Sprietje Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 CanalDigitaal scoort goed bij een TV-provider onderzoek van de Consumentenbond, zie: http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/tv-en-video/digitale-televisie-providers/extra/beste-digitale-tv-provider/
Snoopy Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 Kwaliteit HD beeld = 8,5 ?? Mischien dat ze eerst maar eens naar de opticien gaan voor ze aan zo'n test beginnen. En jammer dat er geen colommetje 'vriendelijkheid & deskundigheid helpdesk' is opgenomen.
Sprietje Geplaatst: 25 mei 2012 Auteur Geplaatst: 25 mei 2012 (aangepast) Beste Snoopy De test is een oordeel van 7000 consumenten. Zouden die dan allemaal langs de opticien moeten gaan? Reken er maar op dat CanalDigitaal deze goede score aan zal grijpen in hun reklame campagnes. 25 mei 2012 aangepast door Sprietje
Gast catw Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 Kwaliteit HD beeld = 8,5 ?? En jammer dat er geen colommetje 'vriendelijkheid & deskundigheid helpdesk' is opgenomen. Klant vriendelijkheid zullen ze nooit krijgen, klantgerichtheid zou ze een worst zijn "betalen en niet zeuren" zenders bepalen we zelf en verder heeft de klant géén enkele inbreng. Maar ja daar schoot de consumentenbond mis met de vraagstelling en ze hadden ook niet eerst hier op het forum even gekeken, dan hadden ze de vragen wel aangepast.
Gast catw Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 (aangepast) De vraagstelling die gedaan is is als volgt: Kwaliteit digitale televisieverbinding (60%) Oordeel over de standaard en HD (indien van toepassing) beeldkwaliteit Oordeel over de geluidskwaliteit en betrouwbaarheid van de televisieverbinding Oordeel over de kwaliteit van apparatuur Het aantal panelleden zonder digitale televisiestoringen Had van consumentenbond betere vraagstelling verwacht (wat ze nornaal gezien wel kunnen, nivelering ook hier vantoepassing). 25 mei 2012 aangepast door catw
Snoopy Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 (aangepast) De test is een oordeel van 7000 consumenten. Zouden die dan allemaal langs de opticien moeten gaan? Inderdaad ! Of blijkbaar hebben ze nooit iets anders gezien dan CD .... . 26 mei 2012 aangepast door Snoopy
jeevanhoof Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 (aangepast) Kom, ik heb met CD niets te maken, maar zit wel al jaren( van in het begin) met TVV. Om eerlijk te zijn heb ik er ooit nog maar een keer naar gebeld. En dat was toen ze me de nieuwe smartcard wilde aanrekenen. Voor de rest heb ik ze niet nodig gehad. Ik werk met een niet goedgekeurde ontvanger en share binnenshuis. Hoeveel van die 7000 mensen hebben al eens gebeld met CD? Dus over klantenvriendelijkheid gaan ze niets weten. Wij weten alleen wat hier geschreven wordt. Sommige zullen al wel eens problemen gehad hebben. Worden de problemen niet opgelost...dan hoor je dat hier. Worden ze wel opgelost... Kleine kans dat je er wat van hoort. Wat ze allemaal doen, met de nieuwe beperkingen, al het verschuif, ben ik ook niet zo blij. Maar de meeste met een goedgekeurde ontvanger merken er niet veel van. Mijn zuster is een leek op sat gebied en is ook al jaren klant. Ik heb ze nog niet horen klagen. mvg PS ik ben ook jaren klant geweest bij CD via een hollands adres. 26 mei 2012 aangepast door jeevanhoof dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Sverige Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Tja, het is een oordeel van mensen die klant zijn bij die bedrijven... Tot mijn verbijstering zie ik dat Delta erg goed scoort... ik ben klant geweest van delta, en vindt dat satelliet (niet CD nederland, heb ik alleen NL1,2 en 3 van) een veel beter beeld heeft dan de kabel... Ik heb het dan over de Duitse zenders, SD kwaliteit, want voor HD moest je bij de kabel extra betalen, wat ik er niet voor over had, en bovendien kreeg je dan de D zenders nog steeds in SD). Als ze mij vragen om bijvoorbeeld de Duitse en Zweedse zenders (satelliet) zowel SD als HD te beoordelen zou ik ook een heel hoge score geven... ik vind het beeld perfect, behalve canalglobal, wat een erg mager resultaat oplevert. Een ander vind het misschien niet goed... een onderzoek ik subjectief... 7 000 respondenten is niet echt veel, maar het is toch best een behoorlijk aantal. Wat belangrijker is, is HOE de vraqgen gesteld zijn, en WELKE vragen geleid hebben tot dit resultaat. Maar... het maakt op zich niet uit... als je zelf tevreden bent is het OK, ben je niet tevreden moet je overstappen naar een ander als dat mogelijk is. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
minplus Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Ik heb tot nu eigelijk weinig problemen met CD in al die jaren (hoogstens de grote prijsverhogingen en tegenwoordig heel af en toe de sid-beperking, er kijken hier maar 2 buis) en ben ook netjes behandeld/geholpen door iemand van de helpdesk. Maar dit onderzoek (en dan gaat het over de consumentenbond) straalt waar het beeld-, apparatuur- en geluid-kwaliteit betreft natuurlijk van wetenschappelijk onbenul en er is in dat opzicht geen enkele conclusie uit te trekken. Wil je dergelijke dingen testen dan plaats je de 10 sets apparatuur van de 10 providers in 1 ruimte en sluit de sets aan op 10 identieke gecalibreerde TV-schermen met 10x dezelfde uitzending en gaat vervolgens meten met apparatuur. Daarnaast kun je veel mensen, die uitvoerig getest en geselecteerd zijn op nauwkeurig waarnemingsvermogen, in die ene ruimte alle sets naast elkaar ook nog eens laten beoordelen. Zoals het nu gedaan is is volslagen flut en van geen enkele waarde waar het beeld, geluid en apparatuur betreft. Helaas, kans gemist en volksverlakkerij. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Satdorus Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 (aangepast) Het probleem is dat hele volksstammen heel veel waarde hechten aan onderzoeken van de consumentenbond. Dus ze bereiken er wel een groot publiek mee. Zeer geslaagd dus voor CD 26 mei 2012 aangepast door Satdorus
12345hazekamp Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 leuk zo onderzoek door de Consumentenbond ik weet niet wie daar zitten en hoe ze daar bij komen hebben ze zeker nooit van sat4 all gehoord en naar de site canaldigital gekeken daar regent het klachten over die canal digital. consumentenbond doe je zaken eens goed dan weet je hoe ze zijn
blake7 Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Ze weten wel wie ze moeten bellen en dat zijn geen bezoekers van Sat4all of andere fora die niet CanalDigitaal goed gezind zijn. Whoeha beeld een 8,5 hahahahaha eerst maar is naar de publieke zenders van de BBC of de Duitse kijken, en dan pas een waardering geven. Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.
Sprietje Geplaatst: 26 mei 2012 Auteur Geplaatst: 26 mei 2012 Wil je de beeldkwaliteit van de verschillende providers echt goed vergelijken, dan moet je gedurende langere tijd op verschillende lokaties bij verschillende providers vele BlueRay opnamen maken gedurende dezelfde tijden en die dus op grote schermen (60 inch) naast elkaar vergelijken. Dan pas heb je een eerlijke vergelijking.
Snoopy Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Whoeha beeld een 8,5 hahahahaha eerst maar is naar de publieke zenders van de BBC of de Duitse kijken,en dan pas een waardering geven. Da's precies wat ik bedoel en voor die verschillen heb je echt geen meetapparatuur nodig.
satcat Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Zo, dat is een grote tegenvaller voor al die mensen die voorspelden dat iedereen massaal CDS aan het opzeggen was en dat het nog hooguit een half jaartje zou duren. Blijkt dat de gemiddelde klant gewoon tevreden is nog ook. Dat je met de loep zoekend op het beeldscherm bij andere providers toch net een tikkeltje beter beeld hebt maakt de gemiddelde klant niets uit. Die hebben 1 a 2 TV's en voor weinig geld gewoon veel zenders met voor gewone mensen gewoon goed beeld. Zo, nou is het nog even wachten tot er iemand komt vertellen dat ik en al die 7000 mensen van de enquete allemaal CDS-medewerkers zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen