seb88 Geplaatst: 26 mei 2012 Auteur Geplaatst: 26 mei 2012 (aangepast) Staat het hd-pakket ook werkelijk op je kaart? nu ontvang je de hd-zenders die in het familiepakket zitten. mogelijk elders controleren of dit het geval is. Kun je de kaart in het menu van je tv-ci-module uitlezen wat voor pakket(code's) erop staat. Dus of je krijgt de puls niet binnen of cds stuurt het signaal voor het HD-pakket niet door. Voor dat je vanalles gaat proberen moet je echt de laatste mogelijkheid uitsluiten. Wel interessant, FOX Life enzo ontvangen we wel idd en die zitten in het familie pakket. Zou Canal digitaal dan TOCH niet goed gekeken hebben? Ik heb ze echt al 2x gebeld en 1x gemaild of de HD pakket er goed op staat.. Nog maar's een keer bellen dan! CI module info ga ik navragen ik ben zelf niet op locatie ik vraag of een familie lid een foto hiervan wil doorsturen. Thanks! Ik lees dit trouwens op hun site " 3. Hoe weet ik of mijn kop en schotel geschikt zijn voor HD? Voor HDTV heeft u een schotel met dubbele kop (Duo-LNB) nodig. Ik heb dus geen DUO LNB.. waarschijnlijk is dit toch dan het probleem? 26 mei 2012 aangepast door seb88
seb88 Geplaatst: 26 mei 2012 Auteur Geplaatst: 26 mei 2012 @seb88 vraagt: “P.S Ik zou het op prijs stellen als Sprietje nog met een model duo lnb (mono) komt wat werkt met me locatie! (geen haast!)” Dat kan ik helaas niet omdat ik nog niet weet hoe ver de voorzijde van de lnb van het midden van de schotel af staat. Je zou me al wel een stukje kunnen helpen als je me aangeeft welke schotel het is. Is het een SEDEA 85 met de afmetingen 78cm breed en 84cm hoog of is het een SEDEA 65 met de afmetingen 62cm breed en 67cm hoog. Verder zou ik dan ook een foto moeten hebben precies van de zijkant van de schotel genomen. De bovenste foto in bericht 12 zou ongeveer kunnen maar dan moet wel de volledige hoogte van de schotel er op staan. De ontvangsthoek tussen de Astra 1 en 3 is daar in Frankrijk in ieder geval 11,5% groter dan in Nederland. Hoi Sprietje, Ik heb de factuur nagekeken en daar staat Sedea 65 met een diameter teken. Lijkt me sterk dat die dat als diameter bedoelt maar dat is denk ik gewoon de type! Dus 62cm breed en 67cm hoog. Volledige foto komt eraan.
Sprietje Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Beste seb88 Om HD-TV te kunnen ontvangen heb je beslist geen dubbele kop nodig, alleen een HD-tuner of een TV met een ingebouwde HD-tuner. Heb je een enkele lnb die op de Astra 19,2 staat uitgericht, dan kun je heel veel HD-zenders op de Astra 19,2 ontvangen zoals de Duitse. Jij hebt de schotel met een enkele kop op de Astra 23,5 uitgericht. Je zou dan ook alle Nederlandse gecodeerde HD-zenders maar natuurlijk ook alle ongecodeerde HD-zender moeten kunnen ontvangen als er verder geen problemen zouden zijn. Wat is het nut om ook de Astra 19,2 naast de 23,5 te ontvangen. 1e Je kunt de CanalDigitaal zenderlijsten via de transponder 12.515H inladen. Dit is echter voor jou niet van belang omdat je Franse versie van je Samsung TV daar toch niet geschikt voor is. 2e Je kunt via de Astra 1 de CanalDigitaal CI-module upgraden. Dit is voor jou ook niet van toepassing want je gebruikt een Aston-module. 3e Je kunt via de transponder 12.515H de tuner-software upgraden. Ook dit is voor jou niet van belang omdat je niet een Nederlandse Samsung versie hebt. Datum-updates voor je smartcard krijg je via alle zenders waar je kijkrechten voor hebt, dus dat kan ook via de Astra 23,5. Dus de geldigheid van je kaart kan via de Astra 23,5 gewoon bijgewerkt worden.
seb88 Geplaatst: 26 mei 2012 Auteur Geplaatst: 26 mei 2012 (aangepast) Oke damens en heren........... Ik had mijn zus net aan de lijn en alle zenders werken nu!!!! Ik had gisteravond voor de zekerheid de smartcard weer geactiveerd omdat ik wist dat er familie was dus wellicht zou het stiekem werken. Waarschijnlijk heeft het gewoon weken/maand geduurd voordat het signaal goed doorkwam, en omdat de tv maar een paar dagen in een maand aanstaat zal die niet veel signalen ontvangen. Ik voel me wel een beetje schuldig dat het probleem niet ingewikkelder lag dan iets anders. Nog maals iedereen bedankt! Lessen wat je hieruit kan trekken: - Je hebt absoluut geen astra 19,2 nodig voor alleen HD zenders (mits je HDTV pakket hebt) - Canal Digitaal Agent hebben soms niet gelijk - Activeer je smartcard zo vaak mogelijk als je kan 26 mei 2012 aangepast door seb88
Mister HaCk Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 (aangepast) Update's komen over alle kanalen mist door canal digitaal zelf ge-uplinkt Bij samsung is de hardware gelijk van de tv's bij alle europese landen(regio) veries, de firmware word per type gemaakt en ziet aan de landen code(niet te verwarren met de land instelling in menu) welke regio het betrefd. hier laad hij vanuit de firmware de juiste modules in. Zo is voor duitstalig gebied een aantal fixes, deze worden alleen ingeladen als de tv op GER ingesteld staat. Zo zijn er ook fixex voor de benelyx markt, scandinavisie markt, franse markt enz. Helaas kan je niet zomaar de landencode wijzigen. Om te zien welke versie je tv op staat die je het volgende. tv aan tv uit meteen info -> menu-> mute -> power je komt in het geheim menu, je kan nagenoeg hier niks wijzigen omdat je niet ingelgod bent met de service afstandbediening of service computer. druk option, nu zie je de regio(local set) Deze is gearceerd, andere optie afblijven!! Druk nu de power knop in en de tv gaat weer uit, daarna start hij gewoon weer als vanouds op. Wil je toch de regio wijzigen, zie link http://wiki.samygo.t...ng_PVR_on_D5500 Dit werkt op alle samsung tv van de C en D serie en een aantal andere type's Je wijzigd gewoon de type bij local set. step 3 en 4 hoef je niet te doen, dus gewoon na step 2 naar option gaan, daar local set ok drukken en veranderen in benelux. Benelux werkt de ci module van canal digitaal/tv vlaanderen/telesat het beste(word de fix geladen uit de firmware), tevens fastscan. Letop dat je voor fastscan 19.2 ontvangst moet hebben, liefs duo lnbf geinstalleerd(staat hij namelijk al standaard goed in het menu van de antenne) Je kan ook de GER(duitse versie) pakken, je hebt dan geen fastscan of Ci module van canal digitaal fix, maar wel weer fix voor de duitse CI+ module van sky en HD+ en ook HBB tv ondersteuning. Samsung kan wijziging van local set zien als er iets aan de tv komt!! 26 mei 2012 aangepast door Mister HaCk
Eduard07 Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Mij bekruipt nu toch weer het idee dat je de updates niet goed binnenkrijgt. Een originele CDS-module kan daar antwoord op geven. In alle bescheidenheid...... Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Eigenlijk zou dat vreemd zijn als je niet zoveel meer hebt te zoeken op Astra1. Staat me toch bij dat ik recentelijk mijn Seca3 kaart op Nederland3HD weer wakker heb gekregen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
seb88 Geplaatst: 30 mei 2012 Auteur Geplaatst: 30 mei 2012 Nog een update; Canal digitaal leest blijkbaar mee want vandaag ben ik gebeld door ze met de vraag of alles naar behoren werkt. Ook willen ze bevestigen dat je geen astra 1 , 19,2 nodig hebt en dat een medewerker het fout had.
Zilverster Geplaatst: 31 mei 2012 Geplaatst: 31 mei 2012 @seb88, Ik had gisteravond voor de zekerheid de smartcard weer geactiveerd omdat ik wist dat er familie was dus wellicht zou het stiekem werken. Waarschijnlijk heeft het gewoon weken/maand geduurd voordat het signaal goed doorkwam, en omdat de tv maar een paar dagen in een maand aanstaat zal die niet veel signalen ontvangen. Mooi dat het nu werkt, maar toch nog even een RE op je laatste opmerking. Wanneer men een heractivatie aanvraagt moet men wel zeker zijn dat de apparatuur aanstaat, anders zal de puls niet doorkomen op de kaart. - Activeer je smartcard zo vaak mogelijk als je kan Het volstaat om een tijdje de veranderingen op de kaart te blijven volgen om een overzicht te krijgen van de periode waarin er aanpassingen plaats vinden. Ik denk daarbij aan o.a. de veranderingen van datum. Bij Seca 3 zijn dat 2 ID's die aangepast worden om te kunnen blijven kijken, n.l. provider ID 00 00 ( Managment ) en provider ID 00 6A ( CanalDigitaal ). Val je buiten het "automatische" limiet waarbij de maandelijkse update EMM's automatisch door de kaart worden verwerkt, zul je een heractivatie moeten aanvragen. Om het kort te houden, wanneer je een tijd niet in Frankrijk bent is het misschien verstandiger om de bewuste kaart mee naar Nederland te nemen en deze hier ( evt. tijdelijk ) in een werkende ontvanger te stoppen zodat hij wel wordt voorzien van de update's. Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Schiksie Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 Mmmm ik lijk met mijn Samsung UE40D6500 swf 001018 precies hetzelfde probleem te hebben. Ik dacht dus dat er administratiefs misschien iets niet goed stond bij CD. MIJN POST : Ik heb sinds een maand een 2e kaart bij CD aangeschaft en die werkte de 1e maand prima maar daarna een week geduurd voor CD ze gekoppeld kon krijgen. Nu toch op hun advies van Basis naar Family gegaan maar ik begrijp niet precies wat daar nu in zit. Ik kom op deze vraag omdat de "normale"HD zenders aangeven "geen abonnement". Dus RTL4, 5, 7 8 SBS6, Net5 HD, Veronica HD, Discovery HD, Penthouse HD, Travel Channel HD, zijn niet toegankelijk met melding : geen abonnement op dit kanaal. History HD, Canvas HD en Een HD werken prima. Als ik nu google kom je op denk ik een oude pagina : http://www.canaldigitaal.nl/zenderpakke ... akket.aspx Waarbij dus staat dat HD 5 euro extra is maar direct via die site kom je op : http://www.canaldigitaal.nl/televisie/familiehd.aspx Ik ga er dus vanuit dat "normaal Familie" niet meer bestaat. Hoor ik nu bij dat familie pakket van de 1e 9 maanden 14,95- ook die HD zenders te krijgen ? Ja toch ? Zo ja wat kan dan het probleem zijn ? Verkeerde afstelling op de Astra 23.5 ?
EagleOne Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 Hi Heren. Ik heb het volgende zelfde probleem. ik heb een samsung plasma,volgens canaldigital is hij niet gecertifceerd ,mail na samsung gestuurd,zeggen het zelfde en kunnen bijde mijn niet helpen. canaal digitaal heb nog gezegd dat ik daarom de verkeerde lijst laad. Ik hen hd zenders ned 1 en de rest vd hd zenders kunnen ontvangen en zien. het beeld werdt slecht ,kreeg steeds meer blokjes op het beeld.,OP internet gekeken toen als ik het goed had begrepen haden ze de kanelen weer omgegooid. dus ik dacht gooi alles weg en begin opnieuw. nu heb ik dus niet meer de ned1 hd zenders meer. als ik de funktie cd tvv telesat funktie gebruik ,geef hij wel de ned1 hd kanaal ,maar service niet aanwezig. heb een duo lnb kop samsung plasma. dus mijn vraag is nu,kan iemand de corecte lijst over zenden zodat ik die via usb kan laden en in de tv,mischien werk dit wel. alle alvast bedankt en sorry voor de vele tekst EagleOne
Schiksie Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 Ik zie net in mijn andere post dat je er voor 5 Euro p/m HD bij moet nemen.....hoezo valse reclame ? Kan iemand wel vinden dat er ergens vermeld staat dat bovenop die 14,95 voor 9 maanden nog 5 euro komt ?? Dit mag toch niet zo maar of zie ik nou echt iets over het hoofd op de site van CD ?
EagleOne Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 Ik zie net in mijn andere post dat je er voor 5 Euro p/m HD bij moet nemen.....hoezo valse reclame ? Kan iemand wel vinden dat er ergens vermeld staat dat bovenop die 14,95 voor 9 maanden nog 5 euro komt ?? Dit mag toch niet zo maar of zie ik nou echt iets over het hoofd op de site van CD ? Het klopt wel ik heb ook een hd paket voor 17.en een beetje ,als het werkt dan heb je giganties beeld.(alleen ne werk het even niet zie mijn tekst ergens) groetjes EagleOne
seb88 Geplaatst: 7 juni 2012 Auteur Geplaatst: 7 juni 2012 Ik zie net in mijn andere post dat je er voor 5 Euro p/m HD bij moet nemen.....hoezo valse reclame ? Kan iemand wel vinden dat er ergens vermeld staat dat bovenop die 14,95 voor 9 maanden nog 5 euro komt ?? Dit mag toch niet zo maar of zie ik nou echt iets over het hoofd op de site van CD ? Je hebt een DUO kop dus ook 19,2? In dat geval moet je sowieso alle zenders al ontvangen. Alleen de HD zenders van RTL etc kan je alleen ontvangen met een extra pakket van 5 euro extra per maand. Heb je goed Astra 19,2 geselecteerd bij het installeren van de zenders? Dus niet alleen 23,5?
Schiksie Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 (aangepast) Je hebt een DUO kop dus ook 19,2? In dat geval moet je sowieso alle zenders al ontvangen. Alleen de HD zenders van RTL etc kan je alleen ontvangen met een extra pakket van 5 euro extra per maand. Heb je goed Astra 19,2 geselecteerd bij het installeren van de zenders? Dus niet alleen 23,5? Ja alle andere HD zenders werken prima....CD heeft gewoon een actie op hun site staan die niet klopt misschien ? Elke leek die daar heen surft ziet staan : FAMILIEHD >> nu 14,95 voor de 1e 9 maanden >> meer info >> Dit kijk je : Familie HD zenders Familie-zenders Basis HD-zenders >> die ik dus niet heb Basis zenders Vrij te ontvangen Wat wel vreemd is is dan dat van de basis HD zenders History HD het dan wel doet ? Of het moet toch iets met de tv zijn maar precies op die zenders krijg ik de melding dat ik geen abonnement heb. Ik heb CD er maar weer een 2e mail over gestuurd want krijg op 1e mail geen reactie. ik wacht weer in spanning af. Of bestaande klanten hebben geen recht op die actie maar dat zie ik nergens staan...ik kon die actie ook niet toevoegen via MijnCanaldigitaal...ik dacht dus dat als ik Familie zou toe voegen ik die actie zou krijgen. Eens kijken of ze het om kunnen zetten naar de actie met HD. 7 juni 2012 aangepast door Schiksie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen