Tonskidutch Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 @ Klavervier en holland2007: ik hoop dat jullie mij als absolute nieuweling op het gebied van satellietschotels kunnen helpen mijn eerste stapjes te zetten ;-) Ik heb inmiddels gevonden waar ik de images kan downloaden, dit ook gedaan. was trouwens nog een flinke klus dit te vinden! ik was continu naar CCCAM op zoek en wist niet dat ik een image van bijvoorbeeld OpenPLi moest downloaden (toch?). Toch durf ik nog niet te flashen, ik ben namelijk bang dat ik morgen dan de wedstrijd van Nederland - Denemarken daardoor ga missen! mijn CD kaartje werkt nu ook al via de CI module, dus ik wacht tot na de wedstrijd met flashen van mijn VU+ Ultimo. Ik heb ook de handleiding m.b.t. flashen gelezen en dit gaat wel lukken (ga ik vanuit). maar ik vraag mij af hoe het daarna zal gaan, want ik heb de Ultimo geleverd gekregen in voorgeinstalleerde toestand (en het is mijn allereerste satellietschotel!). Ik weet dus nieteens of ik misschien iets moet instellen m.b.t. de satellieten waarop ze staan, of een kanaallijst eerst moet downloaden, of dat dit via een search gaat. ik vind het maar spannend! nog even een paar korte vraagjes: - begrijp ik het goed dat ik cccam kan downloaden nadat ik een image heb geflashed? en dit dus niet mee geflashed wordt? of verschilt dit per image? CCcam is een plugin die je achteraf laden moet (een enkel image uitgezonderd waar de softcam, zo heet dat ding, er al in opgenomen is) - ik heb twee dvb-s2 en een dvb-c/t tuners, beide dvb-s2 hebben hun eigen coax direct van de LNB via de DiSeQc switch, toch kan ik bij de meeste commerciele zenders uit het CD pakket niet opnemen van het ene kanaal en kijken naar het andere kanaal. wordt dit door het installeren van cccam opgelost? Indien de tuners separaat zijn geconfigureerd en je kaart per bijbehorende softcam CCcam wordt geopend kun je kijken en iets anders opnemen - zal cccam ervoor zorgen dat ik ook weer mijn UPC kaart welke in de kaartlezer (dus zonder CI-Module) in de VU+ Ultimo zit? of moet ik hiervoor nog andere instellingen wijzigen of andere software installeren? De UPC kaart is een speciaal geval die die zul je anders moeten aanpakken, dat is een apart bericht op zich waard! - ik hoor sommige mensen over oscam en andere over cccam, welke kan je adviseren in het geval van mijn setup qua tuners en providers? Ja beiden werken met de CanalDigitaal kaart goed samen maar voor OSCAM is iets meer kennis van zaken nodig, begin met CCcam <> overstappen kan altijd nog - is er een bepaalde image die je kunt adviseren? VTi of OpenPLi of Blackhole of ViX? Dat is een persoonlijke bevinding / mening, welk image jouw het meest ligt ook qua menu layout en instellingn terug vinden, dat kun je niet in een dag uitzoeken, dat zul je zelf moeten testen gedurende dagen... dus als je voetbal genot belangrijk is blijf even op het huidig vooringerichte image. ik hoop dat jullie mij nog iets verder kunnen helpen! Prettige wedstrijd morgen! Rogier Second Life Mungo Parker
Point Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 Bedankt Tonskidutch! Ik raak echter zwaar gefrustreerd na inmiddels VTi4.1, OpenPLi3.0, BlackHole1.7.5, ViX2.4.143 en Power of Dreams2.1 te hebben geflashed ben ik erachter gekomen dat de UI van ViX mij het meeste aanspreekt. Bij sommige van de images kon ik de CCCam wel vinden in het menu en ogenschijnlijk installeren. Bij andere images kon ik dit niet vinden (zo ook bij ViX) en weet dus niet hoe ik hier CCCam op geinstalleerd moet krijgen. Bij de images waar ik CCCam wel geinstalleerd kreeg, althans daar leek het op, haalde ik vervolgens de smartcard uit de CI en plaatste deze direct in de kaartlezer van de VU+ Ultimo, vervolgens kon ik geen enkel CanalDigitaal kanaal meer ontvangen ik wordt hier helemaal krankejorem van! is er iemand die me in kleine stapjes op weg wil hebben? of een tutorial voor complete newnies? want de tutorials die ik tegenkom op het net zijn nog steeds abacadabra voor mij, helaas! ik hoop echt dat iemand mij kan -en wil- helpen. alvast bedankt! Rogier
Tonskidutch Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 (aangepast) verkeerde tekst zie beneden 10 juni 2012 aangepast door Tonskidutch Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 (aangepast) is betreffende het flashen natuurlijk een beetje Off topic a ) je moet niet krankejorum worden, je moet de plugin zien te vinden die OP nagenoeg elk image kan worden geinstalleerd, zelfs in het origineel image b ) je moet ook niet allerhande images flashen die je helemaal niet liggen neem dat wat JIJ wil VIX dan is rust en ga je normaal gesproken als volgt te werk je kopieert het softcammetje als ipkg naar de map /tmp op de VU (met DCC_E2.exe gaat dat prima) en via de menu's of via een telnet sessie installeer je CCCam je moet niet alles door mekaar gooien en vanalles doen ... je moet rustig blijven en die waardeloze CI module uit het raam flikkeren die mag er gewoon niet insteken want die is nuttloos en stoort in je linux receiver met softcam 10 juni 2012 aangepast door Tonskidutch Second Life Mungo Parker
Point Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 Waar kan ik de geschikte plugin vinden en hoe weet ik dat deze geschikt is voor de Ultimo, want ik kan het eigenlijk niet echt vinden. Ik heb tot nu toe practisch elke keer geflashed met de CI module erin, waar dan weer de CD kaart in zat, kan dit problemen opleveren in de zin van dat het dan niet goed gaat met vervolgens een CCcam willen installeren? Omdat dan de kanalen al zijn gezocht en gevonden via de CI? Nogmaals bedankt voor je hulp! Mvg, Rogier
Thomas2000 Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 CI module heeft geen invloed op flashen/installatie van cccam. Alleen als je cccam wilt gebruiken, moet je de CI module eruit halen. Kanalen zoeken heeft niets te maken met CI module. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Point Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 OK, mijn stappen tot op heden: ik heb VTI 4.1 geflashed op de VU+ Ultimo vervolgens heb ik in het via het hoofdmenu VTi > VTi Panel > VTi Camcenter gekozen. daar meerdere CCcam's geinstalleerd (2.3.0, 2.2.1, 2.1.2) elke keer krijg ik weer zwart beeld op de zenders als RTL4, NED1, etc. De FTA's ontvang ik wel. Ik heb met CamInfo gechecked en de Cam is geinstalleerd en gestart. Wat doe ik fout? er is nu toch een cam geinstalleerd of sla ik iets over? want ik heb niks hoeven FTPen of Telnetten. Ik hoop dat jullie mij een stukje verder op weg willen helpen, alvast bedankt! mvg, Rogier
Point Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 PS: in mijn vorige bericht schrijf ik dat ik meerdere Cam's heb geinstalleerd, dit is dus via het paneel in VTi gedaan!
Point Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 Ik voel me nu opeens zo dom! wat blijkt... de smartcard van CD zat met de chip naar boven in de CI module, daar heb ik deze elke keer uit gehaald en zo ook in de smartcardreader gedaan! deze moest natuurlijk andersom, duh! Alles werkt nu gelijk naar behoren. Thomas en Tonskidutch, bedankt voor jullie hulp! mvg, Rogier
Tonskidutch Geplaatst: 11 juni 2012 Geplaatst: 11 juni 2012 kan een ieder gebeuren, fijn dat het werkt Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen