seb88 Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 (aangepast) Hoi, Ik heb me maar even geregistreerd op dit forum want ik ben op zoek naar hulp. Het probleem is dat ik een gecodeerd signaal blijf krijgen bij de commerciële zenders. Dus alle rtl's en sbs6, net 5, veronice,discovery etc. NL 1,2,3 HD doen het wel en andere zenders zoals EEN/Canvas en de regionale zenders. Situatie: Het is voor een 2e huis in frankrijk. Ik heb daarbij een Samsung LED tv gekocht (UE46D6200) in frankrijk. Deze stond vermeld als gecertificeerde tv voor Canal Digitaal. Het gaat om een LED TV met ingebouwde dvbs-2 tuner en CI-Module ingang. Echter blijken de modellen onderling te verschillen als je hem in een ander land koopt (ook wel logisch). Ik las al snel dat dit op zich niet hoeft uit te maken.. dat alleen de zenders door elkaar zullen lopen (wat ook het geval is, de zenders worden ingeladen zoals ze door de satelliet doorgestuurd worden).. kan iemand dit bevestigen dat canal digitaal het überhaupt zou moeten doen met deze tv maar dat alleen de zenderlijst niet netjes gesorteerd wordt omdat het geen Nederlandse led is? Ik heb daarbij een Aston (Aston SECA (Mediaguard) DUAL 1.07 CI module . Als schotel hebben we maar 1 block gericht op Astra 23,5 waar de HD zenders zitten. De bedoeling is dat we alleen HD zenders ontvangen. Daarbij hebben we natuurlijk ook een extra HD abonnement bij Canal Digitaal dus dit is het probleem niet... de smartcard is ook goed geactiveerd (dubbel gecheckt bij canal digitaal). Nu is het probleem dat de zenders het niet doen.. "gecodeerd signaal" krijg ik. Ik heb echt van alles geprobeerd, tv nacht aan laten staan op sbs6 HD. Zenderslijst tig keer opnieuw geladen, paar keer het hele systeem gereset. Signaal is ook helemaal top en geen bitfouten (of zo). Probleem is dus niet: - Geen HD abonnement - Niet geactiveerde smartcard Wie weet waar het aan kan liggen? Als ik overstap naar een HD ontvanger ipv een CI module zou dit het probleem moeten oplossen of is het iets anders(dit zou wel jammer zijn, niet qua kosten maar meer qua handigheid)? Ligt het misschien aan de CI-Module? Volgens canal digitaal zelf ligt het misschien toch aan de schotel dat die niet goed gericht is.. maar waarom ontvang ik de rest dan wel perfect? (Ik heb nog geen tijd gehad om ze nog een keer uitvoerig te bellen, en zoals je begrijpt kan ik niet bij de tv zijn omdat die in frankrijk is, doen ze eigenlijk moeilijk daarover als je zegt dat het abonnement voor frankrijk is? Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, dit probleem speelt nu al maanden! Sorry voor de vele vragen! Alle suggesties zijn welkom. 25 mei 2012 aangepast door seb88
Eduard07 Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 (aangepast) Beste seb88, Dit is inderdaad even een zoekplaatje, niet ongebruikelijk bij digitaal installeren. Zo te lezen zit ik te denken aan te weinig signaal. Vreemd dat je Ned1/2/3 HD wel hebt. En Een/CanvasHD ook? En toch volledig HD-pakket? Hoe groot is je schotel? Komen de Astra 3 signalen sterk genoeg binnen? Dus niet "net genoeg", maar "ruim genoeg"? Heb je de smartcard ook eerst op de CDS-site geheractiveerd voor je hem de hele nacht op SBS liet? (Volgens mij hebben NED2/3HD ook heractivatiepulsen, trouwens.) Er zijn vervolgens natuurlijk ook andere oorzaken mogelijk. Noodzakelijke updates gemist. Heb je wel recente software op de Aston? Succes! Hou je ons op de hoogte? 25 mei 2012 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
seb88 Geplaatst: 25 mei 2012 Auteur Geplaatst: 25 mei 2012 Hoi Eduard, Bedankt voor je reactie! - Schotel We hebben een franse antennist een schotel laten installeren dus ik weet niet precies hoe groot die is.. het signaal is top als die zenders aan het zoeken is echt rond de 90-100% volgens mij... Ik heb toevallig een foto gemaakt een maand geleden zie hier: Maar is het niet beetje raar dat we andere zenders wel ontvangen? Volgens mij ontvangen we ook Eurosport HD etc.. We hebben een oranje (oude) smartcard, kan dit het probleem zijn? CD zei van niet. Ik heb echt 100x via de site de smartcard geheractiveerd voordat ik SBSHD liet aanstaan. Grappige is dat we eerst helemaal geen Nederlandse zenders konden krijgen maar dat was omdat die niet goed in het systeem was gezet en geactiveerd was. Toen kregen we wel na een paar dagen nl 1,2,3 etc. We hebben trouwens wel alle FTA zenders, ook de 3D HD demo zender van Astra! (Schotel werkt dus goed?) Ik heb GEEN updates van de aston volgens mij. Hij draait (nog) v2.23kan dit de oorzaak zijn?.. Ik heb de kaart zo overgekocht op Marktplaats. Hij zei zelf dat de HD zenders prima werkten. Bij mij werken alle HD zenders, mijn ontvanger is een Inverto Scena 5M, maar het zal bij alle ontvangers wel werken. We hebben in Nederland wel Ziggo met CI_module (standaard mediaguard) en ook nog's Digitenne los met ci module. Ik zit er aan te denken om 1 van deze modules te gebruiken om uit te sluiten dat het probleem bij de Aston ligt.. Hier nog enkele fotos (deze pakketten bezit ik) (zenderlijst door elkaar omdat het een franse versie is) (oranje smartcard, onze oude nog van onze vorige huis waar we SD hadden en een philips ontvanger, stukje weggeknipt voor privacy redenenen). Nogmaals dank!
Marc-Sim Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 Ivm (diverse !?) kaart-updates vermoed ik dat ontvangst van de Astra 19.2 ook noodzakelijk blijft ! Grt, Marc. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
redneck eyeball Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 Grappige is dat we eerst helemaal geen Nederlandse zenders konden krijgen maar dat was omdat die niet goed in het systeem was gezet en geactiveerd was. Toen kregen we wel na een paar dagen nl 1,2,3 etc. Dan hebben ze toch nog iets niet helemaal correct gedaan. Ik zou nog eens met de helpdesk contact nemen.
seb88 Geplaatst: 25 mei 2012 Auteur Geplaatst: 25 mei 2012 Ivm (diverse !?) kaart-updates vermoed ik dat ontvangst van de Astra 19.2 ook noodzakelijk blijft ! Grt, Marc. Bedankt Marc. Dus als ik de antennist opdracht geef een DUO LNB te installeren dan zou het eventueel moeten werken? Ik zou dan iig wel de SD kanalen krijgen toch. Werkt de nederlandse DUO LNB in Zuid Frankrijk of moet dat een aangepaste zijn? Kan ik die van CD gebruiken (moet ik nog wel bestellen)? Dan hebben ze toch nog iets niet helemaal correct gedaan. Ik zou nog eens met de helpdesk contact nemen. Bedankt, Ik ga maar nog een keer bellen of het allemaal goed in het systeem zit.
DIGIWIEW Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 hoi als het goed is wel als je alles binnen krijgt moet het ook werken. het probleem ligt denk ik bij cd of de kaart update heb je nu wel de goede ci voor de tv en cd gr Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
seb88 Geplaatst: 25 mei 2012 Auteur Geplaatst: 25 mei 2012 Ik heb zojuist nog een keer contact gehad met Canal digitaal. Hij deed een beetje lacherig toen ik begon dat ik maar 1 block had gericht naar 23,5. Marc heeft dus gelijk, je hebt 19,2 NODIG om sommige kanalen op 23,5 te decoderen. Nog 1 vraag. Werkt een normale duo lnb in Zuid Frankrijk? Ik had gelezen dat de hoek ietsje anders is.. Bedankt!
Marc-Sim Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 De CDS Duo lnb is er voor een Triax 64 schotel en is (vermoedelijk) niet geschikt voor die zuidelijke locatie - Op die (Provence ?) dakpannen heb ik me recentelijk bijna verbrand tijdens het vervangen van een 'Frans kunstwerkje' door een Visiosat Bisat met G3C lnb-houder - A3 centraal + A1 en A2 - Ontvangst met deze combinatie >> 'warm' aanbevolen - De Franse antennisten hebben weinig of geen ervaring met die dubbele koppen..... Vermoedelijk zal mede forumlid 'Sprietje' ook nog reageren op uw vragen. Grt, Marc. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Sprietje Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 Beste seb88 Ook ik ben bang dat het probleem er in zit dat je de Astra 1 niet kunt ontvangen en dus geen updates krijgt want die komen allemaal van de Astra 1. Misschien is ook de Astron CI-module de oorzaak en is het misschien beter om een CanalDigitaal CI-module te nemen. Maar je vraag over een duo-lnb kopen in Frankrijk, daar heb ik mijn twijfels over. Op de Astra 1 zitten veel Franse zenders maar op de Astra 3 helemaal niet. Ze kennen daar dan waarschijnlijk niet de duo-lnb zoals wij die in Nederland kennen, wel het monoblock, die ziet er ongeveer hetzelfde uit maar die voor de ontvangst van de Astra 1 en Hotbid is. Die zullen ze ongetwijfeld hebben in Frankrijk maar daar heb je niets aan. Ook van de duo-lnb zijn verschillende uitvoeringen, voor kleine en grotere schotel. Bovendien zit jij in Zuid-Frankrijk en ook dat verandert veel aan de situatie. Ik kan je precies vertellen welke duo-lnb jij moet hebben maar dan moet ik twee dingen van je weten. 1e Hoe ver staat de voorzijde van de kop van het middelpunt van de schotel af. 2e Waar staat je schotel ongeveer. Het komt niet op 10km op aan.
Marc-Sim Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 Da's snel hé ! 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
seb88 Geplaatst: 25 mei 2012 Auteur Geplaatst: 25 mei 2012 Op die (Provence ?) dakpannen heb ik me recentelijk bijna verbrand tijdens het vervangen van een 'Frans kunstwerkje' oh wauw. Ja daarom laten we het ook doen, het werk is nog best gevaarlijk. 2e Waar staat je schotel ongeveer. Het komt niet op 10km op aan. Ze kennen daar dan waarschijnlijk niet de duo-lnb zoals wij die in Nederland kennen De antennist had ook nog nooit gehoord van een CI-Module, dus ze kennen wel meer niet.. het signaal is wel heel erg sterk. Het gaat om een nieuwbouw huis hij heeft wel alles perfect verwerkt en via het bestaande coax netwerk doorgestuurd op een vaste coax tv aansluitpunt. Goed werk verrichten ze iig wel die antennisten! Dit is mijn exacte locatie (via dishpointer.com) : Your Location Satellite Data Dish Setup Data Latitude: 43.5385° Longitude: 6.9265° Name: 23.5E ASTRA 3A | ASTRA 3B Distance: 38013km Elevation: 37.1° Azimuth (true): 156.6° Azimuth (magn.): 155.4° LNB Skew [?]: -9.2° 1e Hoe ver staat de voorzijde van de kop van het middelpunt van de schotel af. Dit weet ik niet echt.. ik heb wel nog een foto van een ander hoek genomen. Misschien is dat wat makkelijker in te schatten. Iedereen bedankt voor alle reacties tot nu toe! Echt super!
Eduard07 Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 Beste seb88 Ook ik ben bang dat het probleem er in zit dat je de Astra 1 niet kunt ontvangen en dus geen updates krijgt want die komen allemaal van de Astra 1. Eigenlijk zou dat vreemd zijn als je niet zoveel meer hebt te zoeken op Astra1. Staat me toch bij dat ik recentelijk mijn Seca3 kaart op Nederland3HD weer wakker heb gekregen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
redneck eyeball Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 Dus als ik de antennist opdracht geef een DUO LNB te installeren dan zou het eventueel moeten werken? Ik zou dan iig wel de SD kanalen krijgen toch. Werkt de nederlandse DUO LNB in Zuid Frankrijk of moet dat een aangepaste zijn? Kan ik die van CD gebruiken (moet ik nog wel bestellen)? Die DuoLNB is niet nodig indien je enkel de HD zenders wil zien. De EMM's voor kaartupdates lopen ook op Astra3. Je hebt echt niet de Astra1 nodig om zenders op Astra3 te kunnen bekijken. Het enige wat je mist zijn updates van software van CI module of ontvanger. En een fastscan zenderlijst inladen zal ook niet meer werken. Het antwoord wat je kreeg van die agent is dus niet correct.
seb88 Geplaatst: 25 mei 2012 Auteur Geplaatst: 25 mei 2012 (aangepast) Die DuoLNB is niet nodig indien je enkel de HD zenders wil zien. De EMM's voor kaartupdates lopen ook op Astra3. Je hebt echt niet de Astra1 nodig om zenders op Astra3 te kunnen bekijken. Het enige wat je mist zijn updates van software van CI module of ontvanger. En een fastscan zenderlijst inladen zal ook niet meer werken. Het antwoord wat je kreeg van die agent is dus niet correct. Hmm interessant dat de agent zegt dat het wel nodig is. Ontvanger is wellicht het probleem dan, dit gaat via de TV zelf (ingebouwde dvbs2 tuner). Er is wel een update net verschenen voor deze samsung D serie, maar volgens mij stond er alleen iets van "improved CI-module speed". Hun changelog is echt bedroevend. Ik had de tv wel al geupdate 2maanden geleden.. (laatste update: http://www.samsung.c...me=UE46D6200TS# <-- deze moet ik dus nog doen!) Ook moet ik dan de CI module updaten naar 2.26.. alleen ik kan hier ook niet echt een changelog vinden van de aston 1.07. Ik draai versie 2.23.. zou dit probleem zijn opgelost? Ook kan ik die niet zelf updaten dus moet dit via een expert laten doen of via een topfield ontvanger maar die heb ik niet... ik twijfel alleen of dit echt het probleem is. Misschien anders een mediaguard aanschaffen? Ik wil liefst geen externe ontvanger kopen, het gaat niet om het geld maar ik vind dat onthandig. Mijn familie hebben allemaal twee linkerhanden en ik wil het gewoon simpel houden, 1 afstandbediening. Het zou toch gewoon moeten werken en het ziet er cleaner uit. Als ik een externe ontvanger zou aanschaffen is het ook maar de vraag of dit het probleem oplost. Zenderlijst heb ik trouwens netjes gesorteerd via Samtoolbox software en die kan ik vervolgens via usb inladen via de Samsung tv zelf. 25 mei 2012 aangepast door seb88
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen