Ga naar inhoud


Instelling universele LNB-rail op no name schotel


Eduard07

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik een universele, metalen lnb-rail gemonteerd op een 80 cm no name schotel voor de 3 Astra-posities en Hotbird. .

 

Wat ik ook draai, buig of kantel, ik krijg nooit het maximale signaal op alle 4 tegelijk. Wat ik aan signaal win bij de ene satelliet, gaat weer ten koste van de andere.

Vooral aan de zijkanten (Astra2 vs Hotbird) is dit goed te merken. Communicerende vaten.

 

Is dit iets wat niet te vermijden is bij deze opstelling, of doe ik iets fout?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je ook een foto van de schotel, misschien past het niet goed bij elkaar

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

Graag zou ik van je willen weten hoe ver de voorzijde van de lnb die het meest in het midden staat van de schotel af staat. Dit moet je meten halverwege de hoogte van de schotel.

Het zou fijn zijn als je ook een foto meestuurt van de schotel met lnb’s en aangeeft waar de schotel ongeveer staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je snelle reactie, Sprietje.

 

Ik heb de Astra3 lnb op de rail in het brandpunt van de schotel gedraaid.

Vanuit de 23,5 ligt Astra 2 dus 5 graden uit het centrale punt op rail als je voor de schotel staat. En Astra 1 ook 5 graden uit het brandpunt, maar dan rechts op de rail..

Hotbird ligt dus het verst van de 23,5 graden en uiterst rechts op de rail. Dus 10,5 uit het centrale punt van Astra 3.

Verder heb ik de rail enigszins gekanteld (verbogen).met Astra 2 hoger en Hotbird lager voor de schotel.

Verder naar binnen buigen lukt niet met deze metalen rail.

 

Ik zal morgen eens een foto proberen te maken. Heb de opstelling namelijk niet bij mijzelf hangen.

Ik zal dan ook even meten.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

Dat kan natuurlijk nooit dat zowel de Astra 1 als de Astra 2 beide 5 graden uit het centrale punt liggen van de Astra 3. Als jij aangeeft waar de schotel staat en hoe ver de voorzijde van de lnb van de schotel af staat, zal ik het precies voor je uitrekenen hoe alles moet staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

 

Dat kan natuurlijk nooit dat zowel de Astra 1 als de Astra 2 beide 5 graden uit het centrale punt liggen van de Astra 3. Als jij aangeeft waar de schotel staat en hoe ver de voorzijde van de lnb van de schotel af staat, zal ik het precies voor je uitrekenen hoe alles moet staan.

Misschien begrijp je me verkeerd.

Astra2 is ruwweg 23,5 + 5.3 = 28,8

Astra1 is ruwweg 23,5 -4 = 19.2

Dus heb ik de schotel op 23,5 afgesteld om aan beide andere Astra's ruwweg evenveel scheelheid te hebben.

Hotbird heeft hiervan natuurlijk wel het meest te lijden, want die zit meer dan 10 graden scheel te kijken. Maar bij een schotel van 80cm valt me de "schade" nog mee, moet ik zeggen.

 

Maar ik kom erop terug. Bedankt voor je reactie!

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...