Ga naar inhoud


Kijkt er iemand vanavond naar Eurosong?


Unetwork

Aanbevolen berichten

Kiruna is inderdaad druk aan het verhuizen... heel erg veel gedoe met onteigenen etc...

Ik ben benieuwd wat het zal worden...

 

De finale van "Melodifestivalen 2013", de finale van de nationale Zweedse voorrondes, wordt alvast wel op een nieuwe lokatie gehouden. Na vele jaren het evenement ondergebracht te hebben in Globen, is er nu gekozen voor "Friends Arena" in Solna, net even buiten Stockholm. De finale gaat door op 9 maart 2013. De Friends Arena zal op 27 oktober 2012 ingehuldigd worden. Het is een erg grote arena die tussen de 15 000 en 65 000 toeschouwers kan herbergen, afhankelijk van het evenement. Oorspronkelijk zou deze nieuwe Arena "Swedbank Arena" gaan heten, maar men heeft in het voorjaar besloten om de naam te wijzigen in "Friends Arena".

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb geen idee hoeveel bezoekers er zijn bij een finale van het Songfestival. Stockholmsarenan dat nu in aanbouw is - in Stockholm dus - kan er zo'n 30000 tot 40000 mensen kwijt. Het lijkt veel, maar geen idee of het echt ook voldoende is voor een dergelijk Eurovisie Songfestival.

Stockholmsarenan gaat Tele2 Arena heten:

voor wie interesse heeft, en de Zweedse taal machtig is (of eventueel Noors en Deens):

http://www.tele2arena.se/arenan/korta-fakta/

 

(en anders even via google vertalen).

 

Dat van Kiruna wist ik niet trouwens niet dat het zoveel problemen gaf. Maar als de grond instort heb je volgens mij weinig keuze om wel te moeten verwijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad weinig keuze... maar lang niet iedereen vind het bedrag dat voor zijn huis geboden wordt 'aanvaardbaar'. Ook het verhuizen van de bekende kerk is (dacht ik) nog niet helemaal rond. Zo nu en dan flakkert de ontevredenheid van de bewoners op in de lokale media... maar meestal is het erg stil rond dat item. LKAB brengt erg veel geld in het regio-laatje, en geld is een toverwoord.

 

De Kristallhall in Baku heeft een capaciteit van 25 000 plaatsen volgens wikipedia...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bakus_kristallhall

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Eurovision Song Contest 2013 hålls i Malmö

 

Dit bericht de SVT op haar website.

 

Het songfestival gaat dus naar Malmö in 2013

De keuze schijnt toch te zijn de centralere ligging van deze stad ten opzichte van o.a. Stockholm.

 

als je meer wilt lezen:

http://www.svt.se/melodifestivalen/eurovision-song-contest-2013-halls-i-malmo

 

PS het is wel Zweeds

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mensen in Malmö zijn in oieder geval al erg blij dat hun stad nu eindelijk ook eens positief in het nieuws komt... de laatste tijd is er wel erg veel ellende geweest daar...

Volgens de meesten is een multikulturele stad als Malmö een uitstekende keuze voor het organiseren van Melodifestivalen...

Ik ben benieuwd...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...