Ga naar inhoud


Ketnet verdwenen sinds 14 mei


petervdc

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Een probleem: onlangs nieuwe Xtrend et9200 geïnstalleerd met image V4 erop en cccam 2.3.

Toen ging alles van een leien dakje: alle zenders in HD en Sd van Tv Vlaanderen kon ik perfect ontvangen.

Maar sinds 14 mei (en dit is de dag waarop Canvas en Ketnet een eigen kanaal kregen…) GEEN Ketnet meer (niet op astra 1 en astra 3).

Plaats er xtrend image V5 op maar nog steeds geen Ketnet. Switchen tussen Cccam 2.1 en 2.3: niks.

Bij nader onderzoek, blijk ik ook geen Kidsco, LaUne en LaDeux te kunnen ontvangen.

Ik heb TTV gecontacteerd en TVV beweert dat alle kanalen wel actief staan (en dat ik mij natuurlijk moet wenden tot de verkoper van deze 'niet-gecertificeerde ontvanger'… beetje moeilijk want online in NL gekocht).

Als ik bij 'Channel information' ga kijken, blijken deze zenders locked te zijn (slot en sleutel symbool)

 

Wat kan ik hier aan doen?

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zou me verbazen. Je hebt je toch keurig aangemeld als zijn de HD ready via de brief die je hebt gekregen ? Indien je dat niet gedaan hebt, alsnog doen. Ofwel via de website die in de brief stond ofwel door het callcenter nog eens te bellen.

Niet aangemeld als HD ready is ook geen ketnet ... zoals in die brief stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste redneck,

TVV heeft me telefonisch gecontacteerd met de vraag of ik een HD ontvanger wou aanschaffen. Ik weigerde dit beleefd maar TVV verzekerde me dat ik geen verdere stappen moest ondernemen om Ketnet te ontvangen…

Heb dit nogmaals gecheckt via de site van TVV en inderdaad: ik wordt als HDready aanzien en hoef volgens dezelfde site geen verdere stappen te ondernemen.

Ik heb dus Ketnet ontvangen van 1 mei tot 14 mei. En vanaf die 14de mei kregen Canvas en Ketnet blijkbaar een eigen kanaal…

Of zie ik spoken?

De kids zagen me de oren van de kop omdat ze hun lievelingszender nu kwijt zijn…

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je vandaag nog een heractivering uitgevoerd ? Of enkel de 14de ?

Als de site zegt dat je HD ready bent en je doet een heractivering dan moet het gewoon werken. Een heractivering van de 14de verhelpt jouw probleem niet.

Maar we hebben het toch over hetzelfde hé ? Je hebt je toch als HD ready aangemeld via die link die in de brief staat ? Want als je dat niet gedaan hebt dan is het normaal dat je nu geen beeld meer hebt. Dat heeft niets te maken met het al dan niet gebruiken van een HD ontvanger van TVV zelf of een Xtrend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om wat meer informatie los te krijgen stem eens af op één van de Ketnetzenders (bij voorkeur de versie op 19 oost) en doe het volgende:

 

- Log in op de ontvanger via telnet

- Typ: "killall CCcam"

- Typ: "CCcam -d"

 

Er komen vervolgens een hoop berichten over het scherm, als je dat hier plaatst kan dat wellicht enige ideeën geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook geen ketnet meer. Ook via de link aangegeven dat ik hd ontvanger heb. Als ik nu via de link nog eens probeer geeft hij ook aan dat ik al hd ready ben. Heeft een tijd gewerkt en nu dus geen rechten meer. Dit op de extra kaart met een m7 sat801. Trouwens waarom zo moeilijk doen. Bij telenet ,belgacom en via dvb-t moet je niets extra doen om ketnet te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Redneck,

 

Gisteren inderdaad een heractivatie gedaan met geen resultaat.

Ik heb me niet via de link aangemeld dat ik HD ready ben want dit was niet nodig volgens de mevrouw van TVV aan de telefoon.

Zij verzekerde me dus telefonisch dat alles in orde was en dat ik Ketnet normaal zou kunnen ontvangen vanaf 1 mei.

Nogmaals: van 1 tot 14 mei heb ik Ketnet perfect ontvangen op mijn HD ontvanger … daarna niks meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook geen ketnet meer. Ook via de link aangegeven dat ik hd ontvanger heb. Als ik nu via de link nog eens probeer geeft hij ook aan dat ik al hd ready ben. Heeft een tijd gewerkt en nu dus geen rechten meer.

Ook voor jou dezelfde procedure om te achterhalen waar het probleem kan zitten.

Stap 1, je zegt dat je je aangemeld hebt, dat is al een goed begin. Maar heb je je aangemeld met jouw hoofdkaart of met de Extra Kaart ? Je moet dit doen voor AL jouw kaarten apart.

Stap 2, eerst proberen te heractiveren. Half uurtje afstemmen op één en dan kijken of je nu wel beeld hebt op ketnet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om wat meer informatie los te krijgen stem eens af op één van de Ketnetzenders (bij voorkeur de versie op 19 oost) en doe het volgende:

 

- Log in op de ontvanger via telnet

- Typ: "killall CCcam"

- Typ: "CCcam -d"

 

Er komen vervolgens een hoop berichten over het scherm, als je dat hier plaatst kan dat wellicht enige ideeën geven.

 

Heb ik net gedaan, dit is wat eruit kwam:telnet.rtf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...