Ga naar inhoud


OSCAM met powered USB werkt niet


Aanbevolen berichten

Hoi ik heb 4 smargo''s met oscam draaien zitten ze direct in de USB van de PC heb ik geen enkel probleem.

 

 

zet ik ze op een powered USB 2 verschillende 7 poorts geprobeert (verschillende merken) dan krijg ik random errors op de readers.

 

alle 4 hebben ze firmware 1.7 en een naam dat werkt met de udev rules. Ik snap alleeen niet waarom ze niet werken met de powered USB splitter.

 

Heeft iemand die opzet wel draaien? ik draai oscam 6693 andere versies zelfde probleem.

 

smargo'' staan op fixed 6mhz.

 

Ik wil ze netjes op de Hub hebben niet zitten er 2 voor en 2 achter en ze steken dus allekanten uit. En aangezien ze net even te breed zijn kun je niet alle poorten op de PC benutten.

 

Hemant.

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedemorgen,

 

Ook ik gebruik smargo's i.c.m. een usb hub ( König ) op een linux server.

Wat mij opvalt, maar dat merkte ik ook al met CCcam op mijn linux server, dat, wanneer er meer dan 4 smargo's in diezelfde König USB hub ingestoken wordt, dan is er meestal één of twee smargo's die niet meer werkt. Ik denk dat de oorzaak toe te wijzen is aan de voeding van zo'n usb hub.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft vreemd wat voor USB hub hebben jullie het lijkt iets te maken te hebben met USB 2.0.

 

Ik heb een nieuwe machine dus USB forceren naar 1.1 werkt niet.

 

2 merken geprobeert bij zelfde problemen. Direct staat ze op roothub 1.1 en dan werkt het prima.

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 7.0 Targus en een D_link & ports. Na herstart van Oscam schieten een of meerder random in error. Na een reboot soms wel som niet.

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook twee smargo's in een ( König ) 7 poorts powered hub werkt prima met of zonder stroom ook na reboot de smargo's draaien op firmware 1.3 en ik draai oscam-svn6654-i386-pc-linux-webif-ssl-libusb-pcsc-Distribution.tar

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het aan de praat met een König USB hub en verschillende smargo's (het maximale aantal wat je kunt aansluiten is 6 omdat twee poorten zo gemonteerd zijn dat er geen twee smargo's naast elkaar passen)

 

Ziggo in Smargo via König

 

[reader]
label						 = localma
description				   = localMA
protocol					  = smartreader
device						= Serial:Reader 133
device_out_endpoint		   = 0x82
caid						  = 0604
rsakey						= 3C..6A (rest is bekend)
boxkey						= 11..88 (rest is bekend)
detect						= cd
mhz						   = 600
cardmhz					   = 600
ident						 = 0604:000000
group						 = 1,2
emmcache					  = 1,3,2
blockemm-unknown			  = 1
blockemm-g					= 1
saveemm-u					 = 1
saveemm-s					 = 1
dropbadcws					= 1
auprovid					  = 000604

 

Ik gebruik ook een udev bestandje, maar in Oscam is dat niet nodig. Praat via de Serial naam. In CCcam met meerdere smargo's is het wel nodig.

 

SUBSYSTEMS=="usb", KERNEL=="ttyUSB*", ATTRS{serial}=="Reader 133", SYMLINK+="localma"

 

Systeem is Debian Sqeeuze. Smargo's draaien met firmware 1.4 (1.04?). Oscam Unstable 1.20 build #6618. USB hub is König met aparte externe voeding. Misschien ligt het daar wel aan. Voeding werd er apart bijgeleverd en kan misschien per leverancier afwijken. Na aansluiten is het sowieso handig om je server te rebooten aangezien ik in Oscam na aansluiten USB bulk write errors kreeg. Na een reboot waren die weg.

aangepast door Hotzenwalder

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes heb ook de Udev rules voor de readers draai zelf 12.04 Ubuntu. Ik snap niet zo goed wat ik er aan kan doen.

 

wat is er zo bijzonder aan die Konig wat een D_link bvb niet heeft? Mijnze zijn beide ook downwards compatible. naar 1.1.

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook een Konig hub. Het enige probleem was hier het resetten van de Smargo´s. Als je de ontvanger of server uitzet blijft dan blijft de usb hub aktief.

 

Zet je dan de ontvanger etc weer aan, dan worden de Smargo'(s) niet gereset.

 

Gebruik hier nu een geschakelde stopcontacten strook. Dus als het aangesloten apparaat wordt uitgezet, gaat ook de stroom van de usb hub af. En bij inschakelen gaat de hub weer aan en worden de Smargo´s opnieuw koud gestart.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een workaround bedacht om zo toch de PC netjes weg te werken dmv USB verlengers.

 

Ik ben er tevreden mee

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai hier met 2x Dlink DUB-H7 met 14 smargo's zonder problemen. Heb ze bij lange na niet allemaal in gebruik, op dit moment 6 smargo's in gebruik. Maar wanneer ik de kaarten in 1 hub steek is er altijd wel 1 smargo die niet wil opstarten. reader errors heb ik nooit gehad; alleen het initialiseren van de kaarten gaat dan fout. Wanneer ik de kaarten verdeel over 2 hub's heb ik nooit problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CW rate geeft aan hoeveel controlwords een user per tijdseenheid opvraagt.

Voor CDS nl is die 9 a 10. Als die 128 voor een CDS NL user is vraagt die maarlieft 10x de hoeveelheid op. In regel betekend dit dat er 10 single tuner boxen achter die ene user zit.

Of 5 boxen met 2 tuners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...