blake7 Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Nou Satcat dat is niet een tikkeltje hoor een verschil van 5Mbit en 15 tot 25Mbit is echt goed te zien. Bij zwitserland heb ik zelfs al een bitrate gezien van rond de 30Mbit. Vergelijk gewoon het beeld morgen is tijdens de formule1, zap dan maar is heen en weer van RTL7 naar Duitsland of naar Naar Engeland en verbaas je. Een beetje receiver kan de bitrate op het scherm weergeven. Maar ook de kwaliteit van de gebruikte camera's tijdens live uitzendingen kan je echt goed zien. Dat is waarschijnlijk tevens de reden dat CanalDigitaal geen 3D uitzendingen en of kanaal heeft. We lopen hier zoals gewoonlijk jaren achter Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.
Gast catw Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Vergelijk gewoon het beeld morgen is tijdens de formule1, Ja hoor dan geef je wel wat aan BBC one daar kunnen ze alleen maar van wakker gaan liggen zo groot is dat verschil. Kun je eens echt F1 kijken!
satcat Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Nou Satcat dat is niet een tikkeltje hoor een verschil van 5Mbit en 15 tot 25Mbit is echt goed te zien. Bij zwitserland heb ik zelfs al een bitrate gezien van rond de 30Mbit. zap dan maar is heen en weer van RTL7 naar Duitsland of naar Naar Engeland en verbaas je. Dat heeft toch helemaal niets met dit topic te maken?Dit is een tevredenheidsonderzoek over Nederlandse providers en heeft eigenlijk helemaal niets met techniek en getalletjes te maken. Dat het allemaal veel beter kan weten we allemaal, maar zolang alle onderzoeken aangeven dat het gros tevreden is zullen er wel weinig verbeteringen komen. Wat betreft de F1, is die bij Ziggo en UPC ook zoveel beter of ligt de slechte kwaliteit bij RTL?
Alventali Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Ik heb zowel kabel van Ziggo als satelliet . Nu vind ik het beeld van de kabel stukken beter. Maar dat is op 2 verschillende TV's en die in de woonkamer (kabel) is gewoon de betere. Beide wel full HD en alle zogenaamde beeld verbeteraars uitgeschakeld. Ik zal binnen kort eens de tv's een keer omruilen om te kijken of de kabel dan nog steeds beter is. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
blake7 Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Satcat je schijnt het toch niet te snappen dit heeft wel degelijk met onderzoek te maken deze is niet goed uitgevoerd. Ik kan aan zomaar aan 7000 leden van Sat4all gaan vragen wat zij van de kwaliteit vinden, en ik weet zeker dat er dan heel ander antwoord komt als dat van CanalDigitaal. Nee het ligt niet aan RTL maar puur aan de M7 group (CanalDigitaal), die wil zoveel mogelijk zenders op een transponder stoppen en ja dan gaat de kwaliteit achteruit. En dan kan je nog zo'n goede beeld en geluids kwaliteit aanbieden als omroep, maar deze wordt verziekt door Canadigitaal vanwege slechte codecs en lage bitrates. Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.
satcat Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 blake 7 heb jij dan wel Ziggo en UPC? Anders is jou mening net zo representatief als de mening van die 7000 ge-enquêteerden. Er wordt gewoon gevraagd aan een groep mensen zonder (enige technische) kennis van zaken welk cijfer ze uitdelen aan hun provider in bepaalde categorieën. Het gaat puur over tevredenheid, niet meer en niet minder. Als getalletjes belangrijk waren geweest dan waren ze zelf wel met meetapparatuur aan de gang gegaan.
HDFreak Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Ik als "verse klant" (sinds 2 maanden ongeveer) ben wel tevreden met het geheel (uhh.. nouja, op de ontvanger na. Heb me maar een VU+ UNO kado gedaan ). Ook het contact met de klantenservice was netjes. Zowel via mail als de telefoon. De mailcontact zou van mij wat sneller mogen, maar voor niet dringende zaken, prima. En nee, ik werkt niet bij Canaldigitaal, ben enkel een tevreden gebruiker. Maar het is overal wel wat. Genoeg kantenservices meegemaakt waar ik wel schofterig behandeld werd, terwijl iemand anders daar weer wel goed behandeld werd.
Sverige Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Als ik Nederland 1, 2 of 3 via satelliet vergelijk met deze zenders bij digitenne, dan is satelliet toch echt véél beter van kwaliteit. Mensen die dus van antenne tv oversachakelen naar sat tv worden dus echt erg blij. Een onderzoek is en blijft altijd een steekproef... ik kijk ook altijd graag naar dit soort onderzoeken... of het nou voor een droogtrommel of een internet abonnement is... Ik zeg niet dat je alles blind moet geloven, maar het geeft aan dat het beeld (in dit geval) toch niet echt slecht is. Klantenservice... tja, dat is iets wat ik zelf nooit meeweeg in mijn afweging wat er precies gekocht wordt. Als ik voor mezelf eens terugkijk hoe vaak ik een klantenservice van wat voor organisatie dan ook, gebeld of geschreven heb... je kan het op 1 hand tellen... dus een klantenservice is voor mij heel erg onbelangrijk, en is het zeker geen criterium om al dan niet te 'kopen'. Dit forum is volgens mij ook geen representatief publiek op tv gebied... ik denk dat de leden hier bovengemiddeld critisch kijken naar dit soort dingen. (hoe krijg je anders zo een gigantisch aantal postings bij elkaar geschreven ) - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Apple740 Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 (aangepast) Beeldkwaliteit UPC vs CanalDigitaal: (ongecomprimeerde .ts streams) *** Sorry, ik heb de links verwijderd want werd steeds gecongronteerd met reclame en software die ik helemaal niet wilde downloaden en het lukte mij niet om de bedoelde ts files te downloaden. 27 mei 2012 aangepast door Michel links verwijderd
Apple740 Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 (aangepast) @Michel, zoals ik in een edit reeds aangaf moet je niet op de grote "download" knop midden op de pagina klikken maar de kleinere "download" button daaronder. De eerste is inderdaad een advertentie (zoals zo vaak op download sites, die mensen willen ook eten). Maar goed, je hebt de best wel interessante links reeds verwijderd. Mazzel voor CanalDigitaal want die komen er niet best uit hier. 27 mei 2012 aangepast door Apple740
drz Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Het beleid van Canal Digitaal buiten beschouwing gelaten, dan valt over het signaal en de kwaliteit geen negatiefs te melden. Ik heb zowel UPC, Ziggo, Digitenne, IPTV en weet ik het al niet meer vergeleken op een soortgelijke TV ( Sony Bravia serie ) en ik moet zeggen dat Satelliet er met kop en schouders bovenuit steekt. In theorie kan dat ook niet anders, omdat er simpelweg veel meer bandbreedte voor handen ligt... ...maar meer bandbreedte kan ook meer kanalen per transponder betekenen en dus een hogere compressie en kwaliteitsverlies. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
jeevanhoof Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Hoi, het hangt er ook allemaal van af hoe ze de vraag stellen. Bv. Ben je tevreden over de kwaliteit van het beeld? Of Is de kwaliteit van het beeld beter vergeleken met digitale tv via de kabel? Waarschijnlijk ga je twee verschillende antwoorden krijgen. mvg. dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Emekli Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Gelukkig heb ik géén kabel, maar kan de kwaliteit van CD wel vergelijken met ARD/ZDF en andere Duitse HD zenders. The winner is, u raadt het al, de Duitse tv. Zij zenden "maar" uit in 1280x720p, maar hebben een veel hogere bitrate. Ook bij opgewaardeerde SD programma´s is het verschil goed te zien. Nu is de BeNeLux een stuk kleiner als Duitsland en heeft CD/TVV/M7 een veel kleiner budget en daarom meer zenders op een Transponder. Als CD/TVV/M7 zo verder moet gaan, moeten we het met die kwalitei blijven doen. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
mebo870 Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 De meest prangende vraag ontbrak wel in hun onderzoek. Ben je onlangs overstapt van provider en welke was dat ? The key to happiness. Stay away from idiots
C0re Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 (aangepast) En is in de vraagstelling specifiek gevraagd naar de kanalen die CanalDigitaal aanbiedt of ook naar kanalen die FTA zijn? Daar heb ik zo mijn twijfels bij. Als ik zo de vraagstelling bekijk in reactie #5 dan is daar dus geen onderscheid in gemaakt. Ik heb zowel UPC, Ziggo, Digitenne, IPTV en weet ik het al niet meer vergeleken op een soortgelijke TV ( Sony Bravia serie ) en ik moet zeggen dat Satelliet er met kop en schouders bovenuit steekt. Het klopt inderdaad dat CanalDigitaal qua beeldkwaliteit beter is dan IPTV en veruit beter dan Digitenne (CD HD versus Digitenne sterk gecomprimeerd SD). Het verschil tussen UPC en CanalDigitaal moet ik toch echt in UPC's voordeel beslechten. Dan nog geeft de sat een mooi plaatje. De kabel en de satelliet zijn beide prima wat dat betreft. Overigens geeft UPC de buitenlandse zenders (SD en/of HD) 1-op-1 door vanaf de satelliet of via glasvezel vanaf de mediagateway. Dit doen Ziggo en Caiw volgens mij ook. Zodoende zullen de FTA zenders, die ook via de kabel digitaal beschikbaar zijn, op het gebied van beeldkwaliteit elkaar niet veel maken. Kwantitatief wordt natuurlijk een compleet ander verhaal: met het buitenlandse aanbod is de satelliet veruit de grote winnaar en met het Nederlandse aanbod is de kabel de grote winnaar. Jammer dat glasvezel steeds meer bij KPN komt anders zou dat ook heel mooi kunnen worden/zijn. In theorie kan dat ook niet anders, omdat er simpelweg veel meer bandbreedte voor handen ligt... ...maar meer bandbreedte kan ook meer kanalen per transponder betekenen en dus een hogere compressie en kwaliteitsverlies. Dat is inderdaad soms wel te zien. De meest prangende vraag ontbrak wel in hun onderzoek. Ben je onlangs overstapt van provider en welke was dat ? Het 'eerlijkst' zou inderdaad zijn als men meerdere providers naast elkaar kan leggen. Overigens zijn er ook duidelijke verliezers, Tele2 (storingen), Caiway (klantenservice) en Digitenne (beeldkwaliteit). Ook niet onbelangrijk. Digitenne verbaasd me ook niet echt 27 mei 2012 aangepast door C0re VU+ Solo SE TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen