PATJE Geplaatst: 21 mei 2012 Auteur Geplaatst: 21 mei 2012 Je gaat toch nog wel een keer de skew van de lnb’s instellen, want die staan allemaal recht omlaag dus op “Nul” en dat is natuurlijk niet goed. Hey sprietje, bij de astra 19.2 daar heb ik lnb skew op - 4.2 gezet
Sprietje Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 @Patje schrijft: “maar als ik via installatie naar kanalen zoeken gaat en de frequentie erin zet dan is signaal en kwaliteit 1% op de astra 1 heb ik eens al de frequenties nagezien en daar staan er ook veel op 1% , 12 frequenties staan er ongeveer op 91% en kw. 75% vb: 12012 v 27500 is 1%” Dat jij maar 1% krijgt klopt helemaal want 12012V moet geen 27.500 hebben maar 29.700 met Fec 2/3 en 8psk Wat de skew betreft. Die moet als volgt zijn: Hotbird: 6,1 graad rechtsom Astra 1: 3,2 graden rechtsom Astra 3: 6,3 graden rechtsom Astra 2: 9,5 graden rechtsom Dit allemaal als je voor de lnb’s staat en dus naar de binnenzijde van de schotel kijk.
PATJE Geplaatst: 22 mei 2012 Auteur Geplaatst: 22 mei 2012 @Patje schrijft: “maar als ik via installatie naar kanalen zoeken gaat en de frequentie erin zet dan is signaal en kwaliteit 1% op de astra 1 heb ik eens al de frequenties nagezien en daar staan er ook veel op 1% , 12 frequenties staan er ongeveer op 91% en kw. 75% vb: 12012 v 27500 is 1%” Dat jij maar 1% krijgt klopt helemaal want 12012V moet geen 27.500 hebben maar 29.700 met Fec 2/3 en 8psk Wat de skew betreft. Die moet als volgt zijn: Hotbird: 6,1 graad rechtsom Astra 1: 3,2 graden rechtsom Astra 3: 6,3 graden rechtsom Astra 2: 9,5 graden rechtsom Dit allemaal als je voor de lnb’s staat en dus naar de binnenzijde van de schotel kijk. Sprietje bedankt, Misschien een domme vraag maar moet ik nu alle frequenties aanpassen of heeft dit te maken met dat de schotel niet goed uitgelijnd is. De lnb skew zal ik zeker al goed zetten,
Sprietje Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 Beste Patje Ik zou het niet weten of je meer frequenties aan moet passen maar als je frequenties handmatig invoert, dan moet je wel de juiste parameters gebruiken. Die kun je vinden op bijv. http://nl.kingofsat.net/satellites.php En euh.. nee, dit heeft niets te maken dat de schotel niet goed uitgelijnd staat.
PATJE Geplaatst: 22 mei 2012 Auteur Geplaatst: 22 mei 2012 Beste Patje Ik zou het niet weten of je meer frequenties aan moet passen maar als je frequenties handmatig invoert, dan moet je wel de juiste parameters gebruiken. Die kun je vinden op bijv. http://nl.kingofsat.net/satellites.php En euh.. nee, dit heeft niets te maken dat de schotel niet goed uitgelijnd staat. Sprietje , ik heb naar die website gekeken en heb alles afgeprint , maar dat zijn er veel om aan te passen. de frequentie 12012 v 29700 f 2/3 kan ik erin zetten, maar die 8psk kan ik nergens programmeren Zou het misschien niet beter zijn dat ik met mijn ontvanger naar een satellietwinkel ga en deze laat upgraden of heeft dat niets met instellingen te maken.
Sprietje Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 Beste Patje Hoe kan het nu dat er zo veel transponders in je satelliettuner verkeert staan ingesteld? Normaal gesproken zijn die van fabriekswegen er al ingezet van heel veel satellieten. Natuurlijk wijzigen er wel eens wat parameters. Die moet je dan handmatig aanpassen. Ik weet niet welk merk satelliettuner je hebt maar er zijn er die een BlindScan-functie hebben. Dan zoekt de satelliettuner alle frequenties af die er maar mogelijk zijn en dan scant hij automatisch alle transponders in die actief zijn. Daar doet hij wel 4 uur over om vier satellieten af te scannen. Dat is natuurlijk het makkelijkste, dan hoef je niets met de hand in te voeren.
PATJE Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Geplaatst: 24 mei 2012 Beste Patje Hoe kan het nu dat er zo veel transponders in je satelliettuner verkeert staan ingesteld? Normaal gesproken zijn die van fabriekswegen er al ingezet van heel veel satellieten. Natuurlijk wijzigen er wel eens wat parameters. Die moet je dan handmatig aanpassen. Ik weet niet welk merk satelliettuner je hebt maar er zijn er die een BlindScan-functie hebben. Dan zoekt de satelliettuner alle frequenties af die er maar mogelijk zijn en dan scant hij automatisch alle transponders in die actief zijn. Daar doet hij wel 4 uur over om vier satellieten af te scannen. Dat is natuurlijk het makkelijkste, dan hoef je niets met de hand in te voeren. Beste Sprietje, ik heb als satelliettuner een SAB EXPORER CISC van in het jaar 2008 zonder blindscan functie. de satelliettuner staat ingesteld als astra 19.2 lnbp: aan lnb type: universal lnb freq: 10600 / 9750 22khz: auto diseqc: 1.0 committed: 1 zo staat die ingesteld voor alle 4 de satellieten alleen de committed is aangepast als astra 19.2 (1) astra 23.5 (2) astra 28.2 ( 3) hotbird13 (4) als ik dan naar het signaal van astra 23.5 kijk dan is het signaal 1% en kwaliteit 1% Ga ik naar de transponder kijken van de astra 23.5 en neem ik een andere frequentie dan is het signaal 92% en kwaliteit 80% De frequenties van de 4 satellieten heb ik afgeprint en allemaal handmatig ingevoerd
Sprietje Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Beste Patje De basis-frequentie die voor de Astra 3 gebruikt wordt op jou tuner wordt waarschijnlijk niet meer in gebruik of is een transponder voor Mpeg4 of HD zenders. Tja en jou tuner is nog een SD-tuner die de mpeg4 of HD-zenders niet aan kan. Vandaar dat hij aangeeft: signaal 1% en kwaliteit 1%. Gooi alle transponders nu eens uit het menu die DVB-S2 zijn. Dan zal het wel een ander verhaal worden.
PATJE Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Geplaatst: 24 mei 2012 Beste sprietje, ik heb op mijn lijst gekeken en ik zal er 35 moeten verwijderen en er blijven 15freq over morgen ga ik ze eraf doen
PATJE Geplaatst: 27 mei 2012 Auteur Geplaatst: 27 mei 2012 Beste Sprietje, Alle transponders met DVB - S2 heb ik verwijderd en inderdaad nu geeft astra 23.5 signaal 90% en kwaliteit 82%, maar om tv vlaanderen te ontvangen heb ik wel de transponders met DVB-S2 nodig dus zal ik waarschijnlijk een nieuwe ontvanger nodig hebben. Ik ben eens aan het rondkijken geweest en heb de SAB TITAN 2 HD COMBO opgemerkt , deze is prijslijk en heeft automatische scanfuncties zou u mij deze aanraden of zijn er nog andere goede ontvangers rond die prijsklasse
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen