Seba Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Hallo, Bij het scannen naar zenders (23,5) heb ik er een 310 ongv. Echter niet de Vlaamse en Nederlanse zenders (of toch niet allemaal). Als ik met de 'satfinder'app op m'n VU+Ultimo instel om de bepaalde transponder van VTMHD te bekijken heb ik heel mooi signaal. Echter wanneer ik deze specifieke scan op zenders krijg ik geen resultaat. Enig idee wat dit kan zijn? VTM HD zit op: 11856.00 V DVB-S2 QPSK 27500 5/6 (volgens mijn gegevens) Provider TVVlaanderen krijg ik helemaal niet binnen, bij provider Canaaldigitaal krijg ik enkel 'Dorcel' binnen * VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli) * Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*) * PopcornHour C200 * Synology DS-1010+ & DX510
Tonskidutch Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 kan je enkel vertellen hoe ik scan manueel op satelliet <dus te kiezen 23,5E> met netwerk zoeken aan met zenders wissen vooraf aan dan krijg ik altijd alles wat er op sat te zien is. als er verdubbelingen ontstaan in je settingslijst kan een en ander rare effecten hebben neem dreamboxedit.exe en bekijk je settingslijst. ciao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Seba Geplaatst: 26 mei 2012 Auteur Geplaatst: 26 mei 2012 Zo scan ik normaalgezien ook. Ik zal eens alles wissen en want ik zat vroeger met Diseqc te werken met 4 lnb's en nu (tijdelijk) met 1 lnb rechtstreeks op de VU. * VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli) * Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*) * PopcornHour C200 * Synology DS-1010+ & DX510
Seba Geplaatst: 26 mei 2012 Auteur Geplaatst: 26 mei 2012 Helaas, nog steeds 310 zenders zonder de VL en BE zenders. Snap er niks van , heb signaal van +80 en toch willen deze niet binnenkomen. * VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli) * Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*) * PopcornHour C200 * Synology DS-1010+ & DX510
Tonskidutch Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 misschien gebruik je een vreemde satellite.xml tja ik kan enkel vermoedens plaatsen want 310 zenders (services) lijkt me abnormaal op 23,5E als je wilt kun je mijn settingslijst MET de allerlaatste actuele satellite.xml downloaden dan plaats je enkel die satellite.xml in de VU en dan herstart je de VU en doet nog eens een manuele scan ciao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Seba Geplaatst: 26 mei 2012 Auteur Geplaatst: 26 mei 2012 Hoeveel zenders zitten er dan op 23,5? Tonskidutch, waar kan ik jouw satellie.xml vinden? Alvast bedankt allen * VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli) * Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*) * PopcornHour C200 * Synology DS-1010+ & DX510
Seba Geplaatst: 26 mei 2012 Auteur Geplaatst: 26 mei 2012 Bij het nader bekijken van welke zenders hij wel binnen neemt heb ik gezien dat er tal van zenders van 19,2 tussen zitten, zoals bvb 'DOWNLOAD TNTSAT TRIAX'. * VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli) * Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*) * PopcornHour C200 * Synology DS-1010+ & DX510
Moderator wiz Geplaatst: 26 mei 2012 Moderator Geplaatst: 26 mei 2012 Zet je config eens terug in de tuners qua diseqcs. Daarna verwijder je alle instellingen weer, en dan komt als het goed is de vraag of hij de kanalen moet opruimen welke je niet meer kan zien omdat je een satelliet kwijt raakt door de diseqc instellingen weg te gooien. Dan zou als het goed is je satellite.xml en je kanalenlijst moeten worden opgeschoond. Daarna alleen de 23.5 configureren en scannen maar. Ik denk dat je ergens nog een verwijzing hebt staan in een van die files naar je oude instellingen en dat het daarom niet helemaal goed gaat. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Hoeveel zenders zitten er dan op 23,5? Tonskidutch, waar kan ik jouw satellie.xml vinden? Alvast bedankt allen tja, http://www.sat4all.com/forums/topic/293089-enigma-ii-13-192-235-282-sortering-volgens-providers/page__st__100__p__2086078?do=findComment&comment=2086078 hier. @wiz, wattuh? The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Moderator wiz Geplaatst: 26 mei 2012 Moderator Geplaatst: 26 mei 2012 @tonski. Ik heb zoals je weet een ultimo en een uno. Om het voor de kids simpel te houden heb ik met dreamedit een dump gemaakt van mijn instellingen qua kanalen van de ultimo, en die heb ik in de uno terug gelezen. Enige verschil tussen de ultimo en uno qua antenne setup is dat de ultimo wel over hotbird beschikt, en de uno niet. Dus daarna heb ik in de antenne instellingen van de uno de diseqc van hotbird op not connected gezet, en dan komt de vraag of je de instellingen wilt doorvoeren in je kanaallijst. Daarmee schoon je dus je kanaallijst en wordt alles wat je dan niet meer kan zien uit je kanaallijst verwijderd. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit standaard in enigma zo werkt en niet alleen in vti, omdat het niet meer als logisch is dat als je een sateliet setup wijzigt, je kanaallijst ook moet wijzigen. Als ik de topic starter goed heb begrepen had hij eerst een 4 satelliet setup, en hij heeft nu slechts 23.5 aangesloten en heeft problemen om dingen te vinden, ik denk dus dat dit de oorzaak is van zijn probleem. Vandaar de suggestie zet je originele setup terug, en zet een voor een die diseqc op disconnected en zeg ja bij wijzigingen doorvoeren. Daarna de instellingen zo zetten als je wil en scannen maar. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 (aangepast) @wiz, aha nu begrijp ik je huidige reactie en de voorgaande ook . dank je wel wiz ik heb het bij mij zelve en bij kennissen + familie getest, ook de 4 satelliet-positie lijst werkt op een receiver die enkel 1 satelliet positie aangesloten heeft (andersom natuurlijk niet ) die niet in je bereik en dus sat-positie vallen zijn sowieso grijs in de kanalenlijst en volgens je ervaring beste wiz > en dan komt de vraag of je de instellingen wilt doorvoeren in je kanaallijst. antwoord dus neen... ofwel je schoont zo een lijst vooraf op met dreambox edit of je staat hem in z'n geheel toe. ciao 26 mei 2012 aangepast door Tonskidutch The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Seba Geplaatst: 26 mei 2012 Auteur Geplaatst: 26 mei 2012 Zonet korte metten ermee gemaakt. Volledig nieuwe image erop gezet maar helaas, nog steeds grotendeels 19,2 zenders ipv 23,5. Pfff, wat een hoop ellende. * VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli) * Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*) * PopcornHour C200 * Synology DS-1010+ & DX510
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen