marsmars Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 hallo, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik kijk tv via de hotbird maar het beeld is schokkerig. De strength staat op 75% en blijft zo maar de quality schommelt erg, 99%-19%-5%-0%. wat ik al gedaan heb: nieuwe bekabeling, andere lnb geprobeerd, andere ontvanger maar het probleem van de sterk wisselende strength blijft. Ik hoop dat iemand van jullie een idee heeft. Alvast bedankt voor de reacties.
Ventura Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Ik vermoed dat de schotel opnieuw moet worden uitgericht.
satencom Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Heeft de schotel wel vrij uitzicht geen bomen of struiken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
marsmars Geplaatst: 28 mei 2012 Auteur Geplaatst: 28 mei 2012 Er staan wel bomen (heb ook al wat takken geknipt maar dit lijkt niet te helpen). Ook als er geen wind staat schommelt de quality erg. Maar het schommelen van de quality kan dus ook aan de afstelling liggen. Het viel me trouwens op dat ik in de sateliet lijst ook de eurobird zie die uitslaat met goede waarden maar wel weer met wisselende quality....terwijl ik een enkele lnb kop heb.
ben klever Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 (aangepast) Heb je ook nog andere satellieten op je schotel b.v. Astra 1 op 19,2 oost, en ontvang je die wel goed ? Ik lees net dat je dus maar een LNB heb. Als je Eurobird ziet staat er toch iets niet goed, of het is een frequentie die ook hierop voorkomt. 28 mei 2012 aangepast door ben klever TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
plankie Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Heb je deze storing op alle frequenties of op bepaalde (sommige) frequenties? Als je het op sommige frequenties hebt, dan kan het gebeuren dat je last hebt interferentie door bijvoorbeeld een DECT telefoon. Die van mij zit op 1900 MHz. Dit zorgt in combinatie met de standaard LNB (LO = 9750/10600) storing rond de 11,650 en 12,500 GHz indien een connector niet helemaal correct is gemonteerd op de kabel. Andersom kun je het ook berekenen als je dat wilt. Indien je het op alle frequenties hebt, je hebt al een aantal dingen geprobeerd (andere lnb, kabel en ontvanger). Blijft volgens mij over: - Opnieuw afstellen van de schotel - Correcte skew (draaing van de LNB) en afstand van LNB naar de schotel - Op een correcte manier de F-connector geplaatst op de kabel (geen sluiting, niet de ommanteling verwijderd, 'sprietje' niet te kort afgeknipt) Controle op vrij zicht kun je doen op een site zoals dishpointer. Als je een andere satelliet kiest op je op ontvanger, dan kan het inderdaad gebeuren dat je toch signaal ziet. Je ontvanger heeft namelijk geen idee op welke satelliet je schotel gericht staat. Als de Eutelsat die je gekozen hebt op dezelfde frequentie signaal uitzendt (en dat is niet ongebruikelijk) dan zal je ontvanger gewoon afstemmen op die frequentie en daar signaal van oppikken. Hierdoor is het mogelijk dat je daar signaal ziet. Hetzelfde zul je zien als je op 19.2 (Astra 1D/G/Kr/M) kiest.
Tonskidutch Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 Er staan wel bomen (heb ook al wat takken geknipt maar dit lijkt niet te helpen). Ook als er geen wind staat schommelt de quality erg. Maar het schommelen van de quality kan dus ook aan de afstelling liggen. Het viel me trouwens op dat ik in de sateliet lijst ook de eurobird zie die uitslaat met goede waarden maar wel weer met wisselende quality....terwijl ik een enkele lnb kop heb. indien je een slechte F-connector hebt "aangesneden" aan de coaxkabel al is het maar een manteldraadje die de koperkern raakt, krijg je dat ook (die wisselende signaal kwaliteit) dus eerst die F-connectoren nog maar eens opnieuw doen. indien je zenderlijst niet correct is, of onvolledig kun je ook rare metingen krijgen (een enkele winkelier wil nog wel eens zoiets veroorzaken opdat hij dan de installatie mag komen afronden voor veel geld TJA het komt voor) indien je boom er gewoon pal voor staat kun je beter ophouden. ciao True North Rebekka Bakken
marsmars Geplaatst: 30 mei 2012 Auteur Geplaatst: 30 mei 2012 (aangepast) Ik zal proberen om de LNB wat te verdraaien, mocht dat niet helpen dan zal ik de connectoren opnieuw vastzetten. Wat betreft de bomen er staan wel 2 bomen maar volgens mij is het uitzicht voldoende. Ik wilde proberen om een paar foto's in te kopieren maar dat lukt me niet.... mocht het wel kunnen dan hoor ik dat graag. Op die manier kunnen de experts het ook beoordelen. Ik wil jullie ieg wel alvast heel erg bedanken voor de reacties !!! 30 mei 2012 aangepast door marsmars
Tonskidutch Geplaatst: 30 mei 2012 Geplaatst: 30 mei 2012 mocht dat niet helpen dan zal ik de connectoren opnieuw vastzetten. kompleet nieuw aansnijden en verbinden dus je kunt het zelfs repliceren met een truuk en een adertje van massa / coaxmantel op kern leggen. ciao True North Rebekka Bakken
satencom Geplaatst: 30 mei 2012 Geplaatst: 30 mei 2012 Om foto's te plaatsen, daar voor klik je op , gebruik volledige editor ,en dan klik je op bladeren zoek de foto op die je op de harde schijf hebt staan of ergens anders ,en dan klik je op , voeg dit bestand toe Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
marsmars Geplaatst: 30 mei 2012 Auteur Geplaatst: 30 mei 2012 Bij deze dan, de foto's. Ben benieuwd wat jullie denken.
satencom Geplaatst: 30 mei 2012 Geplaatst: 30 mei 2012 Het is niet goed te zien ,maar het zou kunnen dat de struik in weg staat heb je ook de mogelijkheid om de schotel een stukje naar rechts de schuiven als je achter de schotel staat Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 30 mei 2012 Geplaatst: 30 mei 2012 Ik ben er haast wel zeker van dat die takken in de weg zitten tenzij dat het signaal er overheen gaat maar dat kunnen we pas zien als je een foto van opzij maakt.
Tonskidutch Geplaatst: 31 mei 2012 Geplaatst: 31 mei 2012 Mag ik er nog iets aan toevoegen? is wel een heel benepen bochtstraaltje voor die COAX lijkt op wrikken en wringen om het in de LNB te krijgen (koper kernbreuk kan daarmee ook optreden > en wat heb je dan?) maar ik kan ook niet zien of die OVER en / of Langs de struik gaat. ciao True North Rebekka Bakken
marsmars Geplaatst: 31 mei 2012 Auteur Geplaatst: 31 mei 2012 Mag ik er nog iets aan toevoegen? is wel een heel benepen bochtstraaltje voor die COAX lijkt op wrikken en wringen om het in de LNB te krijgen (koper kernbreuk kan daarmee ook optreden > en wat heb je dan?) maar ik kan ook niet zien of die OVER en / of Langs de struik gaat. ciao Ik zal ieg proberen om de kabel op een andere manier te bevestigen en natuurlijk de connector opnieuw vastmaken..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen