Ga naar inhoud


Probleem met startpagina Google Chrome


Jürgen

Aanbevolen berichten

Tot nu toe gebruikte ik in Google Chrome voor mijn Startpagina de link 'http://www.google.nl/ig'.

Sinds vandaag start Google Chrome op met een ongewenste Startpagina en ik krijg deze maar niet gewijzigd.

Als ik Chrome opstart zie ik daarin 2 iconen, 'Chrome Web Store' en 'Weerplaza'.

 

Het lukt mij maar niet om via Instellingen de oude startpagina 'http://www.google.nl/ig' weer opnieuw in te stellen.

Uiteraard kan ik de betreffende link handmatig invoeren en krijg dan de juiste pagina maar ik kan deze niet meer vastleggen.

Wellicht heb ik iets onbewust gedaan maar ik zou toch graag mijn oude startpagina weer terug willen hebben.

 

Iemand een idee?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem is opgelost.

Onder Instellingen - Bij opstarten heb ik bij de optie De pagina 'Nieuw tabblad' openen een vinkje gezet en toen weer weggehaald.

 

Hierna was het probleem verholpen. Het is mij alleen nog een raadsel hoe het probleem is ontstaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De blijdschap was van korte duur.

Toen ik vanmiddag Chrome opstartte kreeg ik weer dezelfde ongewenste startpagina in beeld (zie bijlage).

Ik krijg het probleem met de gisteren uitgevoerde acties ook niet meer verholpen.

post-31179-0-12237200-1337614396_thumb.jpg

aangepast door Puch
Email adres verwijderd in afbeelding

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet juist de onderste optie kiezen en daar aangeven wat je startpagina moet zijn.

 

De bovenste optie zorgt ervoor dat je ziet wat je nu hebt: De meest gebruikte pagina's

ScreenShot536.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet handig. Je email account is in het plaatje zichtbaar.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost.

Onder Instellingen - Bij opstarten heb ik bij de optie De pagina 'Nieuw tabblad' openen een vinkje gezet en toen weer weggehaald.

 

Hierna was het probleem verholpen. Het is mij alleen nog een raadsel hoe het probleem is ontstaan.

 

Je moet juist de onderste optie kiezen en daar aangeven wat je startpagina moet zijn.

Deze instelling gebruik ik ook.

Ik had het vinkje bij de bovenste optie alleen tijdelijk even aan en weer uitgezet zoals ook al vermeld (zie hierboven).

 

Het probleem is nu beperkt tot het opstarten van een 2e sessie Chrome.

 

Als ik de 1e sessie Chrome opstart krijg ik de gewenste Startpagina maar bij de 2e sessie zie ik weer de ongewenste Startpagina, vreemd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze instelling gebruik ik ook.

Ik had het vinkje bij de bovenste optie alleen tijdelijk even aan en weer uitgezet zoals ook al vermeld (zie hierboven).

 

Het probleem is nu beperkt tot het opstarten van een 2e sessie Chrome.

 

Als ik de 1e sessie Chrome opstart krijg ik de gewenste Startpagina maar bij de 2e sessie zie ik weer de ongewenste Startpagina, vreemd.

 

Nee hoor, dat is normaal. Als ik in Chrome of Firefox een nieuw tabblad open, komt daar gewoon een overzicht van de meest gebruikte sites die bezocht zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar dat is bij mij sinds kort voor het eerst.

Ik gebruik al jaren FireFox en sinds 6 maanden Chrome maar nog nooit eerder heb ik dit gezien.

Nogmaals geen ramp maar dit zijn weer dingen die spontaan en ongevraagd gebeuren althans was dit bij mij het geval.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik beiden ook al jaren, maar vroeger bleef een nieuwe tab gewoon leeg en nu verschijnen de meest gebruikte websites... Wat mij betreft een verbetering.

 

In Firefox kun je wel iets anders instellen.

 

Zet in de adresregel about:config (geen spaties)

Zet in de zoekbalk die je nu ziet: newtab

Je kunt nu bij de eerste regel je startpagina invullen (er staat standaard about:newtab)

newtab.JPG

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Help hier net hetzelfde probleem. Ik gebruik al jaren Google Chrome en ben altijd super tevreden geweest. Sedert gisteren krijg ik niet meer de normale startpagina's, ondanks dat dit via de instellingen opgeven is, maar krijg ik een onbekende zoekpagina. Volledig onbetrouwbaar volgens mij. Deze pagina nestelt zich in het lijstje van de gevraagde pagina's. Ik mag het zoveel verwijderen of ik wil. Bij het openen van Google prijkt het altijd terug als enige startpagina. :-( Zogauw ik op een icoontje van de werkbalk klik is alles normaal. Ik vertrouw dit helemaal niet.

Hierbij de url (maar klik er niet op want je weet nooit)

 

Weet iemand raad. Ik hoop dat ik Google niet moet wegdoen. Hetzelfde gebeurt hier ook op de tweede pc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help hier net hetzelfde probleem. Ik gebruik al jaren Google Chrome en ben altijd super tevreden geweest. Sedert gisteren krijg ik niet meer de normale startpagina's, ondanks dat dit via de instellingen opgeven is, maar krijg ik een onbekende zoekpagina. Volledig onbetrouwbaar volgens mij. Deze pagina nestelt zich in het lijstje van de gevraagde pagina's. Ik mag het zoveel verwijderen of ik wil. Bij het openen van Google prijkt het altijd terug als enige startpagina. :-( Zogauw ik op een icoontje van de werkbalk klik is alles normaal. Ik vertrouw dit helemaal niet.

Hierbij de url (maar klik er niet op want je weet nooit) 

 

Weet iemand raad. Ik hoop dat ik Google niet moet wegdoen. Hetzelfde gebeurt hier ook op de tweede pc...

Je bent gewoon besmet met een stukje malware die de zoekpagina aanpast. Een screenshotje is veiliger dan een link in dit geval, dus ik heb de link weggehaald

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ofschoon al wat ouder qua nieuws

en

ofschoon niet iedereen daar moeite mee heeft

 

google chrome is onveiliger dan firefox en met de firefox addon noscript ben je misschien minder snel maar wel veiliger

zo de klikspaan snowden, die vertelde al een en ander erover in een interview

en obama had niet voor niets de google bazen op bezoek in the white house betreffende het NSA debacle.

 

ciao

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...