PATJE Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 ik heb gisteren nog eens geprobeerd mijn visiosat g4 goed af te stellen, halve dag bezig geweest. Ik ben begonnen met de astra 19.2, elevation 29.8 azimuth 161.2 en lnb skew - 4.2 resultaat: astra 19.2 signaal 95% kwaliteit 84% instelling sab receiver 1 astra 23.5 signaal 1% kwaliteit 1% receiver 2 astra 28.2 signaal 91% kwaliteit 85% receiver 3 hotbirt 13 signaal 90% kwaliteit 75% receiver 4 Bij de a 19.2 en de a 23.5 heb ik alps twin lnbs ,met de bedoeling om tv vlaanderen aan te schaffen op de beneden en bovenverdieping maar zolang ik de astra 23.5 niet kan ontvangen wacht ik daar maar mee. De a 28.2 en h 13 zijn alps single lnbs Nu heb ik vandaag gezien dat ik tv noord en omroep friesland kan ontvangen op de a 23.5 en toch blijft signaal en kwaliteit 1% Ik zie nu wel dat er 3 huizen verder een smalle denneboom staat, ik hoop dat deze niet in de straal van de 23.5 staat. want vroeger heb ik een wave schotel gehad en daar ontvangde ik de 4 satellieten wel mee maar met minder signaal vandaar dat ik deze visiosat heb gekocht. Ik zal er een foto bijvoegen maar de bedrading moet nog weg gewerkt worden. De lnb van de 23.5 heb ik er voorlopig terug afgedaan van de schotel.
Ventura Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Nu heb ik vandaag gezien dat ik tv noord en omroep friesland kan ontvangen op de a 23.5 en toch blijft signaal en kwaliteit 1% U kunt wel de tv noord en omroep friesland ontvangen en toch blijft het signaal en kwaliteit op 1%. Signaal is wel aanwezig en op andere satellieten ook. Dan vermoed ik dat er iets mis is, met satelliet ontvanger bij het weergeven van het signaal en kwaliteit indicator op de astra 3 positie. Is de satelliet ontvanger al voorzien van de meeste recente firmware?
Sprietje Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Beste Patje, welkom op dit forum Nou, over die boom hoef je je geen zorgen te maken. Ik weet niet waar je schotel ongeveer staat maar de satellietsignalen komen onder een hoek van ongeveer 29 graden schuin van boven. Over die boom gaan ze ruimschoots overheen. Omdat de boom relatief klein is, zal hij waarschijnlijk niet goed op dishpointer.com te zien zijn, maar kijk zelf maar even, dan kun je meteen zien hoe hoog de boom mag zijn voordat hij problemen gaat geven. Heb jij de volgorde van de lnb’s wel goed aangesloten. Op de diseqc-switch liefst: Astra 19,2 op 1 of a Astra 23,5 op 2 of b Astra 28,2 op 3 of c Hotbird 13 op 4 of d En dan je tuner natuurlijk in dezelfde volgorde instellen.
PATJE Geplaatst: 19 mei 2012 Auteur Geplaatst: 19 mei 2012 U kunt wel de tv noord en omroep friesland ontvangen en toch blijft het signaal en kwaliteit op 1%. Signaal is wel aanwezig en op andere satellieten ook. Dan vermoed ik dat er iets mis is, met satelliet ontvanger bij het weergeven van het signaal en kwaliteit indicator op de astra 3 positie. Is de satelliet ontvanger al voorzien van de meeste recente firmware? Mijn schotel zou ik dus niet moeten verplaatsen naar het dak omdat ik signaal krijg op de andere satellieten , dat is goed nieuws. Bij de aankoop in 2008 is er een update gedaan , dan niet meer ik zou niet weten hoe ik dit moet doen
PATJE Geplaatst: 19 mei 2012 Auteur Geplaatst: 19 mei 2012 Beste Patje, welkom op dit forum Nou, over die boom hoef je je geen zorgen te maken. Ik weet niet waar je schotel ongeveer staat maar de satellietsignalen komen onder een hoek van ongeveer 29 graden schuin van boven. Over die boom gaan ze ruimschoots overheen. Omdat de boom relatief klein is, zal hij waarschijnlijk niet goed op dishpointer.com te zien zijn, maar kijk zelf maar even, dan kun je meteen zien hoe hoog de boom mag zijn voordat hij problemen gaat geven. Heb jij de volgorde van de lnb’s wel goed aangesloten. Op de diseqc-switch liefst: Astra 19,2 op 1 of a Astra 23,5 op 2 of b Astra 28,2 op 3 of c Hotbird 13 op 4 of d En dan je tuner natuurlijk in dezelfde volgorde instellen. Ja dat heb ik al een paar keer nagezien en alles staat in de goede volgorde ingesteld dat mijn schotel daar kan blijven hangen is al goed nieuws ,
Sprietje Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Beste Patje Om je gerust te stellen zou je het volgende kunnen doen. Waarschijnlijk heb je wel een setje met driehoeken en een gradenboogje. Neem nu de driehoek van 30-60-90 graden. Heb je dit niet, dan kun je er ook een van karton uitknippen. Plaats deze driehoek met de onderzijde horizontaal in de buurt van de schotel en kijk dan over de schuine zijnde van 30 graden. Je zult zien dat je meters boven de boom uit kijkt waar jij bang voor bent. Kun je meteen inschatten hoeveel jaar die nog kan groeien voordat die wel problemen gaat opleveren. Maar ik begrijp het even niet. Je schrijft dat de 4 koppen geplaatst hebt, de Hotbird, de Astra 1, 3 en 2. Ik zie geen diseqc-switch aan de mast zitten dus ik neem aan dat die binnen zit maar ik zie slechts 3 coaxkabels naar binnen lopen. Je hebt de lnb van de Astra 23,5 en ook de coaxkabel verwijderd mag ik aannemen. Plaats nu de Astra 23,5 graden-lnb weer eens terug en sluit die zonder diseqc-switch eens rechtstreeks op je satelliettuner aan. Dan moet je toch beeld hebben.
PATJE Geplaatst: 19 mei 2012 Auteur Geplaatst: 19 mei 2012 Beste Patje Om je gerust te stellen zou je het volgende kunnen doen. Waarschijnlijk heb je wel een setje met driehoeken en een gradenboogje. Neem nu de driehoek van 30-60-90 graden. Heb je dit niet, dan kun je er ook een van karton uitknippen. Plaats deze driehoek met de onderzijde horizontaal in de buurt van de schotel en kijk dan over de schuine zijnde van 30 graden. Je zult zien dat je meters boven de boom uit kijkt waar jij bang voor bent. Kun je meteen inschatten hoeveel jaar die nog kan groeien voordat die wel problemen gaat opleveren. Maar ik begrijp het even niet. Je schrijft dat de 4 koppen geplaatst hebt, de Hotbird, de Astra 1, 3 en 2. Ik zie geen diseqc-switch aan de mast zitten dus ik neem aan dat die binnen zit maar ik zie slechts 3 coaxkabels naar binnen lopen. Je hebt de lnb van de Astra 23,5 en ook de coaxkabel verwijderd mag ik aannemen. Plaats nu de Astra 23,5 graden-lnb weer eens terug en sluit die zonder diseqc-switch eens rechtstreeks op je satelliettuner aan. Dan moet je toch beeld hebben. IBeste sprietje ik heb mijn ladder nog eens buiten gehaald en naar die boom gekeken en inderdaad die mag nog een stuk groeien mijn diseqc-switch heb ik in de veranda geplaatst en de lnb met coaxkabel had ik voorlopig weggedaan zodat er nu nog 3 kabels zijn ik heb nu de lnb terug geplaatst met een coaxkabel rechtstreeks naar de satelliettuner maar nog steeds geen beeld de satfinder heb ik er ook tussen gezet om nog eens naar boven en beneden te schuiven maar nog niks te zien
Ventura Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Om uit te sluiten dat het aan de lnb ligt. Tijdelijk de lnb die in Astra 1 zit verplaatsen in de Astra 3 houder. En dan kijken of u signaal ontvangt.
PATJE Geplaatst: 19 mei 2012 Auteur Geplaatst: 19 mei 2012 Om uit te sluiten dat het aan de lnb ligt. Tijdelijk de lnb die in Astra 1 zit verplaatsen in de Astra 3 houder. En dan kijken of u signaal ontvangt. de lnb van astra1 heb ik verwisseld met de astra3 , de bedrading heb ik ook vernieuwd maar nog steeds niets ik denk dat ik iemand zal moeten zoeken met een goede satfinder ,ik heb er eentje maar dat ligt te fluiten als ik het geluid stiller zet verdwijnen ook de blokjes
satencom Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Heb je ook een foto hoe je de lnb's in de houders hebt geplaatst, en is de houder wel goed geplaatst, en kijk hier ook nog even Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
PATJE Geplaatst: 20 mei 2012 Auteur Geplaatst: 20 mei 2012 Heb je ook een foto hoe je de lnb's in de houders hebt geplaatst, en is de houder wel goed geplaatst, en kijk hier ook nog even ik zal er een paar fotos bijzetten , maar de bedrading en de tape werk ik nog wel weg ( geen mooi zicht )
satencom Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 Zo te zien zitten de houders goed ,als je de houder van de Astra 19.2 met de bout op de 0-positie zet , en dan de schotel goed uitricht op 19,2 ,dan moet je ook beeld hebben op de 23.5, het is alleen een kwestie van de LNB's iets omhoog of omlaag schuiven. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 Je gaat toch nog wel een keer de skew van de lnb’s instellen, want die staan allemaal recht omlaag dus op “Nul” en dat is natuurlijk niet goed.
plankie Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 (aangepast) Patje - op welke frequentie kijk je voor Astra @23.5E? Er is in de afgelopen maand veel gewijzigd op deze locatie. Mogelijk kijk je op de frequenties die in gebruik waren door Astra 3A. Deze satelliet bevat op dit moment helemaal geen zenders en actieve frequenties meer. Als je kijkt op 11475 V 27500 3/4 zul je inderdaad geen signaal krijgen. Een actieve frequentie die je kunt gebruiken is bijvoorbeeld die waar de nederlandse zenders op zitten: 11914 H 27500 3/4 (DVB-S / QPSK) Ik kwam dit zelf begin februari tegen, maar toen bleek dat er zenders verhuisd waren. Meer informatie over actieve frequenties kun je op een aantal sites op internet terugvinden. 20 mei 2012 aangepast door plankie
PATJE Geplaatst: 21 mei 2012 Auteur Geplaatst: 21 mei 2012 Patje - op welke frequentie kijk je voor Astra @23.5E? Er is in de afgelopen maand veel gewijzigd op deze locatie. Mogelijk kijk je op de frequenties die in gebruik waren door Astra 3A. Deze satelliet bevat op dit moment helemaal geen zenders en actieve frequenties meer. Als je kijkt op 11475 V 27500 3/4 zul je inderdaad geen signaal krijgen. Een actieve frequentie die je kunt gebruiken is bijvoorbeeld die waar de nederlandse zenders op zitten: 11914 H 27500 3/4 (DVB-S / QPSK) Ik kwam dit zelf begin februari tegen, maar toen bleek dat er zenders verhuisd waren. Meer informatie over actieve frequenties kun je op een aantal sites op internet terugvinden. Hey plankie, ik heb de frequentie er in gezet via de transponder en ik kreeg 4 nederlandse posten te zien signaal 94% en kwaliteit 81% maar als ik via installatie naar kanalen zoeken gaat en de frequentie erin zet dan is signaal en kwaliteit 1% op de astra 1 heb ik eens al de frequenties nagezien en daar staan er ook veel op 1% , 12 frequenties staan er ongeveer op 91% en kw. 75% vb: 12012 v 27500 is 1% 12344 H 27500 is sign.91% en kw 73% De DISEqc switches zal ik zeker al moeten vervangen want als ik de coaxkabel aansloot waren al de satellieten op 1%, de kabels terug gedemonteert dan terug gemonteert en het signaal van astra 19.2 , astra 28.2 en hotbirt 13 is dan terug inorde de 23.5 niks Ik begin stilaan te gaan denken om helemaal terug opnieuw te beginnen met het uitlijnen van de satelliet ,een klein tvtje en de ontvanger bij mij gezet en dan rustig uitlijnen. Als dat goed gegaan is dan kan ik de lnb skew regelen .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen