Ga naar inhoud


DVD player inbouw in HP smallformfactor PC


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Ik heb gemerkt dat mijn ingebouwde DVD speler in de PC onbetrouwbaar is en soms helemaal geen schijf wil lezen

 

-dan rateld en hoor je leeskop heen en weer gaan en stopt

-alsook copieren blijkt niet meer 100 procent betrouwbaar wegens leesfouten

 

wat is degelijke vervanging qua merk en waar moet ik op letten mbt de specifikaties?

kon niets over hardware compatibiliteit vinden bij HP

HP DC7800 SFF C2D E6550 2GB + 1GB

PC zelf is overigens nog prima oppie toppie.

 

reeds bedankt voor jullie adviezen.

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat? Roken op de werkplek? :grin:

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen schoonmaken was niet het recept... (toch bedankt)

ja ik ben al aan het kijken bij de leverancier of die iets heeft

 

maar sinds de aanschaf van PC zijn er ook weer nieuwere players op de markt met layers en zo

vroeger was ik nog enigzins op de hoogte van die players door het lezen van de computer magazines echter daar staat tegenwoordig enkel nog spul in voor eppo's :P

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Lite-On iHAS524 of de Lite-On iHAS324

 

Zie ook de vergelijkingstest: http://nl.hardware.info/reviews/2242/10/10-optische-drives-vergelijkingstest-conclusie

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kan niet zo veel misgaan met een DVD brander. Zelf heb ik al vaker een Samsung of Sony-Optiarc brander ingebouwd.

 

Als je problemen krijgt met branden dan zit het vaak in de combinatie van de brander en het schijfje. Er zijn in de wereld een paar fabrieken die schijfjes maken en die worden onder verschillende merken verkocht. Als je problemen hebt dan moet je de fabrikant en het type schijf zien te achterhalen zodat je daarna eens een schijf van een andere fabrikant kan proberen. Dus merken als Philips, Sony of TDK zegt niet zoveel. Die kunnen schijfjes van dezelfde fabriek betrekken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat met die schijfjes zit wel snor

het oorspronkelijke probleem was het lezen van m'n koop dvd's die een jaartje terug prima gecopieerd konden worden

zie mijn probleem beschrijving...!

 

ik heb een Lite-on gevonden, inderdaad niet gek duur

nu nog wachten op levering :P

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dingen kosten niets meer. Die Lite-on is nog een van de duurdere. Duurder dan 18-25 euries mag het niet zijn.

 

Misschien is het een tip als je belangrijke DVD's als ISO op je harddisk bewaart. Dan kan je altijd opnieuw een DVD branden maar daarnaast kan je met bijvoorbeeld VLC die ISO gewoon afspelen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...