twincam1449 Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 Ik heb hier een Samsung Led tv met CI Triax 88 G Sat DUO Lnb. De houder zit om de 19.2 Astra 1 werkt perfect. Op Astra 3 krijg ik wel ' kanalen' gevonden. Maar de Nederlandse kanalen werken niet. Zoals Ned 1 HD etc Afhankelijk van de Disecq instelling krijg ik ' zwak signall' of 'geen service' Disecq staat op dit moment in de Samsung 'uit' bij zowel Astra 1 als Astra 3. Waar moet de Disecq opstaat bij de G Sat Duo lnb? Om welke poot moet de lnb houder bij de G sat lnb? Wat moet de verdraaing zijn t.o.v. de horizontaal voor de G sat lnb? Bij voorbaat dank voor de hulp!!
Sprietje Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 Beste twincam1449 Wat is een G Sat Duo lnb. Ik ken er tientallen maar van deze heb ik nog nooit gehoord. Kun je eens wat preciezer aangeven om welke duo-lnb het gaat?
Alventali Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 Monteer het monoblock aan het linker LNB, de rechter LNB hangt dan dus vrij Dat is wat ik zo ff vind op internet. Als je dan Astra 1 (19.2) uitricht op het beste signaal Moet je daarna de LNB in de houder draaien zodat de vrij LNB wat omhoog gaat tot het signaal goed is. Disecq zou aan moeten staan. En dan astra 1 op keuze 1 en astra 2 op 2. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Sprietje Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 Beste twincam1449 De duo-lnb die je hebt is inderdaad geschikt voor een Triax 88. Toch verdient het aanbeveling de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten en niet de kop van de 19,2. Je zult je schotel dus 5,2 graden naar het oosten moeten draaien en de elevatie 1 graad te laten zakken en daarna de schotel op maximale signaalkwaliteit af te stellen. Verder is het belangrijk dat je de duo-lnb op de juiste schuinte instelt. Ik ga er van uit dat de schotel in Nederland staat en voor midden Nederland moet hij 11-12 graden schuin staan, d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt, met de wijzers van de klok meedraaien. Je kunt voor deze schuinstand de lijn gebruiken die in de CanalDigitaal-beschrijving staat , zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/canaldigitaal-handleiding-schotelset-duo-lnb.pdf Verde schrijf je dat de diseqc uit staat. Dat kan natuurlijk niet. Je moet de diseqc instellen op 1.0, daarna de Astra 19,2 op 1 of a en de Astra 23,5 op 2 of b.
Sprietje Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 Beste Alventali Vanaf welke kant bekijk jij de situatie, is dat vanaf de achterzijde van de schotel gezien of als je de duo-lnb voor je hebt en dus naar de binnenzijde van de schotel kijkt?
Alventali Geplaatst: 16 mei 2012 Geplaatst: 16 mei 2012 Euuh Sorry heb deze wijsheid ook maar eens gelezen op het wereld wijde web. En heb zelf niet zo'n opstelling. Maar ik ga er zelf altijd van uit dat je van uit de LNB richting schotel kijkt. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Sprietje Geplaatst: 16 mei 2012 Geplaatst: 16 mei 2012 Beste Alventali Zoals jij het beschrijft in bericht 4, is het gezien als je achter de schotel staat en richting de Astra 1 kijkt. Je ziet dus, dat zonder duidelijke aanwijzing, dit tot een geheel verkeerde afstelling leidt. Jij denk zelf dus dat je naar de binnenzijde van de schotel kijkt. Bovendien moet je de lnb van de zwakste satelliet (in dit geval de Astra 3) altijd in het brandpunt van de schotel zetten en niet er naast.
twincam1449 Geplaatst: 16 mei 2012 Auteur Geplaatst: 16 mei 2012 Ik heb de lnb nu met de 19.2 lnb opgehangen. Disecq ingesteld op A en B. Heb nu gelukkig wel beeld, maar moet nog geoptimaliseerd worden. TV gelderland is af en toe blokkerig. Ik zal toch de LNB weer op de 23.5 vastzetten en daarna opnieuw richten. Zal wel zondag worden voordat ik er aan toe kom.
Sprietje Geplaatst: 16 mei 2012 Geplaatst: 16 mei 2012 Beste twincam1449 Als je de duo-lnb op de andere kop gaat vastzetten, dan blijft de Diseqc-instelling op je satelliettuner precies hetzelfde hoor. Misschien wel handig om voordat je de schotel gaat draaien even een streepje met potlood of viltstift te zetten op de mast bij het vaste gedeelte van de klem. Op een mast van 40mm diameter, moet de schotel 1,8mm naar het oosten gedraaid worden, bij een mast van 48mm is dat 2mm. Dan weet je meteen hoe ver je de schotel moet verdraaien. Stel de schotel af op maximale signaalkwaliteit van de zender Planeta HD.
twincam1449 Geplaatst: 18 mei 2012 Auteur Geplaatst: 18 mei 2012 (aangepast) Gisteren houder op de 23.5 poot gezet en opnieuw uitgericht. LNB met een digitale waterpas 11.5 graden scheef gezet. Elevatie op 29 graden. Schotel iets naar oosten gedraaid en direct beeld. Daarna dmv iets verdraaien en elevatie hoogste kwaliteit op zowel astra 1 als astra 3 opgezocht. Binnen 10 minuten scherp beeld. 100% kwaliteit op Astra 1, 95% op Astra 3. Bedankt voor de hulp!! 18 mei 2012 aangepast door twincam1449
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen