Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een favorietenlijst aangemaakt voor mijn tijdelijke Poolse gasten met daarin een aantal Polsat betaal zenders die gedecodeerd worden met een polsat module en kaart. Om de haverklap werken deze zenders niet meer ook niet via de standaard zenderlijst en moet ik deze opnieuw inscannen en dan werken ze weer. Een dag later weer idem dito. Wat is hier aan de hand en kan ik dit voorkomen ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

• Moderator
Geplaatst:

als ze het niet doen, haal die ci module er eens uit en duw hem er weer in om te kijken of dat scheelt? CI support in enigma is dramatisch, ik denk dat daar je probleem zit.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

thks Wiz maar dat heb ik uiteraard al geprobeerd, zit in mijn basis handelingen als iets niet werkt. Nee de enige manier om de zender weer werkend te krijgen is om de frequenties opnieuw in te scannen en daarna werkt het weer voor een dag zonder een enkel probleem. De module switched welke meerdere malen van ontvanger dus wellicht moet ik het wel in iets dergelijks zoeken.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Heb je al eens geprobeerd een bestaande lijst in de box te zetten en vooraf je zenderlijst aan te passen met bijvoorbeeld dreambox edit?

(Sla voor je dit doet eerst je bestaande lijst ff op, zo kan je hem terug plaatsen en hoef je niet alles opnieuw in boeketten te plaatsen)

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst: (aangepast)

stel je zou voor en nadien de zender settings precies met elkaar kunnen vergelijken...

dus je maakt er notities van

dan zou moeten blijken dat bij de eerste keer inscannen een identiek gegeven wordt getoond als de laatste keer inscannen.

het zou ook niet met de CI module te maken mogen hebben, anders dan dat er een dynamische Key gebruikt wordt per SID; hetgeen nagravision3 wel zou mogelijk moeten maken

enigma2 kan ingesteld worden dat het automatisch zendergegevens overneemt van satelliet

misschien zou het uitschakelen van dat automatisme, zulks kan ik niet testen wegens geen polsat, kunnen helpen

maar wat ook kan helpen is dat je de settings niet scanned maar erin overheveld met dreamboxedit zodra de CI met kaart weer gebruikt wordt.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

thks Tonskidutch, ik was hier al mee bezig maar ik moest mijn netwerk opnieuw instellen bij de ultimo nadat ik ontdekte geen verbinding via de pc meer te kunnen krijgen. Gisterenavond de lijsten via de pc aangepast en geupload en tot nu toe blijft het werken, afwachten maar.

Alfred

Geplaatst:

probleem lijkt opgelost door via dreamedit de zenderlijst aan te passen en daarna te uploaden. De volgende keer zal ik direct via dreamedit wijzigen. Handmatig zenderlijsten aanpassen kan dus problemen opleveren met gecodeerde zenders.

Alfred

Geplaatst:

probleem is weer terug en na reset of opnieuw scannen en / of dream edit blijft het beeld zwart op bijv polsat cafe. Op mijn dream 7025 met exact dezelfde zenderlijst werken de info zenders wel. Ik heb geen idee wat het verschil is met de dream 7025 en de vu ultimo. Beiden gebruiken e2, zelfde zenderlijst. Op de dream staat open pli en op de vu staat vti.

Het probleem doet zich voor op polsat cafe, tvn24, polsat news. Alle overige gecodeerde zenders werken wel op de polsat kaart. Iemand enig idee waarom deze zenders op de ultimo niet werken maar op de db wel ?

Alfred

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...