Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Na eerst een paar Topfield receivers gehad te hebben(4400 & 7700HD pvr) ben ik een paar weken geleden overgestapt op de Vu+duo. Eerlijk gezegd weet ik(te) weinig van Linux,

In het begin alles uitvoerig uitgeprobeerd met als gevolg(te veel extensies geïnstalleerd?) de eerste vastloper. Was gelukkig vrij snel opgelost na telefonisch contact met de TD van de importeur. Opnieuw geflashed via USB stick. VU+Duo (old kernel)

Alles werkt sindsdien probleemloos.

Alleen sinds een paar dagen is EurosportHD op zwart net als History HD. Ik heb wel een abonnement hiervoor. Alles geprobeerd. Kanaal opnieuw handmatig opgezocht via de Astra23 zoekoptie. Na een 15 minuten scannen was ie klaar. Maar EurosportHD/HistoryHD blijft zwart. Alle andere Nederlandse HD kanalen geen probleem. Wel gewoon ontvangst op Astra19 van EurosportSD. Ik ben na de eerste crash wat voorzichtig geworden met het wijzigen van instellingen e.d.

Wat kan de oplossing voor dit probleem zijn?

Kan ik ergens een beknopte werkingsbeschrijving vinden van Linux icm OpenPli?)(voor dummies)

Ik zou wel graag wat meer gebruik willen maken van de opties maar ik wil de boel niet in de war schoppen.

Ik weet bijv. niet of ik probleemloos de Henksat lijst voor de 3 Atra's kan downloaden.

De boel was nl reeds geïnstalleerd bij aflevering. Ik heb geen idee hoe dat gedaan is.

Met de Topfields kon ik lezen en schrijven maar deze doos is nog steeds een mysterie voor mij.

aangepast door Puch
Onduidelijk onderwerp

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Ik denk dat de gegevens van je kanalen niet goed staan, deze kanalen zijn namelijk een poosje geleden veranderd.

Je moet ze even opnieuw zoeken via zenders handmatig zoeken en deze gegevens invoeren

11798 - Frequentie

H - Polarisatie

27500 symbolrate

3/4 FEQ

Auto - Inversion

DVB-S2 - System

8PSK - Modulation

Als je dan scant dan vindt hij ze zeker. De kanalen zijn dan terug te vinden in het boeket Last scaned (In de kanalenlijst blauwe knopje en dan helemaal onderin)

Je kan de nieuw gescande kanalen dan weer verplaatsen naar je dagelijkse boeket.

Als je wilt experimenteren is het verstandig eerst een complete back-up te maken met de plugin Backupsuite. Die installeer je door Menu -> Applicaties -> Groene knop/Downloaden -> Extensions -> backupsuite.

Na installatie eventueel even herstarten, je vindt dan de applicatie onder Menu -> Applicaties. Je hebt dan 2 keuzes een backup naar HDD/USB of een backup naar USB.

Om een USB backup te maken op een USB-stick MOET er eeen bestandje op staan met de naam backupstick of backupstick.txt. (let op alles in kleine letters)

De applicatie wijst zich vanzelf. Een backup terug zetten is gewoon de backup flashen zoals een nieuwe image.

Bedankt voor je hulp. Ik heb weer 3x deze aktie uitgevoerd met de door jou opgegeven settings. Maar... na deze zoekactie vindt ie 0 kanalen op beide tuners!?

Ik had al eerder de hele Astra 3 satelliet laten doorzoeken en toen begreep ik al niet waar de gescande kanalen gebleven waren. Dat is me nu door jouw reactie nu gelukkig duidelijk geworden. Maar ook in deze totale Astra 3 (23) scan komt ;Eurosport HD dut' niet voor vreemd genoeg.(wel vrijwel alle andere kanalen.)

Verassing want ik keek net even nog een keer maar de hele map 'last scanned' is nu leeg... Alle scans zijn dus verdwenen.

( waarschijnlijk is dit veroorzaakt door de laatste handmatige scan, wat me logisch lijkt omdat dat nu de laatste (lege) scan geworden is.) Deze zijn dan nu dus gewoon weg. Eigenlijk wel goed omdat na zo'n aktie op de Topfield er steeds meer kanalen 'dubbel' bij kwamen.

Ik heb even via herstart de optie 'opnieuw opstarten gekozen zonder resultaat.

Welke is trouwens de juiste herstart de eerste; opn.opstarten of de 2e Herstart Enigma.

