Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond,

Door wat kennissen van me de stap gemaakt naar de sat. wereld, dus voor mij is het geheel nieuw. Niet dat ik geheel een leek ben op pc gebied maar de sat. wereld is nieuw voor me.

Ik heb vandaag een Vu+ duo en een Vu+ultimo aangeschaft, Nu wil ik er openpli software opzetten en heb ik al op diverse forums gezocht. Nu heb ik daar wel het een en het ander kunnen vinden, maar toch op een een of andere manier lukt het me niet.

Volgens mij heb ik de juiste software op de usb-stick geplaatst (niet geheel zeker van)

Dan plaatst ik de usb in de front usb, stop de stekker erin en dan start hij gewoon op.

Het lijkt er wel op dat hij de usb stick niet ziet.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij enkel en alleen aangesloten zit aan mijn tv. zonder internet (maar dat moet niet uitmaken volgens mij)

Wie kan mij verder helpen met mijn probleem ????

Geplaatst:

Zo ga je te werk voor de vu+ duo en de ultimo

OpenPli software kan je vinden via google

Typ OpenPli in en de eerste hit is de goeie.

Ga daar naar download en kies de juiste ontvanger.

Download de laatste nieuwe usb versie.

Je krijg een zip bestand.

Pak die uit en je bekomt een map "vuplus" met daarin een map duo en daarin 3 bestanden. (voor de ultimo krijg je een map ultimo ipv duo)

Formatteer de usb-stick in Fat32

Zet de map "vuplus" + de inhoud in de root van je usb stick

Schakel de ontvanger uit. (knop achteraan)

Steek de usb stick op de front usb aansluiting.

Schakel de ontvanger opnieuw aan.

De stick moet meteen herkend worden. (Reading USB ... verschijnt op de display) Dit duurt een tijdje.

Dan wordt de software geïnstalleerd.

Als het proces is beëindigd zie je op de display "Finished... Remove USB and reboot"

Zet de ontvanger uit, verwijder de usb stick en start de ontvanger opnieuw op.

Als de usb stick niet word herkent neem dan een andere. Sommige usb-sticks worden gewoon niet herkend.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Voorde Vu Ultimo geld wel eerst nadatje de ontvanger aan zet met de schakkelaar achterop en de usb stick met de software erop...... datje binnen paar seconden op de MIN - toets ( opde ontvanger zelf ) drukt anders start de Vu Ultimo gewoon door.

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Geplaatst:

Voorde Vu Ultimo geld wel eerst nadatje de ontvanger aan zet met de schakkelaar achterop en de usb stick met de software erop...... datje binnen paar seconden op de MIN - toets ( opde ontvanger zelf ) drukt anders start de Vu Ultimo gewoon door.

Bedankt voor de aanvulling Satkieker, dat was iets wat ik niet wist vermits ik geen ultimo in huis heb.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

zet wel eerst de nieuwe bootloader erin anders heb je nog niets.

zal ook wel met google te vinden zijn .

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Ik neem aan dat nieuw geleverde ontvangers zoals de VU+ ook de nieuwste bootloader hebben, de laatste bootloader van de Dua was van oktober 2011 dacht ik zo'n beetje.

Geplaatst:

Zo ga je te werk voor de vu+ duo en de ultimo

OpenPli software kan je vinden via google

Typ OpenPli in en de eerste hit is de goeie.

Ga daar naar download en kies de juiste ontvanger.

Download de laatste nieuwe usb versie.

Je krijg een zip bestand.

Pak die uit en je bekomt een map "vuplus" met daarin een map duo en daarin 3 bestanden. (voor de ultimo krijg je een map ultimo ipv duo)

Formatteer de usb-stick in Fat32

Zet de map "vuplus" + de inhoud in de root van je usb stick

Schakel de ontvanger uit. (knop achteraan)

Steek de usb stick op de front usb aansluiting.

Schakel de ontvanger opnieuw aan.

De stick moet meteen herkend worden. (Reading USB ... verschijnt op de display) Dit duurt een tijdje.

Dan wordt de software geïnstalleerd.

Als het proces is beëindigd zie je op de display "Finished... Remove USB and reboot"

Zet de ontvanger uit, verwijder de usb stick en start de ontvanger opnieuw op.

Als de usb stick niet word herkent neem dan een andere. Sommige usb-sticks worden gewoon niet herkend.

naast die aanvulling van satkieker, ook dit nog even in de gaten houden

uhm,

ik hoop wel dat je twee aparte usb sticks gebruikt Of na de ene receiver te hebben geflashed de stick eerst goed leeggemaakt hebt t.b.v. de andere receiver zijn image.

usb stick 1 (voor mijn duo) eerst de bootloader op usb uitpakken

---vuplus

-----------duo

---------------- de unieke bootloader voor duo

<EN daarna>

usb stick 1 (voor mijn duo) eerst helemaal leeg maken aan de PC en het eigenlijke image op usb uitpakken

---vuplus

-----------duo

---------------- de per receiver unieke bestandjes

nu Ultimo

<>

usb stick 2 (voor mijn ultimo)

---vuplus

-----------ultimo

<OF>

usb stick 1 (voor mijn ultimo) eerst helemaal leeg maken aan de PC en het eigenlijke image op usb uitpakken

---vuplus

-----------ultimo

flash je het verkeerde image ben je de pineut , retour handelaar / leverancier

ik wil het gewoon gemeld hebben opdat we niet het verkeerde spul op de receiver zetten

bovendien is er een heel handig klein tooltje voor windows om de usb stick echt goed te formateren

bepaald usb sticks die zo'n US3 proggie er standaard op hebben staan werken dus niet

het moet een fat32 zuiver geformateerd en zonder hulpsoftware voor windoofs sticky zijn.

ciao ciao

• Like 1

Second Life

Mungo Parker

• Moderator
Geplaatst:

flash je het verkeerde image ben je de pineut , retour handelaar / leverancier

Dat is onzin tonski. Alleen als je de verkeerde bootloader flasht ben de de pisang. Als je je flash volzet met een image van het verkeerde type (moet je wel even met de hand de folders aanmaken en zorgen dat de filenames overeenkomen) dan start je box niet. Maar je kan er zo weer een correct image in flashen.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoe is dit dan gelukt? Want ook ik ben vrij handig met PC's al gaat Linux me iets boven mijn pet op de PC.

Ik heb de Ultimo en zit nu met mijn CD in een ci-module te kijken, maarbegreep dat dit niet de juiste oplossing is.

Nu wil ik de nieuwe bootloader erop zetten en daarna cammen. Ik begrijp niet zoveel van het cammen, hoe krijg ik de cam opde ultimo, maar vooral ook welke raad je aan?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvg, een newbie in satelliet land (en ik hoop snel dit allemaal goed te gaan begrijpen, hobby ;-)

Geplaatst:

Och ik heb ook veel hulp gekregen en nog niet alles op een rijtje wat Linux betreft, komt langzaam. CCcam instaleren, Menu, alplicaties (meer downloaden en dan naar softcam en die downloaden en instaleren.

Ik heb CCcam 2.3.0 en werkt goed perfect zelfs en kan meer als dat ik kon bevroeden.

Met hulp van

Michel en Tonskidutch

Sjappo jongens.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Geplaatst:

@ Klavervier en holland2007: ik hoop dat jullie mij als absolute nieuweling op het gebied van satellietschotels kunnen helpen mijn eerste stapjes te zetten ;-)

Ik heb inmiddels gevonden waar ik de images kan downloaden, dit ook gedaan. was trouwens nog een flinke klus dit te vinden! ik was continu naar CCCAM op zoek en wist niet dat ik een image van bijvoorbeeld OpenPLi moest downloaden (toch?).

Toch durf ik nog niet te flashen, ik ben namelijk bang dat ik morgen dan de wedstrijd van Nederland - Denemarken daardoor ga missen! mijn CD kaartje werkt nu ook al via de CI module, dus ik wacht tot na de wedstrijd met flashen van mijn VU+ Ultimo.

Ik heb ook de handleiding m.b.t. flashen gelezen en dit gaat wel lukken (ga ik vanuit). maar ik vraag mij af hoe het daarna zal gaan, want ik heb de Ultimo geleverd gekregen in voorgeinstalleerde toestand (en het is mijn allereerste satellietschotel!). Ik weet dus nieteens of ik misschien iets moet instellen m.b.t. de satellieten waarop ze staan, of een kanaallijst eerst moet downloaden, of dat dit via een search gaat. ik vind het maar spannend!

nog even een paar korte vraagjes:

- begrijp ik het goed dat ik cccam kan downloaden nadat ik een image heb geflashed? en dit dus niet mee geflashed wordt? of verschilt dit per image?

- ik heb twee dvb-s2 en een dvb-c/t tuners, beide dvb-s2 hebben hun eigen coax direct van de LNB via de DiSeQc switch, toch kan ik bij de meeste commerciele zenders uit het CD pakket niet opnemen van het ene kanaal en kijken naar het andere kanaal. wordt dit door het installeren van cccam opgelost?

- zal cccam ervoor zorgen dat ik ook weer mijn UPC kaart welke in de kaartlezer (dus zonder CI-Module) in de VU+ Ultimo zit? of moet ik hiervoor nog andere instellingen wijzigen of andere software installeren?

- ik hoor sommige mensen over oscam en andere over cccam, welke kan je adviseren in het geval van mijn setup qua tuners en providers?

- is er een bepaalde image die je kunt adviseren? VTi of OpenPLi of Blackhole of ViX?

ik hoop dat jullie mij nog iets verder kunnen helpen!

Prettige wedstrijd morgen!

Rogier

Geplaatst:

Van een bootloader afblijven als jij daar geen verstand van hebt. Ik heb daar ook niet veel kennis van, maar durf het wel. Gaat er iets kapot, dan heb ik pech en koop nieuwe, maar dit kan niet iedereen. Dus afblijven dus. Als er maar iets verkeerd gaat, kun jij de ontvanger opsturen.

Ik weet wel dat er techneuten zijn, die dat zonder opsturen klaar krijgen, maar daar is mijn kennis te laag voor bij linux software. Gaat stapje voor stapje beter.

Als de bak goed draait, waarom moet hij dan geflast worden? En al helemaal de bootloader! Welke heb u er nu in(sofware) VTi of blachole of PLI. Of zit er niets in, want dan wil de ontvanger ook niet werken.

Toen ik de mijne het software erop wilde zetten, zat ik ook domweg op de AB te drukken, maar dit wilde niet. Toen bedacht ik ook zou het op de bak moeten zijn? En ja hoor daar ging hij. en de updates doe ik gewoon via zijn software zelf. Ik weet niet of hij auto over gaat naar pli 3.0 hij zit nu nog in de serie 2 en nog wat. laatse van de updates

Ik draai CCcam 2.3.0. Werkt goed. Waarom zou ik dan een andere nemen, hij is sneller als met een CImoduul Astoncam 2.25 die is eruit.

Tot zo eerst maar. Ook ik krijg nog hulp hoor en de jongens die jou beter kunnen helpen, lezen heus wel mee en loopt het vast, dan grijpen deze heus wel in en schrijven wel.

Maar ook deze zullen zeggen: geen verstand van bootloader:AFBLIJVEN!!!!

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...