Ga naar inhoud

MKV bestanden via de opslag manager afspelen hd 8000?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds vandaag mijn ontvanger hd 8000 in mijn netwerk aangesloten met daarin een NAS. Ingesteld en wel werkt dit perfect.

Toen ik op het idee kwam om deze ontvanger als media speler te gebruiken, meteen een divx geprobeerd, met goed resultaat.

Helaas...na het proberen van een MKV van de welbekende birdscene liep het handeltje vast.

Heeft iemand hier een oplossing voor, en of het eigenlijk wel kan?

Toen zat ik te denken, octagon software erop, helpt dat? schiet ik er veel mee op(ook buiten de media speel functie om)

bij voorbaad dank!

Frans

Rebox 8000hd,

maximum E85 Dish,

3X alp, 13E-28,2E-23,5E

1Xtwin alp, 19,2E

venton diwo-418e 4/1,

LG-50ps8000 plasma,

LG-HB954PB HT-set!

Geplaatst:

de Rebox (en tegelijk de andere namen die deze modellen hebben) zijn met de standaard FW niet echt geschikt als volwaardige mediaplayer... Dus even omschakelen naar Octagon of Icecrypt gaat niets verbeteren op dit vlak. Enerzijds omwille van het beprekte geheugen dat in de ontvanger zit, anderzijds worden niet alle formaten ondersteund...

Beter lijkt het me dan om een Enigma2 image te gebruiken... Hierin zitten meestal wel mediaplayers die meer bestandstypes ondersteunen; er zijn wel enkele gebruikers hier die je hiermee verder kunnen helpen geloof ik.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst:

Ik heb sinds vandaag mijn ontvanger hd 8000 in mijn netwerk aangesloten met daarin een NAS. Ingesteld en wel werkt dit perfect.

Toen ik op het idee kwam om deze ontvanger als media speler te gebruiken, meteen een divx geprobeerd, met goed resultaat.

Helaas...na het proberen van een MKV van de welbekende birdscene liep het handeltje vast.

Heeft iemand hier een oplossing voor, en of het eigenlijk wel kan?

Toen zat ik te denken, octagon software erop, helpt dat? schiet ik er veel mee op(ook buiten de media speel functie om)

bij voorbaad dank!

Frans

Als ik jou was zou ik geen energie en moeite steken in dit project.

Deze reboxen zijn prima PVR's, maar geen mediaplayers.

Op marktplaats zijn tal van mediaplayers te koop voor weinig geld.

Zelf gebruik ik een HDX 1000 die het prima doet vanaf de NAS, bijna alle denkbare bestanden worden afgespeeld.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Geplaatst:

Als ik jou was zou ik geen energie en moeite steken in dit project.

Deze reboxen zijn prima PVR's, maar geen mediaplayers.

Op marktplaats zijn tal van mediaplayers te koop voor weinig geld.

Zelf gebruik ik een HDX 1000 die het prima doet vanaf de NAS, bijna alle denkbare bestanden worden afgespeeld.

Ik gebruik nu een media speler. De LG DP1B, functioneerd prima.

Wilde proberen zo min mogelijk apparaten onder mijn tv te hebben staan.

Ik begrijp dat de ontvangers niet bedoelt zijn voor dit soort dingen, en zelf denk ik ook

dat ze te peperkt zijn uitgerust zodat dat weinig genot geeft.

Naja, dan blijf ik lekker bij mijn LG.

Thanks voor de reacties overigens!

Frans

Rebox 8000hd,

maximum E85 Dish,

3X alp, 13E-28,2E-23,5E

1Xtwin alp, 19,2E

venton diwo-418e 4/1,

LG-50ps8000 plasma,

LG-HB954PB HT-set!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen