Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Misschien mis ik iets in julie opmerkingen mbt helpdek, maar wanneer ik kijk op http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/tv-en-video/digitale-televisie-providers/hoe-wij-digitale-televisie-aanbieders-testen/ , dan staan daar ook vragen over "omgang met storingen" en "kwaliteit provider". Met tevredenheid scoort CD een 6,9 (en dat is een gedeelde derde plaats)

 

 

Frits

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst: (aangepast)

Gelukkig heb ik géén kabel, maar kan de kwaliteit van CD wel vergelijken met ARD/ZDF en andere Duitse HD zenders.

The winner is, u raadt het al, de Duitse tv.

Zij zenden "maar" uit in 1280x720p, maar hebben een veel hogere bitrate.

Ook bij opgewaardeerde SD programma´s is het verschil goed te zien.

Nu is de BeNeLux een stuk kleiner als Duitsland en heeft CD/TVV/M7 een veel kleiner budget en daarom meer zenders op een Transponder.

Als CD/TVV/M7 zo verder moet gaan, moeten we het met die kwalitei blijven doen.

 

Ook al is het "maar" 1280x720p, zo groot is het verschil met 1080i niet eens.

Pixelmatig gezien dan. De Duitsers zenden uit in 720p50. CD in 1080i50.

Dat is 720p50 met 50 frames per second versus 1080i50 met 50 fields per second.

 

Voor elk willekeurig moment levert dat het volgende aantal pixels in beeld op:

720 progressive: 1280x720 = 921.600 pixels

1080 interlaced: 1920x540 = 1.036.800 pixels

 

1080i Levert dus maar 12,5% meer pixels, terwijl het daarnaast ook nog eens in grote mate afhankelijk is van de deinterlacing kwaliteit van de aanwezige apparatuur.

 

Y9i7u.jpg

 

Dus zo gek is het niet dat 720p vaak goed (of beter!) beoordeeld word in vergelijk met 1080i.

aangepast door EaS
Geplaatst: (aangepast)

Ik weet niet wat ik van dit onderzoek moet denken.

De dealers hebben ze tenminste niet gevraagd om aan dit onderzoek mee te werken dan had de score heel wat lager geweest.

 

Een klein voorbeeldje als de consument een storing of iets defect heeft.

 

Een consument komt bij de dealer terecht voor service en om een product aan te schaffen ( dit laatste zou ook kunnen door de gladde verkopers van Canaldigitaal) Je belt de satspecialist waar je het gekocht hebt en die kan het probleem oplossen en ga er maar vanuit dat van die 7000 consumenten misschien een handvol naar Canaldigitaal belt en de beoordeling is naar mijn mening op de satspecialist is gebaseerd

 

Als de Dealers of Antenne-Groothandels een score aan Canaldigitaal mochten geven bij dit onderzoek dan was de score heel wat lager uitgevallen

Al stelden ze alleen deze vraag maar komt Canaldigitaal zijn afspraken na ? Uit ervaring is dat ze maar 1 van de 10 keer hun afspraken nakomen.

 

Dus als je het mij vraagt is dit een onderzoek waar je de dealers een positieve score moet geven en niet Canaldigitaal.

De dealers lopen hun de poten uit het lijf om de klant maar te behouden.

 

Mazlzzl

Avalon

aangepast door Avalon
Geplaatst:

Heel interessant @EaS

Ik stond altijd al verbaast hoe die Duitsers het voor elkaar krijgen om met een beeldopbouw van 1280x720 zo’n mooi beeld krijgen maar nu snap ik het.

En @Avalon, dat is een hele goede vraag “komt de provider zijn afspraken na”. Ook een vraag als “werd U door de helpdesk goed geholpen zodat Uw probleem werd opgelost” zou er een kunnen zijn.

Zijn er geen leden van de Consumentenbond die hier eens een reactie over kunnen geven aan de bond?

Geplaatst:

En @Avalon, dat is een hele goede vraag “komt de provider zijn afspraken na”. Ook een vraag als “werd U door de helpdesk goed geholpen zodat Uw probleem werd opgelost” zou er een kunnen zijn.

Zijn er geen leden van de Consumentenbond die hier eens een reactie over kunnen geven aan de bond?

Maar dit staat los van beelkwaliteit en storingen. Daar ging het onderzoek toch over?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

Dus zo gek is het niet dat 720p vaak goed (of beter!) beoordeeld word in vergelijk met 1080i.

Ik meende dat de Europese norm ook 720p was. ook de UK en Belgie zenden of zonden toch uit met met 720p?

Maar er waren genoeg beterweters die erop bleven hameren dat 1080i beter zou zijn, vooral bij bewegende beelden (voetbalwedstrijd).

Maar er valt dus genoeg op deze redenatie af te dingen, begrijp ik, en de keuze van de EU van 720p was dus helemaal zo gek niet.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Eduard07 schreef:

“Maar dit staat los van beelkwaliteit en storingen. Daar ging het onderzoek toch over? “

Nee Eduard, ook het punt service is in het onderzoek verwerkt. Er staat:

Service

 

Ook zijn er grote verschillen tussen de providers in hoe ze met problemen omgaan. Caiway krijgt het rapportcijfer 4,8 en Zeelandnet/Delta een 7,5 voor de omgang met storingen. Bij Caiway ligt de lage score vooral aan de slechte bereikbaarheid van de klantenservice. Bij Tele2, UPC en Ziggo is de bereikbaarheid prima, maar het oplossingsvermogen onvoldoende.

Maar wat ik nog graag van @EaS zou willen weten:

Er zijn nog best veel mensen die een HD-ready TV hebben met 720 beeldlijnen. Hebben die dan een voordeel met die Duitse uitzendtechniek van 720 progressive t.o.v. de 1080 interlaced? Mij lijkt van wel.

Geplaatst:

Maar dit staat los van beelkwaliteit en storingen. Daar ging het onderzoek toch over?

 

Het onderzoek ging ook over hoe aanbieders omgingen met storingen in combinatie met de service. Hoe kan het dat daar alleen bij CanalDigitaal geen gegevens over zijn?

 

Wat me verder doet twijfelen aan de geloofwaardigheid van dit onderzoek. Hoe kan het dat bij Tele2 die het slechtst scoort in storingen (slechts ruim de helft - 58% - ervaart geen storingen) en één-na-laatste eindigt bij de omgang met storingen dan toch als één-na-beste uit de bus komen bij tevredenheid? Hoe kan je tevreden zijn met storingen en het minder goed oplossen daarvan?

 

Hoe kan KPN qua beeldkwaliteit bij zowel SD als HD hetzelfde scoren als de kabelproviders? Ik heb KPN bij familie mogen aanschouwen, maar met HD is het beduidend minder dan CanalDigitaal en de kabel. Met SD is het wel beter dan CanalDigitaal maar toch ook zichtbaar minder dan de kabel.

 

Hoe kan het dat Digitenne als één-na-beste eruit komt op het gebied van storingen? Digitenne staat juist bekend als storingsgevoelig.

 

Er zijn in het onderzoek overigens hogere uitschieters naar beneden dan naar boven.

 

Het mag duidelijk wezen, ik hecht in ieder geval weinig waarde aan dit onderzoek :D

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Geplaatst: (aangepast)

@Sprietje

HD-ready beeldschermen hebben 1024x768 pixels en dus geen 1280x720 pixels zoals de Duitsers uitzenden en lijkt me dus gen voordeel.

aangepast door satcat
Geplaatst:

@satcat

Ik bedoel natuurlijk niet dat HD-ready toestellen een voordeel hebben op full-HD toestellen want dat is natuurlijk niet zo. Ik bedoel, als je een HD-ready toestel hebt met 1024x768 pixels, krijg je dan een mooier plaatje met die Duitse uitzendnorm van 720 progressive t.o.v. 1080 interlaced?

 

En wat betreft het onderzoek van de Consumentenbond, zijn er geen forumleden die aan dat onderzoek mee hebben gedaan. Het zou een welkome aanvulling zijn als we de vragen van dat onderzoek eens zouden kunnen zien.

Geplaatst: (aangepast)

Bij interlace wordt twee keer het zelfde beeldje uitgezonden dat spaart dus 50% van de bandbreedte .

 

Kan me voorstellen dat het kijken naar interlace de ogen meer vermoeid dan het kijken

naar 50 keer per sec. een overgang

aangepast door pukje
Geplaatst:

http://www.sat4all.com/forums/topic/324493-canaldigitaal-beste-landelijke-televisieaanbieder/page__p__2087618?do=findComment&comment=2087618

daar werd ook al over die kwestie gesproken en misschien zijn enkele berichten (aldaar geschreven) toch nog belangwekkend.

 

zo niet gaan we hier dan maar door met dezelfde berichtgeving.

 

het zal me jeuken wat de consumentenbond vindt of constateerde

ik vergelijk zelf wel...

 

diegene die niet kunnen vergelijken, die zijn met de bevindingen van de consumentenbond, daarmee alleen al, verkeerd geinformeerd.

het meerendeel wordt de onwetende potentiele gebruiker niet verteld.

 

abonnementprijs stabiliteit + gegarandeerde leveringen!

aha

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

 

Geplaatst:

@Sprietje

HD-ready beeldschermen hebben 1024x768 pixels en dus geen 1280x720 pixels zoals de Duitsers uitzenden en lijkt me dus gen voordeel.

 

Volgens mij (en wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/HD_ready ) is HD ready juist wel 1280x720. Die 1024x768 is SVGA ofzo

Vandaar ook het 720p

Wil geen welles-nietes starten maar voor zover ik weet kwamen TV's in 1280x720 of 1920x1080 (oude SD-only TV's niet meegerekend) maar zijn

die 720p's ook bijna niet meer aan te komen omdat alles 1080p geworden is.

Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij (en wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/HD_ready ) is HD ready juist wel 1280x720.

HDready is onder andere 1280x720 en er zijn ook nog 35 andere subformaten.

De HDready televisies zijn geen 1280x720 maar XGA=1024x768.

Zoek maar eens wat oude advertenties en in veel winkels zijn nog grote aanbiedingen van (vooral Plasma) schermen die allemaal 1024x768 zijn.

aangepast door satcat
Geplaatst:

Ik heb al een aantal jaar een HD ready TV van Panasonic, de TX32-LXD700, en heb het instructieboekje maar even opgezocht...

hij heeft een oplossing van 1 366 x 768 pix

Prachtig beeld overigens!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...