Mijn Vu draait voor zover ik weet op Enigma2 en openpli Vu+duo (old kernel)

Als Mac gebruiker veronderstel ik dat Enigma2 het Systeem is en openPli de applicatie.

Als ik een memory flash met USB stick uitvoer van deze kernel, wat gebeurt er dan? (heb ik een keer moeten doen van de importeur en ik word daar eerlijk gezegd een beetje nerveus van omdat ik niet weet/begrijp wat ik aanricht.

Ik heb toen op aanraden van de importeur de old kernel versie geflashed.

Is dit het beste/veiligste? Of werken deze 2.1 beta versies ook probleemloos? Welke van de 6?

aangepast door jwhen
Gast Pedro Newbie

Dat de kanalen niet te vinden zijn is raar, zeker met een handmatige scan met de juiste gegevens moeten ze te vinden zijn.

De herstart Enigma was bedoeld voor na de installatie van de BackupSuite, wat jij dan bedoeld dat deze zonder resultaat is weet ik niet. Staan de 2 applicaties niet in de lijst?

Als je je receiver flasht met een nieuwe image wordt er een schone/lege image geplaatst, je moet dan zelf de installatie wizard doorlopen en zenders scannen (of een kant en klare lijst inlezen).

Als je je receiver flasht met een back-up dan heb je gewoon alles weer terug zoals de receiver was op het moment van het maken van de back-up.

Ik adviseer je om een standaard kanalenlijst te installeren via Menu -> Applicaties -> Settings en dan de kanalenlijsten Hans te kiezen en dan degene die het dichts in de buurt komen van jou situatie, dus of alleen 19 en 23, of 13, 19, 23 en 28, of draaibaar etc.

De old kernel draait voor de VU+ nog uitstekend, geen dringende reden om nu over te stappen.

aangepast door Pedro Newbie
Geplaatst:

Bedankt voor je instructies. Ik heb een backup gemaakt met jouw applicatie. Werk erg goed en duidelijk.

Nog even een opmerking.

Ik heb/had bij eerste opstart(na aankoop) reeds heel veel bouquets(rare naam) in mijn ontvanger staan.

(canal digitaal, favorieten hd 01-02-2012, favorieten sd, tv vlaanderen etc)

Ik heb toen een eigen bouquet gemaakt met mijn favoriete kanalen. Werkt ook goed!

Ook eurosport hd tot een dag of 4 geleden.

Als ik nu dit kanaal kies dan zie ik alles behalve beeld en geluid.

Ik zie de epg, de tijd, duur van het programma, volgende programma etc. De gekozen tuner(a) blijft geel ipv groen verder het dolby teken en het hd logo.

Alleen het % blijft flipperen tussen 0 en 44.

Dit gebeurt trouwens ook als ik via het menu op de signaalzoeker naar de eurosport settings kijk.

Dat flipperen dus. De snr dus agc blijft zo'n beetje op 73% stabiel.

Snr en agc begrijp ik.

Wat bedoelen ze met ber.?

Snr blijft trouwens altijd bij alle drie de astras onder de 50% hangen. Is dat normaal?

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Als je zeker weet dat je niets gewijzigd hebt in je zenderlijsten en je 4 dagen geleden wel beeld had dan is je schotel op de een of andere manier ontregeld.

Het "flipperen" kan duiden dat je of het systeem niet goed hebt staan dus DVB-S in plaats van DVB-S2 of, waarschijnlijker, staat je FEC niet op 3/4 maar op b.v. 3/5.

Ook een mogelijkheid is dat je LNB aan het overlijden is, wissel die eens met die van de 19.2.

Je zegt eerst dat: "De snr dus agc blijft zo'n beetje op 73% stabiel." en later "Snr blijft trouwens altijd bij alle drie de astras onder de 50% hangen."

Wat je dan precies bedoelt weet ik niet maar het lijkt erop dat je schotel afstelling niet optimaal is.

De BER is de Bit Error Rate (een foutcorrectie) en die moet normaal altijd op 0 staan, staat er iets anders dan staat je schotel niet optimaal.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie. Ik heb vanavond nog eens naar mijn trisat schotel gekeken. Ik dacht dat ie misschien wat last had van wat bladeren die wat gegroeid waren maar dat bleek niet het geval. Deze 3 lnb zitten binnenin een kunststof behuizing dus wisselen is vrijwel onmogelijk. Verder doen alle ander kanalen het probleemloos. Ook de duitse eurosport kanalen hebben het zelfde probleem. Alle sd versies werken probleemloos. De settings die ik gekozen had voor dit ene kanaal waren echt correct. De agc blijft trouwens bij alle astras rond de 50 hangen. Fout gemeld eerder.

Ik zal morgen met daglicht eens proberen of wat mechanische correcties enig verschil maken. Ik verwacht van niet omdat de schotel vrij laag en beschermd en goed gefixeerd is opgehangen en er de laatste tijd ook niet veel wind is geweest.

Blijft het een raadsel waarom alle andere kanalen geen enkel probleem hebben.

Geplaatst:

Het wil weleens gebeuren, als je de zenders opnieuw inscant dat de ontvanger deze al vind en deze niet gaat vernieuwen. Hier gaan velen van uit. Ik adviseer: gewoon alle setinglijsten verwijderen en opnieuw geheel in te scannen of de settingslijsten van henk inladen. Denk dat het probleem dan wel weg is.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Geplaatst:

Dank je wel klavervier. Ik was bekend met dit fenomeen want de Topfield had daar ook 'last' van. Maar...... Waar vind ik de settings lijst om te verwijden/wissen? Het was me al wel opgevallen dat er heeel veel Eurosport(hd) kanalen staan in de Channel Selection(tv) Alles-lijst staan. Bijna 30 stuks nog los van alle UK, CZ, 3d enallerlei andere versies. Totaal 44 keer.

Bij mijn Topfield selecteerde ok gewoon al deze kanalen en dan een delete. Opnieuw een search en alles was dan opgelost.(meestal)

Maar waar kan ik als ik alleen de Astra 3 (23) kanen wil deleten dat doen? Ik weet daar wat beteft de Vu+ nog te weinig van af en ben na de eerste crash wat voorzichtig geworden!

Geplaatst:

Ik heb nu via handmatig zoeken op een transponder, dvb s2 ,astra 23 e, frequentie( 11798 en 11797 worden beide genoemd maar welke is de juiste want na iedere gerichte scan vind ik 0 kanalen gevonden) ,auto inversie , 27500, vert,3/4, 8psk voor zoeken alle zenders wissen (ja) alle zenders van astra 3 opnieuw opgezocht! Maar nu zijn alle eurosport HD kanalen allemaal verdwenen. De SD versies (astra 1) gelukkig niet. Kortom ik ben niets opgeschoten.

Trouwens het Hirtory HD kanaal is ook weg maar dat is minder interessant.

Geplaatst:

Downloadlijsten staan wel bij ik meen aplicaties even zoeken en je kunt deze via de ontvanger zelf ophalen, dan heb je de nieuwste. Heb ik ook gedaan, en het bevalt mij ook wel. Alles staat mooi bij elkaar. Settingslijsten noemt men volgens mij en er staan twee.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Geplaatst:

Eurosport HD kanalen staan inmiddels weer in de 'alles' lijst als ik dit nl kanaal kies krijg ik nog steeds als voorheem te zien dat er op dit moment tennis te zien zou moeten zijn, de A van de tuner blijft nu geel ipv groen en na een tijdje de melding afstemmen mislukt. Heel fijn allemaal. Ik krijg nu wel op een, kennelijk spaans eurosport hd kanaal de Astra pagina te zien. Ook heel bijzoner.

Geplaatst:

Nog eens even op de king of sat website gekeken. Daar valt me op dat alle kanalen die ik niet(meer) ontvang 8psk zijn. De overige zonder problemen zijn qspk. Kan hier het probleem liggen?

Geplaatst:

Probeer het eens op deze manier.

Flash de laatste nieuwe image van openpli in de box. klik

Doe geen automatische of handmatige scan.

Stel de netwerkgegevens in. Installeer CCcam. Stel de tuners in. Kortom maak de box gebruiksklaar.

Download één van deze setting lijsten. (enigma 2 setting lijst gebruiken, gedownloade zip bestand uitpakken)

Download iDreamX voor mac. (klik op download now rechts onder het iDreamX logo)

Installeer IDreamX en start het op

In preferences vul je de gegevens van de Vu in (ip adres, login, ww) Daarna click je op "Check Box". Hier kan de box wel eens verschillen van welke je hebt. Ikzelf heb een Duo en na de check box verschijnt er dreambox 500 HD. Maar het werkt wel.

Dan via het menu File => Open User Settings Folder (Bouquets)... open je de gedownloade setting lijst. Het laden van de lijst kan lang duren.

Pas eventueel aan waar nodig en verstuur hem naar de Vu+

Controleer of je zenders nu werken.

Succes

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...