giantdlu Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Ik heb deze discussie met belangstelling gelezen. Ik wil hetzelfde als Klavervier. Echter dan met een Vu+duo en een Dreambox 7020si. Ik heb op beide de CCCam draaien en alles erin gezet. Ik heb beeld op mijn 7020 zonder kaart alleen heb ik zeer veel haperingen en soms alleen zwart en duurt het ongeveer 1 minuut voordat de db weer beeld gaat geven. Kan iemand mij vertellen wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast bedankt.
Klavervier Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2012 Ik zou haast niets anders kunnen bedenken, dat het aan de draadloze netwerk zou kunnen liggen of de snelheid van je internetverbinding. Die van mijn werkt perfect, dat hebben de heren zeer goed opgelost, en ik heb totaal geen happeringen o.i.d erin. Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
giantdlu Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik heb alles op dit moment bekabelt liggen. Dit omdat ik helaas in het gebied waar ik woon amper snelheid hebt op mijn adsl. (buitengebied) Hierdoor heb ik alles maar met utp aangesloten. Ik heb nu een andere router er tussen gezet en dan loopt hij als een dolle . Hier maar eens een melding van maken bij onze "vrienden" van Tmobile. in ieder geval bedankt voor je reactie.
Tonskidutch Geplaatst: 21 augustus 2012 Geplaatst: 21 augustus 2012 ik geloof dat jullie een vergissing maken, THUIS is de internetverbinding irrelevant > je blijft immers in het LAN = LOCAL AREA NETWORK Ik heb alles op dit moment bekabelt liggen. (internet is WAN = WORLD AREA NETWORK en via welke sharen niet toegestaan op het forum) ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Tonskidutch Geplaatst: 21 augustus 2012 Geplaatst: 21 augustus 2012 het voorbeeld welke Michel gaf is juist : indien je in elke receiver een andere kaart hebt en dus vice versa shared Op box 192.168.1.65 (Ultimo) zet je dit er helemaal bovenaan bij in de cccam.cfg: F: gebruikersnaam1 wachtwoord1 C: 192.168.1.71 12000 gebruikersnaam2 wachtwoord2 op box 192.168.1.71 (dm7020s) zet je dit helemaal bovenaan in je cccam.cfg F: gebruikersnaam2 wachtwoord2 C: 192.168.1.65 12000 gebruikersnaam1 wachtwoord1 Nu zouden beide boxen elkaars kaart moeten kunnen gebruiken. er kan wat geoptimaliseerd worden daaraan indien je in elke receiver een andere kaart hebt en dus vice versa shared > - de poort per server (SERVER LISTEN PORT : 12110 op de ene en 12000 op de andere) - de emu die wel loopt maar niks erin heeft qua keys deactiveren we met NO - een filter wat men wilt ontvangen qua kaart en het aantal hops ~> zie origineel uit de standaard configuratie # F: user2 pass2 0 1 0 { 0100:000080, 0622:000000:1, 0500:000000:2 } # # user2 gets only our local cards but no 0100:000080. # and our 0622:000000 cards only for himself (1 hop down), # and 0500 cards for himself plus one additional hop down. # He also gets our emus, and is NOT allowed to send us emm (updates). ik plaats even dat voorbeeld van Michel nogmaals, maar aangepast met die drie optimalisaties maar met enkel 1 kaart Op box 192.168.1.65 (Ultimo + CD kaart) zet je dit er helemaal bovenaan bij in de cccam.cfg: F: gebruikersnaam1 wachtwoord1 0 1 0 { 0100:00006A:1, } C: 192.168.1.71 12110 gebruikersnaam2 wachtwoord2 NO SERVER LISTEN PORT : 12000 op box 192.168.1.71 (dm7020s) zet je dit helemaal bovenaan in je cccam.cfg C: 192.168.1.65 12000 gebruikersnaam1 wachtwoord1 NO SERVER LISTEN PORT : 12110 Nu zouden beide boxen elkaars kaart moeten kunnen gebruiken. Een andere optimalisatie is de EMM THREADS = x (die geldt voor de server dus de Ultimo) de ultimo heeft afhankelijk van het aantal tuners (noem het n) een EMM THREAD = (n x 2 ) + client tuner aantal dus wordt het gegeven voorbeeld: Op box 192.168.1.65 (Ultimo + CD kaart) zet je dit er helemaal bovenaan bij in de cccam.cfg: F: gebruikersnaam1 wachtwoord1 0 1 0 { 0100:00006A:1, } C: 192.168.1.71 12110 gebruikersnaam2 wachtwoord2 NO SERVER LISTEN PORT : 12000 EMM THREADS = 5 op box 192.168.1.71 (dm7020s) zet je dit helemaal bovenaan in je cccam.cfg C: 192.168.1.65 12000 gebruikersnaam1 wachtwoord1 NO SERVER LISTEN PORT : 12110 Nu zouden beide boxen elkaars kaart moeten kunnen gebruiken. nu kan er niets mis gaan behalve foutive syntax (schrijfwijze spaties, komma's en kleine letters of hoofdletters) het wegvallen tijdens kijken en of langzaam zappen ligt aan die enorme massa gegevens die CCcam heen en weer stuurt, waarbij het zogenaamde RONDZINGEN dus heen en weer sturen van data de CPU-load extreem veel hoger maakt. gebruik je TOCH de emu, dus een keyfile dan kun je der gift op innemen dat een dergelijke van het internet geplukt je eigen kaart en CCcam in de war stuurt. dat wilde ik enkel wegens giantdlu z'n probleem nog even aanvoeren... daar ik niet weet of hij ook echt twee kaarten gebruikt ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
giantdlu Geplaatst: 21 augustus 2012 Geplaatst: 21 augustus 2012 Beste Tonskidutch, ik weet dat de internet verbinding niet relevant is. Dit is alleen een verwijzing naar de reden dat ik geen gebruik maak van wifi. De modem die ik heb gekregen van Tmobile is alleen heel slecht. Ik heb de scrips zo ingevoerd aan de hand van jou voorbeeld en ik had gewoon beeld. Echter liep hij om de 5 minuten vast. Dit was voor mij de reden om mijn vraag te stellen. Alleen heb ik voor de gein het eens geprobeerd met en andere router te gebruiken en het probleem was weg. Ik heb het vermoeden dat mijn standaard Tmobile modem niet helemaal geschikt is voor dit soort zaken en om de paar minuten de verbinding verbreekt. Maar als het op deze manier werkt ben ik ook blij. In ieder geval bedankt voor de hulp. Groet,
Tonskidutch Geplaatst: 21 augustus 2012 Geplaatst: 21 augustus 2012 (aangepast) Beste Tonskidutch, ik weet dat de internet verbinding niet relevant is. Dit is alleen een verwijzing naar de reden dat ik geen gebruik maak van wifi. De modem die ik heb gekregen van Tmobile is alleen heel slecht. Ik heb de scrips zo ingevoerd aan de hand van jou voorbeeld en ik had gewoon beeld. Echter liep hij om de 5 minuten vast. Dit was voor mij de reden om mijn vraag te stellen. Alleen heb ik voor de gein het eens geprobeerd met en andere router te gebruiken en het probleem was weg. Ik heb het vermoeden dat mijn standaard Tmobile modem niet helemaal geschikt is voor dit soort zaken en om de paar minuten de verbinding verbreekt. Maar als het op deze manier werkt ben ik ook blij. In ieder geval bedankt voor de hulp. Groet, Ik heb de scrips zo ingevoerd aan de hand van jou voorbeeld oorspronkelijk kwamen die van Michel ik stelde het kommentaar ook voor derde op (zoals Klavervier) die gelijk over internet spreken terwijl we binnenshuis sharen Hang achter je T-Mobile router een goed ethernet switch en je bent ook die ellende kwijt als jouw router de allerlaatste aggenebbus is. want een slechte router met ingebouwde switch kan veel ellende veroorzaken en we willen niet eens routeren enkel switchen van adres naar adres ciao 21 augustus 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
giantdlu Geplaatst: 21 augustus 2012 Geplaatst: 21 augustus 2012 Tonskidutch, Ik ben ook heel blij met jullie informatie. Wat betreft de switch, dat ga ik denk ik ook maar doen. Ik ben in ieder geval blij dat ik alles nu op een "normale" manier draaiend heb gekregen. Dan kan ik met de juiste switch alles goed verdelen. Mijn dank is groot.
Klavervier Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2012 oorspronkelijk kwamen die van Michel ik stelde het kommentaar ook voor derde op (zoals Klavervier) die gelijk over internet spreken terwijl we binnenshuis sharen Hang achter je T-Mobile router een goed ethernet switch en je bent ook die ellende kwijt als jouw router de allerlaatste aggenebbus is. want een slechte router met ingebouwde switch kan veel ellende veroorzaken en we willen niet eens routeren enkel switchen van adres naar adres ciao Wat ik naar giantdlu heb geschreven , daar sta ik nog volledig achter en ik heb duidelijk aangegeven dat de heren mij goed hebben geholpen, maar is de warmte daar al zo erg, dat er over dingenb heen gelezen word. En daarbij komt, u begint over iets wat ik nooit zou doen, via internet. Ik wist dat er routers waren die heel slecht zijn ik heb er zelf ook een gehad van KaPaNa. Wat is dat hier naar mij toe: mijn schrijvens zijn niet relevant of ik doe weer iets fout. Mensen als jullie zo'n hekel aan klavervier hebben...gooi hem eraf, jullie zijn met elkaar toch sterk genoeg maar wel met relevante dingen komen en geen schrijvens wat ik niet bedoeld heb of vewijzingen er naar toe. Ga dan even vragen, lijkt mij wel zo netjes. Dit zijn insinuaties die nergens op slaan en ik mij dus ook niet laat aan meten. En daarbij komt ook nog: ik heb juiste info gegeven met een link naar de HEREN die mij geholpen hebben, Dus ik heb niets geschreven waarbij ik de indruk vestig dat het van mij zelf is, zo zit ik niet in elkaar. Al met al,ik zit hier mij nu boos te maken en dat omdat je iemand wil helpen en er schrijvens word neer gekalkt die niet van toepassing zijn, dus WIZ doe nu je taak en kom ook tegen anderen in het geweer, want dit lijkt nergens op. Gegroet. Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
giantdlu Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Beste Klavervier, Ik ben ook heel blij met jou informatie. Ook dat je deze topic heb gestart. Het is in bijna onmogelijk in het forum doolhof een oplossing te vinden die specifiek op het probleem aansluit die je op dat moment hebt. Zeker als je wel iets weet van de materie maar geen diehard satprogrammeur bent. Je moet je zeker niet boos maken. Hou er rekening mee dat niet alles bedoelt is zoals het overkomt. . Groet, Dennis
Tonskidutch Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Klavervier, excuus dat je mijn reactie als een verwijt leest. Ik wilde aan de lezers (dat kunnen ook anderen zijn) medelen dat de de internet verbinding er niet toe doet. even met je eigen woorden : Ik zou haast niets anders kunnen bedenken, dat het aan de draadloze netwerk zou kunnen liggen of de snelheid van je internetverbinding. Die van mijn werkt perfect, dat hebben de heren zeer goed opgelost, en ik heb totaal geen happeringen o.i.d erin. En daarbij komt, u begint over iets wat ik nooit zou doen, via internet. Het was misschien te suggestief, daarom corrigeerde ik het in m'n reactie. De kunstjes van CCcam, daar ging het om. Dat we eigenlijk allemaal uitgaan van een deugdelijk modem was de reden dat ik niet eerst vroeg naar de router maar zocht het in CCcam zelf. zo kunnen we weer experimenteren, nietwaar? ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Klavervier Geplaatst: 25 september 2012 Auteur Geplaatst: 25 september 2012 Als je bestanden ziet als je \\192.168.1.65 in de verkenner adresbalk invoert en op enter drukt, dan moert je ook cccam.cfg kunnen vinden. Als het goed is zie je twee mappen: 'configuration' en 'hdd' In de map 'configuration' staat de map 'etc' en in 'etc' staat cccam.cfg. Zo complex is het configureren van cccam niet, je moet het alleen niet moeilijker (laten) maken dan het is.. 'All-in-one' tools zoals dcc kan je beter links laten liggen want daar leer je niets van... Die maken alles alleen maar erg verwarrend. In windows kan je gewoon gebruik maken van het commando 'telnet 192.168.1.65' (als je Windows 7 hebt, wel telnet even activeren via configuratiescherm -> Programma's en onderdelen -> Windows onderdelen in/uitschakelen -> vinkje zetten bij telnet client. Echter....Om deze aanpassingen te maken, heb je telnet in principe helemaal niet nodig. De 2 cccam.cfg bestanden bewerken is voldoende! Bestanden kan je benaderen via SAMBA, ofwel \\192.168.1.65 invoeren in de Windows verkenner en als de box geen samba share heeft (ofwel dit niet wertk) zijn er talloze gratis FTP clients zoals Filezilla, waarmee je via FTP de bestanden kunt bewerken. Telnet + samba is verreweg het duidelijkst en ook het meest eenvoudig en in OpenPli staat de samba server standaard aan. Ik ga er in dit voorbeeld vanuit dat je de originele cccam.cfg gebruikt en er geen andere wijzigingen in hebt aangebracht: Op box 192.168.1.65 (ultimo) zet je dit er helemaal bovenaan bij in de cccam.cfg: F: gebruikersnaam1 wachtwoord1 C: 192.168.1.71 12000 gebruikersnaam2 wachtwoord2 op box 192.168.1.71 (dm7020s) zet je dit helemaal bovenaan in je cccam.cfg F: gebruikersnaam2 wachtwoord2 C: 192.168.1.65 12000 gebruikersnaam1 wachtwoord1 Nu zouden beide boxen elkaars kaart moeten kunnen gebruiken. Installeer de plugin 'cccam Info', daarmee kan je heel simpel zien of de shares werken. Mvg, Michel Zoals ik al had aangegeven, werkt alles perfect. Nu wil ik uitbreiden. Mijn ultimo is de vaste met de kaart. Nu wil ik graag nog een ontvanger er aan hangen. Hoe doe ik dit dan? Graag hulp Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
Beheerder Michel Geplaatst: 25 september 2012 Beheerder Geplaatst: 25 september 2012 Kom kom, na het lezen van dit topic en de cccam config file zou dat toch wel duidelijk moeten zijn. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Klavervier Geplaatst: 25 september 2012 Auteur Geplaatst: 25 september 2012 Heb wel een idee....maar ik durf het niet geheel zonder hulp aan. Meer omdat het nu heel goed werkt. Nu de box op mijn pc kamer nog dreambox 7000. De eycos daag en de arion ook Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
Tonskidutch Geplaatst: 25 september 2012 Geplaatst: 25 september 2012 een regel toevoegen is enkel voor die regel direkt geldig en zou niets anders moeten storen die regel is ook na slechte ervaring OOK HEEL SNEL weer weg. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen