Ga naar inhoud

Canal Digitaal gecodeerd signaal HD commerciële zenders CI-Module Samsung LED

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Dit wordt mijn plan van aanpak om dit probleem op te lossen.

1. UE46D6200 firmware upgraden

2. Aston 1.07 upgraden naar 2.26 (iemand die het hier voor me kan doen tegen een onkostenvergoeding? Heb ergens anders een adresje gevonden voor 10 euro excl verzendkosten)

3. Aston 1.07 + smartcard laten testen of het uberhaupt werkt en niet aan de schotel ligt of tv ligt (iemand die gebruikt maakt van de ci module die dit wilt testen tegen onkostenvergoeding?)

4. Mediaguard officiele ci module aanschaffen..

5. 23,5 LNB naar DUO LNB monoblock veranderen die ook op astra 19,2 richt.

6. als niks anders werkt een externe ontvanger aanschaffen...

Voordat ik weer in frankrijk ben kan het even duren , maar ik hou jullie op de hoogte, nogmaals bedankt voor alle info!

P.S Ik zou het op prijs stellen als Sprietje nog met een model duo lnb (mono) komt wat werkt met me locatie! (geen haast!)

aangepast door seb88

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Heb je niet eens kennis in de buurt wonen waar je je kaart kan testen?

Dubbel check of dat Canal Digitaal z'n zaakjes goed ingesteld heeft staan.

Geplaatst:

Dit wordt mijn plan van aanpak om dit probleem op te lossen.

1. UE46D6200 firmware upgraden

(...)

Voordat ik weer in frankrijk ben kan het even duren , maar ik hou jullie op de hoogte, nogmaals bedankt voor alle info!

Misschien overbodige vraag (kan van hieruit natuurlijk niet zien wat je allemaal al hebt gedaan), maar op welke taal/menu heb je de tv staan?

Zou eigenlijk niks uit moeten maken, maar bij sommige merken heeft wijziging van menu/taal ook software-gevolgen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

aston versie 2.23 draait hier perfect hoor ook de HD...

Heb je de commerciele zenders ook in HD? Rtl 4578 sbs6 of heb je geen HD pakket en die op SD draaien?

Je hebt zeker wel astra 19,2 ook? Ik niet dus daar kan het aanliggen volgens CD , niet volgens forumlid Redneck eyeball

Heb je niet eens kennis in de buurt wonen waar je je kaart kan testen?

Dubbel check of dat Canal Digitaal z'n zaakjes goed ingesteld heeft staan.

Nee ik ken niemand met canal digitaal eigenlijk. En ik heb het gister nogmaals dubbelgecheckt bij CD en hij zei dat alles goed stond, via mijn digitaal staat ook alles goed.

Misschien overbodige vraag (kan van hieruit natuurlijk niet zien wat je allemaal al hebt gedaan), maar op welke taal/menu heb je de tv staan?

Zou eigenlijk niks uit moeten maken, maar bij sommige merken heeft wijziging van menu/taal ook software-gevolgen.

op Nederlands staat die!

aangepast door seb88
Geplaatst:

Mij bekruipt nu toch weer het idee dat je de updates niet goed binnenkrijgt.

Een originele CDS-module kan daar antwoord op geven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Mij bekruipt nu toch weer het idee dat je de updates niet goed binnenkrijgt.

Een originele CDS-module kan daar antwoord op geven.

Stel dit zou het probleem zijn, is de aston dan kapot? Of werkt die gewoon niet lekker met de samsung.

Ik ga denk de mediaguard aanschaffen vandaag zodat ik hem nog kan meegeven aan een familielid die maandag naar het huis gaat.

Je kent deze handleiding ? ; http://www.canaldigi...-Samsung-tv.pdf

Belangrijke punten:

1. Plaats de CAM module niet in het TV toestel alvorens de installatie van Satelliet Televisie.

Dit is een heel belangrijk punt, als je installeert met de mdule erin gaat het vaak fout, ik heb dit bij de Samsung TV van mijn ouders ook meegemaakt.

aangepast door RubbeR

I am RubbeR, you are glue

Geplaatst:

Je kent deze handleiding ? ; http://www.canaldigi...-Samsung-tv.pdf

Dit is een heel belangrijk punt, als je installeert met de mdule erin gaat het vaak fout, ik heb dit bij de Samsung TV van mijn ouders ook meegemaakt.

ps.

ik zie net dat de UE46D6200 niet in de pdf genoemt wordt, alleen de 32, 40 en 55 inch.........

Ja die kan ik nu wel dromen! Ik heb alles goed gevolgd.. ook heb ik veel ervaring met CI-modules qua installeren (ziggo thuis) dus ik weet waar ik op moet letten.

De tabel is niet echt overzichtelijk maar hij staat er wel tussen, rechts van de 40 inch tabel D serie

UE46D6200TSXXN

Misschien belangrijk puntje om te vermelden (maar ik denk niet dat het wat uitmaakt, volgens mij is het alleen om de zenderlijst netjes te ordenen?)

Maar onderstaande optie heeft mijn TV niet (CDTVV). Dit komt omdat het een franse versie is.

Ik doe het nu via Digitaal - Satelliet. ipv CD TVV

cctv.png

aangepast door seb88
Geplaatst:

ook niet als je de TV bij landinstellingen op NL zet?

Nope, hij staat sowieso op Nederland. Ik moet de tv firmware nog upgraden naar de laatste versie wellicht is dit verholpen.

Volgens mij heeft dit geen invloed op de codering signalen, zenderlijst heb ik zelf al geordend via een tool.

Geplaatst:

Ik las dit op ***geen-reclame***.nl

"de officiele Canal Digitaal Nederland en TV Vlaanderen CI module, heeft een landcode beperking voor Nederland en Belgie.

Kan ik deze ci module dus niet in frankrijk gebruiken?

Geplaatst:

@seb88 vraagt:

“P.S Ik zou het op prijs stellen als Sprietje nog met een model duo lnb (mono) komt wat werkt met me locatie! (geen haast!)”

Dat kan ik helaas niet omdat ik nog niet weet hoe ver de voorzijde van de lnb van het midden van de schotel af staat. Je zou me al wel een stukje kunnen helpen als je me aangeeft welke schotel het is. Is het een SEDEA 85 met de afmetingen 78cm breed en 84cm hoog of is het een SEDEA 65 met de afmetingen 62cm breed en 67cm hoog. Verder zou ik dan ook een foto moeten hebben precies van de zijkant van de schotel genomen. De bovenste foto in bericht 12 zou ongeveer kunnen maar dan moet wel de volledige hoogte van de schotel er op staan.

De ontvangsthoek tussen de Astra 1 en 3 is daar in Frankrijk in ieder geval 11,5% groter dan in Nederland.

Geplaatst:

Staat het hd-pakket ook werkelijk op je kaart? nu ontvang je de hd-zenders die in het familiepakket zitten.

mogelijk elders controleren of dit het geval is. Kun je de kaart in het menu van je tv-ci-module uitlezen wat voor pakket(code's) erop staat.

Dus of je krijgt de puls niet binnen of cds stuurt het signaal voor het HD-pakket niet door.

Voor dat je vanalles gaat proberen moet je echt de laatste mogelijkheid uitsluiten.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen