Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals eerder gezegd, helaas hier géén BBC/ITV. Ik kijk heel veel Duitse tv, maar het moet wel origineel zijn.

Ga niet naar nagesynchroniseerde dingen kijken. Dit is verkrachting van het product en zou zelfs verboden moeten worden.

Voor de rest hebben de Duitsers nog genoeg te bieden, qua muziek, ifo en docu.

Terug naar de voetbal, via de kabel is het in NL niet te zien, maar via de schotel misschien ook wel niet.

Soms worden programma´s alleen terrestrisch door gegeven en komt er iets anders op de schotel, dus toch nog even afwahten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst: (aangepast)

Ik kijk heel veel Duitse tv, maar het moet wel origineel zijn.

Ga niet naar nagesynchroniseerde dingen kijken. Dit is verkrachting van het product en zou zelfs verboden moeten worden.

Voor de rest hebben de Duitsers nog genoeg te bieden, qua muziek, ifo en docu.

Helemaal mee eens. Origineel, anders is het naar mijn mening gewoon een verminking van het werk.

Terug naar de voetbal, via de kabel is het in NL niet te zien, maar via de schotel misschien ook wel niet.

Soms worden programma´s alleen terrestrisch door gegeven en komt er iets anders op de schotel, dus toch nog even afwahten.

Waarom zou ZDF het inderdaad niet tijdelijk kunnen coderen via HD+? Beetje hetzelfde principe als RAI al jaren doet?

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Geplaatst:

Waarom zou ZDF moeten coderen?

Ik heb het nog niet meegemaakt dat ZDF op de satelliet iets anders uitzendt, althans via de Astra.

De uitzendingen via de Hotbird worden soms wel gewijzigd tijdens sporttournooien.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:

Waarom zou ZDF moeten coderen?

Vanwege de rechten? Kennelijk heeft de ZDF alleen de rechten voor Duitsland. Waarom zou ze anders de Nederlandse (en ik denk dat ook de Belgische) kabelbedrijven verzoeken het beeld op zwart te zetten of tijdelijk te vervangen door ZDF_neo?

VU+ Solo SE

Geplaatst:

Helemaal mee eens. Origineel, anders is het naar mijn mening gewoon een verminking van het werk.

Waarom zou ZDF het inderdaad niet tijdelijk kunnen coderen via HD+? Beetje hetzelfde principe als RAI al jaren doet?

coderen met HD+ zou nooit moeten en mogen kunnen gebeuren. Het + (plus) staat in werkelijkheid voor - (min). Mensen mogen niets meer met hun eigen apparaat, zoals doorspoelen bij reclame, het bepert nog kunnen bekijken naar opnames.

Maar wat denk je wat dit zou betekenen? Coderen voor nog niet 3 weken dat het voetbal begint? In Duitsland is men al jaren bezig om de overstap te maken van analoog naar digitaal. Nog steeds hebben niet eens alle mensen digitale apparatuur in huis.

Voor wie zou je dan dit soort apparatuur moeten installeren? Voor de UEFA zodat de heer nog meer geld kunnen aftroggelen van de publieke omroepen ARD en ZDF? De burger maar betalen en betalen, voor nieuw tuner, smartcard, abonnement en noem maar op. En de beperkingen die het gecodeerd kijken oplevert. Voor iedereen die bij M7 zit (vele gebieden in Europa dus) kent de daverende ellende ervan.

Waarom gezegd wordt dat Duitsland nasynchroniseert en geen andere landen noemt weet ik niet. Volgens mij doen o.a. de Franstalige en Italiaanse landen hetzelfde. De Polen doen het nog veel erger. Zij praten als een soort voice-over over de gesproken teksten heen. Dat is pas een totale ramp.

De Duitse publieken zenden trouwens genoeg originele Duitstalige producties uit. Niets geen nasynchronisatie dus. Dat is meer dan interessant genoem om naar te kijken. Niet alleen films maar ook documentaires als Ostsee Report, Mare TV, Bilderbuch bij voorbeeld.

Geplaatst:

coderen met HD+ zou nooit moeten en mogen kunnen gebeuren. Het + (plus) staat in werkelijkheid voor - (min). Mensen mogen niets meer met hun eigen apparaat, zoals doorspoelen bij reclame, het bepert nog kunnen bekijken naar opnames.

Maar wat denk je wat dit zou betekenen? Coderen voor nog niet 3 weken dat het voetbal begint? In Duitsland is men al jaren bezig om de overstap te maken van analoog naar digitaal. Nog steeds hebben niet eens alle mensen digitale apparatuur in huis.

Voor wie zou je dan dit soort apparatuur moeten installeren? Voor de UEFA zodat de heer nog meer geld kunnen aftroggelen van de publieke omroepen ARD en ZDF? De burger maar betalen en betalen, voor nieuw tuner, smartcard, abonnement en noem maar op. En de beperkingen die het gecodeerd kijken oplevert. Voor iedereen die bij M7 zit (vele gebieden in Europa dus) kent de daverende ellende ervan.

Dat zou ook echt niet goed zijn inderdaad. Het is alleen wel frappant dat de ZDF nu kabelbedrijven sommeert om op zwart te gaan. Geen goede ontwikkeling, als je het mij vraagt. Daar zit dan toch een rechtenkwestie achter, dunkt me.

Waarom gezegd wordt dat Duitsland nasynchroniseert en geen andere landen noemt weet ik niet. Volgens mij doen o.a. de Franstalige en Italiaanse landen hetzelfde. De Polen doen het nog veel erger. Zij praten als een soort voice-over over de gesproken teksten heen. Dat is pas een totale ramp.

Het gaat in dit topic specifiek over ZDF en Duitsland. Hetzelfde geldt uiteraard ook voor andere landen waar nagesynchroniseerd wordt.

VU+ Solo SE

Geplaatst:

@amager95,

Ik weet dat de meeste landen nasynchroniseren, maar ook bij hun kijk ik die programma´s niet.

Verder, het zal niet veel zijn, maar op de "offentlich Rechtlichen" ARD/ZDF, komen weldegelijk nagesynchroniseerde films.

Voor de rest is het afwachten wat ze gaan doen op de satelliet, maar hetgeen ze opleggen aan buitenlandse kabelboeren, betekent, dat het misschien op de schotel toch vervangen wordt door een ander programma.

Duitsland heeft een zeer goed "Digitenne netwerk", "dus is alles ook uit de lucht te plukken".

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Dat zou ook echt niet goed zijn inderdaad. Het is alleen wel frappant dat de ZDF nu kabelbedrijven sommeert om op zwart te gaan. Geen goede ontwikkeling, als je het mij vraagt. Daar zit dan toch een rechtenkwestie achter, dunkt me.

uh,

ik sta eigenlijk paf wegens de suggestie dat er rechten in het spel zijn....

alles wat ZDF aankoopt aan producties en of zelf produceert is puur voor de betalende GEZ gebühr Duitser

niemand anders mag dat zien.... (, begrijpt men dat? )

maar omdat het uitgezonden en per satelliet op de aarde gebeamde signaal niet zomaar stopt aan de grens kun jij dat ook ontvangen als belg nederlander etc etc

je kijkt volgens de reeds lang bekende en ook vaker gedocumenteerde rechten inzake uitzendingen ontvangen en het toch kunnen zien "eigenlijk zwart"

je kijkt eigenlijk grijs / zwart = ongeoorloofd (je bent immers geen GEZ betalende kijker)

Dat ik het ontvang, daar kan ik niks voor, ik heb die schotel op nederlands gebied opgesteld en kan het signaal niet weren :D

Dat weet men... ook bij ZDF

Maar het ontvangen is een en het verder doorgeven als professioneel commercieel KABEL bedrijf is iets anders < juist me dunkt het zijn "die rechten en licenties" die dat verbieden.

Dus om nog maar eens de smeulende lont te blussen voordat ook de Duitsers (zoals ZDF) aan SES Astra gaan vragen om een beperkte footprint en narrow Beam in te richten, hou op met de vergelijking van overige commerciele zenders die er niets mee van doen hebben.

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

Geplaatst:

vooor zdf (kabel)fans is't jammmer , maar voomezelf:

On-topic nog even. Ik zal het ZDF niet missen met en tijdens het voetbal. Ik kijk geen voetbal :grin: Dus het maakt mij niets uit.

2

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

In duitsland kijken de meesten via sat en wordt

betaald via gez en is en blijft fta.

Of de buitenlandse kabelaar mag heruitzenden bepaald de zender

In de grensstreek mag de uitzender het niet verbieden omdat

iedereen het zou kunnen ontvangen met een antenne (een discussie uit de

jaren 1990)

De eisen van de uefa zijn niet wettelijk aangezien de rechtsuitspraak ivm

kijken in GB met een NOVA kaartje

Geplaatst:

@ pukje,

die casus GB + nova kaartje is net even ander, de bar juffrouw betaalde immers voor dat kaartje

we willen toch dat alles open is in het EU landenpark? <> dan is evident dat publieke zenders vrij te ontvangen moeten zijn, maar niet belast mogen worden met kabel abo's en kosten.

;)

Traces Of You

Geplaatst:

@ pukje,

die casus GB + nova kaartje is net even ander, de bar juffrouw betaalde immers voor dat kaartje

we willen toch dat alles open is in het EU landenpark? <> dan is evident dat publieke zenders vrij te ontvangen moeten zijn, maar niet belast mogen worden met kabel abo's en kosten.

;)

Ja ik ben voor een open EU voor de tv is wel duidelijk

de eu is er ook voor heb van hun de nodige mails hierover ontvangen maar

de onderlinge overeenkomsten die de wet overschrijft stoort hun ook.

Het is aanvullend recht en nog geen dwingend recht maar daar werken ze nu aan

mbt betalen nova kaartje de kabel klant betaald ook

Geplaatst:

ja..

Maar als de ZDF per wet gebonden die extra ontstane kosten moet doorberekenen dan stijgt het GEZ per duitse betalende kijker, dat is per grondwet en overige media wetten in Duitsland niet mogelijk.

Zij mogen "de Duitser" / Duits rechtmatig ingeschreven bewoner / niet de kosten opleggen die ermee verbonden zijn om aan andere Buitenlandse Partijen (de Nederlandse Kabelmaatschappijen) die uitzendingen verder / door te geven als de rechten daarop per Hoofd der bevolking zouden toenemen.

ciao

Traces Of You

alles wat ZDF aankoopt aan producties en of zelf produceert is puur voor de betalende GEZ gebühr Duitser

niemand anders mag dat zien....

maar omdat het uitgezonden en per satelliet op de aarde gebeamde signaal niet zomaar stopt aan de grens kun jij dat ook ontvangen als belg nederlander etc etc

[...]

Dat weet men... ook bij ZDF

ZDF kan de meekijkers over de grens voor zijn eigen producties dan wel voor lief nemen, dat wil nog niet zeggen dat de partijen waarvan de ZDF producties/rechten inkoopt daar ook genoegen meenemen. Niet voor niets zenden bijvoorbeeld de BBC , ITV etc. al via een zogenaamde narrow beam uit (hoewel die gelukkig hier nog wel te ontvangen zijn :D). Daarom baart mij het zwart gaan van ZDF via de kabel ook zorgen. Via de kabel heb ik dat namelijk nog niet eerder meegemaakt. Lijkt me geen onredelijke of onlogische (hoe je het maar wilt noemen) conclusie dat de UEFA scherper wordt met de rechten. Ik ben dan ook benieuwd hoe zich dat in de toekomst gaat ontwikkelen.

hou op met de vergelijking van overige commerciele zenders die er niets mee van doen hebben.

Beetje onzinnig gebruik van dikgedrukte letter, maar goed. Waar zie je die vergelijkingen? Volgens mij maak jij er nu steeds zelf een vergelijking van. :rolleyes:

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

HD+ zenders (enkel toegankelijk voor duitse betalende abonnees) vergelijken met iets in deze discussie is aangaande abonnement / contract niet passend

Jij nederlander kunt geen HD+ ontvangen

Jij nederlander moet betalen voor nederlands commerciele zenders (raar maar waar als die hun broek ophouden met reclame)

We hebben het over een publiek / openbaar te ontvangen zender.

C0re, je stelling betreffende de verkoop van producties en film is treffend. (Midsummer Murders etc.)

Dus ook de aankoop van die rechten voor Uefa commerciele voetbal door het ZDF aan nederlandse kabel maatschappijen lijkt onmogelijk.

Daar heb ik ook helemaal geen moeite mee.

Waar ik moeite mee heb is dat enkele in bovenstaande berichten doen alsof ze het per FTA principe te ontvangen ZDF en overige duitse zender aanbod onbelangrijk vinden...

Ik heb er speciaal een schotel voor aangeschaft om onafhankelijk te blijven van die rare Kabel Maatschappijen.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Traces Of You

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...