Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Hoe weet ik hoe oud mijn Computer is?

Staat er ergens in de reg files een datum wannneer hij voor het eerst is gebruikt?

Gr,

Ed

Geplaatst:

De datum van je bios is een leuke indicatie qua leeftijd van de techniek maar zegt nog steeds niets over de aanschafdatum.

Windows installatiedatum (datum map c:\windows) geeft hooguit aan wanneer windows voor laatst geinstalleerd is.

Geplaatst:

Als je meer informatie kan geven over de hardware kunnen we misschien dichter bij de waarheid komen.... bijvoorbeeld:

Merk en Type van het moederbord. -> Dit staat meestal bij 1 van de pci-e sloten of elders op het moederbord.

Wat voor een processor zit erin? -> Kun je achterhalen in apparaatbeheer.motherboard_40_1.jpgc635c615c733589af85ef4d436424d83.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Gaan er nog 160Kb floppies in? :grin:

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

op de voeding staat meestal ook een datum en als deze nooit vervangen is kan dit een aardige indicatie zijn......

evenzo de HDD, de brander etc het heeft allemaal een datum....

Samsung 40D6510WS

Geplaatst: (aangepast)

zijn allemaal productie datums,dingen kunnen wel 1 jaar in opslag liggen eer ze gebruikt worden(spreek uit ervaring),dus dat lijkt mij geen goede schatting

aangepast door uniden

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Geplaatst:

Hoe? En wat was het nou? En heb je nu advies nodig voor een nieuwe computer?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Beheerder
Geplaatst:

Nop, wij draaien alleen supermicro, maar je mag altijd langs komen ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen