Ga naar inhoud

Signaal sterkte meter fout ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zal wel iets simpels zijn maar bij het uitrichten van de schotel begon de signaalmeter gelijk stevig te piepen ondanks dat hij nog niet eens compleet was aangesloten. Alle richting gaven signaal 5, minimale sterkte bleef rond 5 staan (schaal 0-10), Kon wel wat mee meten maar ging niet geweldig. Na aantal uurtjes nog eens geprobeerd en nu werkt het ineens wel goed. Iemand idee wat dit kan zijn geweest. Heb intussen wel wat instellingen veranderd (humax 5400 astra\hotbird)

Geplaatst:

Kan misschien door een straalzender verbinding veroorzaakt zijn.<BR>Of misschien een GSM mast bij je in de buurt.<BR>Er treden ook wel eens tijdelijke onverklaarbare storingen op die veroorzaakt worden door draadloze DECT telefoons.<BR>Heb je geen storing in het beeld van tijd tot tijd...?<BR>Groet wink.gif" border="0

Geplaatst:

Nou had toern nog helemaal geen beeld, want met meter erbij hielp ook niet veel. De meter doet het nu goed, dus ga straks maar weer eens het balkon op om een nieuwe pogin tot uitrichten te wagen. Met alle info van het board moet ik nu een heel eind komen, en lukt het helemaal niet dan kan ik altijd nog de dealer bellen voor hulp. (Kost mij dan helaas alleen een bon voorrijdt kosten maar dat moet dan maar, want nu heb ik niets.<P>Thanks

Geplaatst:

Hallo jheerink, ik zie net dat je in Bussum woont...! Kan het zijn dat je misschien storing door straalzenderverbindingen van en naar het MediaPark (NOS) in Hilversum hebt.<BR>Daar staat toch die hoge telekom mast van de NOS/PTT of hoe dat nu weer heet...?<BR> rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0shocked.gif" border="0confused.gif" border="0

Geplaatst:

Ik hoop het niet, "maar na morgen weet ik <BR>hopelijk meer want komt er iemand langs om het eens te bekijken.<P>ben benieuwd<P>jw

Geplaatst:

Het werkt.<P>was combinatie van verkeerde loaderfile en ook niet geheel juisdte afstelling schotel<BR>Nu alles OK

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.