Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Unclesam my
Geplaatst:

Ik heb een nanoxx 9500HD sateliet ontvanger en geeft met aanzetten deze foutmelding loading R17.

Na 3 - 4 x de hoofdschakelaar aan en uit zetten doetie het weer.

Welke electronica hobbyist kan / wil deze voeding in de buurt van Dordrecht eens doormeten..

Met vriendelijke groeten.

post-41611-0-63184200-1337454845_thumb.jpg

Gast Unclesam my
Geplaatst:

Je kan met termen gooien maar ik snap er geen snars van.??

Als je wil starten met de aan /uit knop aan de voorkant krijg je deze melding,maar zoals ik al schreef met de hoofdschakelaar na 2-3 x aan /uit start de sat -box wel op.

Gr Henk

• 3 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Zie bijlage; of die elco of die andere iets naar boven.

Kwestie van vervangen, nog geen 2 euro en je weet meer.

Als je geen technische achtergrond hebt dan zijn m'n termen inderdaad wel "cryptisch".

Mijn vermoeden; de schakelende voeding start niet lekker op doordat in het primaire gedeelte een elco in de aansturing in capaciteit is afgenomen.

post-43581-0-09471500-1339167589_thumb.jpg

aangepast door iemand

gr. Erik

Gast Unclesam my
Geplaatst:

Kun je aan die elco zien of die vervangen moet worden ?? en anders inderdaad met een kleine soldeer bout er zelf dan maar aan prutsen,en een nieuwe er in zetten.

Ieder geval bedankt voor de uitleg..

Gr Henk.

• Moderator
Geplaatst:

verdachte%20elco%20106_1340.JPGhet omlijnde weerstandje kan ook in waarde verlopen zijn .meet de weerstand eens met een ohm meter

Je kan met termen gooien maar ik snap er geen snars van.??

Als je wil starten met de aan /uit knop aan de voorkant krijg je deze melding,maar zoals ik al schreef met de hoofdschakelaar na 2-3 x aan /uit start de sat -box wel op.

Gr Henk

Je kan beter naar een mede sat4aller vragen of hij er naar wilt kijken want ik lees uit jouw bericht dat je "er geen kaas van gegeten hebt".

Maar dat was je vraag ook ;)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Gast Unclesam my
Geplaatst:

Ik zag het nu pas goed maar daar ga ik inderdaad niet zelf aan klooien. Want na 2 x de hoofdschakelaar aan en uit te zetten doet het ding het gewoon goed.

Het is alleen heel vervelend als je hem uitzet met de AB. en dan weer aan krijg je de melding loading R17.

Dus mede sat4aller in de buurt van Dordrecht wie er verstand van heeft om dit door te meten en te verhelpen,mail mij of reageer hier .

Dank alvast voor de hulp.

• 3 weken later...
Gast Unclesam my
Geplaatst:

Weinig electronica soldeerders hier op het forum ???

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...