gsm Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Het beeld bevriest vaak en bij nader inspectie bleek dat de ventilator niet draaide. Ik heb die weer draaiend gekregen maar er is een schoepje afgebroken en hij maakt veel lawaai. Nu heb ik hem los gekoppeld en de kap er af en een PC behuizing ventilator er boven gezet die de warmte afvoert. Vanavond had ik geen probleem meer dat het beeld bevriest. Maar nu mijn vraag : Is die inwendige ventilator echt nodig of is er wat anders gaande ? Ik vraag dat omdat ik hoorde dat sommige de ventilator los gekoppeld hebben en geen problemen hadden. En als die wel nodig is waar kan ik zo´n ventilator kopen ?
jerpsx Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Inderdaad...alleen clones hebben een ventilator, waarschijnlijk om de kwalitatief minderwaardige componenten langer in leven te houden Een originele heeft geen ventilator......en geen vastlopers Geloof dat we je verder niet mogen helpen hier...maar vaak gelezen dat mensen een notebook cooler eronder zetten en deze aansluiten op de USB poort..zorgt ook al voor wat extra koeling.
gsm Geplaatst: 23 mei 2012 Auteur Geplaatst: 23 mei 2012 Dan ben ik bijna 2 jaar geleden in de z*k genomen op marktplaats. Ik hou er nog maar even een ventilator op tot die het helemaal begeeft en ga dan voor een echte. Sorrie maar dat wist ik echt niet en zal bij de volgende daar zeker op letten. Bedankt maar ik weet nu meer dan genoeg
Loui (K) Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 (aangepast) GSM http://www.sat4all.com/forums/topic/312470-hoe-onderscheid-je-een-originele-dm800hd-se-van-een-illegale-clone/ bekijk deze link maar eens en lees die eens door. dan weet jij nog meer of je in de z**k bent genomen. 24 mei 2012 aangepast door Loui (K)
gsm Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Geplaatst: 24 mei 2012 Ik heb het bekeken maar de foto´s zijn van een nieuwere uitgave. Inmiddels heb ik op Google gezocht en daar kwam ik een Engelse uitleg tegen en daaruit bleek dat ik een clone heb. Schroefjes waren correct etc maar het modem kaartje gaf de doorslag, de chip zit er niet op en bij de orginele wel en dat lijkt me een harde conclusie. Schroefjes zijn gemakkelijk aan te passen maar zo´n chip niet. Volgende keer beter opletten zeg ik maar zo tegen mijzelf en aldoende leert men. Bedankt voor de uitleg
totaaltje Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 ik zeg "goedkoop is duurkoop" ..... Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!! Proffrottie
theparasol Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Of ook nog slechts 25 euro ofzo goedkoper gekocht dan orgineel bij een dealer dan is het extra extra zuur (!)
gsm Geplaatst: 25 mei 2012 Auteur Geplaatst: 25 mei 2012 Ga daar maar van uit, ik weet niet meer zeker maar dacht bijna 400 betaald te heben. Overigens ziet die er verder precies zo uit als de echte met orginele schroefjes en in een orginel doos etc. Ik wist niet dat er in de echte DM800HD PVR geen kleine ventialtor zat en als ik op google kijkt dan zie ik ze staan met die kleine ventilator. Zijn dat dan allemaal clonen ?
Eduard07 Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 Ga daar maar van uit, ik weet niet meer zeker maar dacht bijna 400 betaald te heben. Overigens ziet die er verder precies zo uit als de echte met orginele schroefjes en in een orginel doos etc. Ik wist niet dat er in de echte DM800HD PVR geen kleine ventialtor zat en als ik op google kijkt dan zie ik ze staan met die kleine ventilator. Zijn dat dan allemaal clonen ? Ben je niet in de war met de DM800HD se, want die heeft wel een ventilator. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gsm Geplaatst: 25 mei 2012 Auteur Geplaatst: 25 mei 2012 Als ik het goed gezien heb dan heeft de SE versie een grotere ventilator en in die van mij zit een kleine bovenop de cpu. De ventilator is iets kleiner dan het koelblokje.
jerpsx Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 De originele 800HD heeft geen ventilator (en nooit gehad) en volgens mij ook geen koelblok..clone heeft altijd een koelblok en meestal ook een ventilator. De 800HD SE hebben altijd een ventilator, origineel en clone. Snap trouwens niet zo goed waarom er altijd moeilijk wordt gedaan met kijken naar schroefjes enz. Als je de box aanzet zie je bij het opstarten al genoeg...mocht je nog niet overtuigd zijn schroef je hem open en kijk je naar de SIM. Lijkt mij nog altijd de meest betrouwbare manier. Kopen bij een betrouwbare handelaar is altijd handig..en als je tweedehands koopt vraag dan gewoon naar de aankoopbon.
theparasol Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 Yup de bootloader is *ALTIJD* anders. Staat ferrari of sim02xx in display -> clone! Ongeacht welk model dreambox. Het is dikke prut en altijd hopeloos met drivers en bootloaders. Zelfs als je denkt dat het stabiel werkt, dag, paar dagen, weken later neemt tuner tijdens kijken afscheid -> powercycle -> ok en dan begint het feestje van voren af aan. Heb een paar kennissen die goed ziek zijn van hun aanschaf en dan maar jammeren. En vooraf altijd pochen: man man ik snap niet dat je die dure orginelen koopt, een clone is net zo goed hoor. Ik snap dat echt niet, wordt allemaal in china gemaakt in zelfde fabriek. 1
Eduard07 Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 Heb een paar kennissen die goed ziek zijn van hun aanschaf en dan maar jammeren. En vooraf altijd pochen: man man ik snap niet dat je die dure orginelen koopt, een clone is net zo goed hoor. Ik snap dat echt niet, wordt allemaal in china gemaakt in zelfde fabriek. Tsja, gebeurt vaak dat degene die voor origineel gaat, voor gek wordt verklaard. Menigmaal op dit forum gelezen dat clones zelfs nog meer mogelijkheden boden en hun geld meer waard waren dan origineel. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten