. De kraan van de gootsteen lekte een beetje... niet veel, een paar druppeltjes per dag... niet uit de kraan zelf, maar via de aansluiting van de kraan, in het gootsteenkastje.... en ja, die druppeltjes vielen op het stopkontaktdoosje... zolang de stekker van de vaatwasser er niet inzat gebeurde er totaal niets (vreemd, maar goed), zodra je de stekker er instopte: knal, en de zekering (niet de aardlekschakelaar!) sprong eruit....

 

kijk dus even of de boel niet vochtig is. Leg eventueel een stukje keukenrol op of rond het stopkontakt, zodat je kan zien of er water lekt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige dit heb ik al een aantal keren meegemaakt tijdens mijn werk.

Vet komt ook wel eens voor, het vocht blijft op de wcd maar loopt niet via de gaatjes naar binnen.

Maar stop je de stekker er in dan komen de metalen pinnetjes in aanraking met het vocht dan krijg je de sluiting.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...