Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal,

Ik heb ooit bij de 3 stopcontacten gekocht met afstandsbediening.

Nu ga ik deze gebruiken 2 voor lampen en ik wil er 1 gaan gebruiken voor mijn plafond ventilator.

Nu heb ik er 1 uitelkaar gehaald om te ziedn hoe het werkt.

Systeem op zich werkt perfect stekker erin en klikken maar op de AB.

Nu heb ik er 1 uit elkaar gehaald maar nu ben ik het spoor bijster , als je ziet dan word het printje gevoed door de plus en min van de stopcontact waar je deze insteekt.Nog duidelijk ???? :)

dus er staat nu spanning op het stopcontact waar mijn lamp in gaat dmv en stekker.

maar zoals ik het kan zien dan steek ik gewoon de stekker van de lamp in de stopcontact met Ab , en dit is ook gewoon plus en min.

je zou dan zeggen dat de lamp dan gewoon zou gaan branden ????? Maar dit is niet zo je moet dus echt de AB gebruiken

DUs ik heb en stop contact , hierin steek ik de stopcontact die met AB en hierin steek ik een lamp.

Maar zoals ik zei de stopcontact die ik er in steek daar staat zoals ik het zie een min en plus op dus als ik gewoon heel normaal denk dan steek ik de stekker van de lamp erin en die zou gewoon moeten gaan branden ???

Hoop dat julie begrijpen wat ik bedoel de vraag is gewoon hoe werkt het dan zoals ik probeer uitteleggen dan krijgt de lamp gewoon stroom ???

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Geplaatst:

Er komt spanning op de print te staan van af de print komt er spanning op

het stopcontact anders kan het werken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

• Moderator
Geplaatst:

Het is heel simpel.

Het gedeelte wat je in je wand contactdoos steekt zorgt dat de print gevoed wordt. Op die print zit een stukje electronica wat de smd onderdelen gelijkricht en voedt. Daar heb je de beide aansluitingen voor nodig.

1 draad van die wandcontactdoos gaat ook gelijk naar de lamp, die wordt niet geschakeld. Er staat dus altijd stroom op de lamp!!

Op dat printje zie je ook een blauw,zwart of wit blokje. Dat is een relais die de lamp aan en uit schakelt.

Als je de schakelcontacten van het relais isoleert dan kan je alles schakelen, dus ook bijv 12 volt. Zo schakel ik iig me ledverlichting.

En als afstands bediening gebruik ik een arduino , dat is een microprocessor printje die ik via de computer kan programeren.

Voordeel is dat ik dan enkele led lampen aan kan laten gaan als het donker wordt of dat de ventilator aangaat als ik het bubbelbad aanzet. Het bad staat bij mij nooit op standby wat weer energie bespaart :)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

@Matchless

Dit is niet bij alle Remote wandcontactdozen het geval. Ik heb enkele van dit soort blokjes losgehaald, en het Relaytje gebruiken voor bijv. 12v is niet overal even gemakkelijk.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...