famey Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 Heb enige tijd geleden een Fusion based HTPC in elkaar geknutseld maar nu wil ik graag mijn (Dreambox SD) decoder vervangen door een interne PCI tuner. Door de mogelijkheden zie ik door de bomen het bos niet meer niet alleen hardware matig maar ook software matig. Nu wil ik jullie guru's vragen welke hardware raden jullie aan? En welke software config (liefst Windows based)? Is het uberhaupt mogelijk om Live TV te kijken in XBMC met een CCcam (cline) in XBMC met een WinOS?
Psychosammie Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 XBMC heeft zelf (nog) geen ondersteuning voor TV. Ik geloof dat het wel kan met behulp van MediaPortal TV server. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
NINjak Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 Kan ook met (ya)VDR en TVheadend, al zijn die niet Windows based, kan je ook via XBMC tv kijken. Persoonlijk vind ik MediaPortal te veel resources vreten waar de 2 die ik hier noem met minder weg komen. Als je aan Windows "vast zit" is er nu eenmaal niet veel keuze waarbij je met XBMC TV kan kijken.
jerpsx Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Ben er zelf ook wel eens mee bezig geweest, maar heb het gauw weer opgegeven. Inderdaad Mediaportal gebruikt veel resources...Media center in Windows ziet er leuk uit maar is verschrikkelijk traag (goed, geen super PC maar een dual-core atom 1.6 ghz met 2gb-ram). Ben uiteindelijk weer terug bij de oude vertrouwde standalone ontvanger...werkt prima en heeft een prettige bediening. Het klinkt leuk een mediacenter die alles kan incl. TV kijken, maar ik ben weer genezen.. Maar misschien dat anderen het wel soepel hebben draaien, ik heb het geprobeerd met een Anysee USB DVB-C ontvanger en Windows 7.
Psychosammie Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Hm, XBMC is leuk. Vergeet alleen TV kijken. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
NINjak Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Neem bv. yaVDR en je kan in/met XBMC tv kijken hoor niet echt een "probleem", dus vergeten hoef je het echt niet en echt verstand van Lunix heb je er niet echt voor nodig (maar helpt wel als het een keer nodig is) In de woonkamer staat een AMD Fusion systeem staan (Dual core 1.6Ghz, volgens mij) met een S2 sat kaartje erin en we kijken gewoon TV zonder veel problemen. Ik ga het hier wel allemaal omgooien XBMC blijft maar er komt een TVheadend backend voor tv en de sat kaarten verdwijnen uit de systemen in de woon- en slaapkamer en worden XBMC only machines dus zonder tv software.
seninha Geplaatst: 7 oktober 2012 Geplaatst: 7 oktober 2012 NINjack Ik begrijp dat je TVheadend gebruikt als je je SAT signaal naar XBMC wilt streamen. Vraag me alleen af welke software jij nu gebruikt naast XBMC om je sat signaal op TV te tonen?
Earthfinder Geplaatst: 8 oktober 2012 Geplaatst: 8 oktober 2012 @NINjak: Hoe neem je dan op? Kun je in een soort van gids aangeven dat je iets opneemt, in XBMC? Of moet dat allemaal via de webinterface van TVheadend? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen