Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb onlnags een VU+ Ultimo gekocht met drie Cable tuners om aan te sluiten in het Ziggo gebied in Amstelveen. Na wat instel problemen heb ik voor alle drie de tuners de zenders gescand en getets op werking. Ik kan inderdaad met de drie verschillende tuners tergelijkertijd drie verschillende programma's opnemen. Alles lijkt dus ged te werken.

Nu heb ik al een aantal maal (bijna iedere avond) dat de programma's die ik geprogrammeerd heb staan om 19:30, 20:00 etc niet opneemt. Als ik de VU+ aandoe krijg ik de melding "SID not found in PAD" en "kan niet afgestemd worden". Als ik de VU+ herstart dan doet alles het weer normaal.

Ik heb een VU+ ULtimo met 3 Cable Tuners (in Ziggo gebied) en gebruik het OpenPLI image (laatste versie).

Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn en wat ik moet doen om het op te lossen?

Humax 5050C

VU+ Ultimo 3 X DVB/C 2TB

• 3 weken later...

Geplaatst: (aangepast)

Hi Barlin,

Heb jij dit goed werkend nu? Ik heb de zelfde config. (en ziggo)

Probleem is als ik de 3e tuner in de box zet kan ik alleen nog naar ongecodeerde kanalen kijken. Als er 2 tuners in zitten werkt het wel goed.

Gr. Xpbe

aangepast door xpbe

Dreambox 800HD | Dreambox 800HD SE | VU+ Ultimo 3x DVB-C | Wavefrontier T90 | Pli Image

Geplaatst:

Yep het werkt nu. Na eerst de tuners te hebben omgewisseld en opnieuw voor elke tuner de scan te doen (waarbij ik bij tuner 3 steeds "zoeken mislukt" kreeg). Heb ik een keer automatisch zoeken geprobeerd en daarna deden alle tuners het ineens met gelijke kwaliteit. Ik weet niet waarom het nu ineeens wel werkt en of de verwisseling van de tuners (3 naar positie 1 en 1 naar 2 en 2 naar 3) invloed heeft en ik kan daarna alleen maar gissen. Als miets lukt kun je altijd nog de volgende stappen proberen die mij hebben geholpen:

- Tuners doorschuiven naar volgende positie

- Daarna automatisch zenders zoeken

Succes.

Bart

Humax 5050C

VU+ Ultimo 3 X DVB/C 2TB

Geplaatst:

Dat is goed om te horen :) Ik heb het nu eindelijk ook goed werkend. Pli image werkte eerst niet. (als er 3 tuners inzaten dan geen beeld meer via cccam) toen VTi er op gezet en alles werkte direct goed.Vervolgens weer Pli er op en dat werkt nu ook goed :D :D :D

Raar maar waar.....

Gr. Xpbe

Dreambox 800HD | Dreambox 800HD SE | VU+ Ultimo 3x DVB-C | Wavefrontier T90 | Pli Image

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...