1pm Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 (aangepast) Wij als gewone burger worden maar gekort maar ik vraag me eens af wanneer worden die managers eens aangepakt . Die verdienen klauwen vol met geld rijden auto's van weet ik hoeveel en als zo doorgaat worden er altijd nog meer . Waarom wordt niet naar inkomen gekeken en daar maandelijks een belasting bedrag van afgehaald , voor die dure auto's.(naar inkomen dan ) Dan zullen ze wel met de fiets gaan ... Oeps ben een A vergeten in topic 1pm 28 mei 2012 aangepast door 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
theparasol Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Zit gewoon bijtelling op. Daarbij is gebruik van die auto verplicht door het bedrijf ivm representatieve auto voor de functie. Daarnaast maakt het gewoon deel uit van secundaire arbeidsvoorwaarden. In mijn vak (netwerkspecialist) is het heel normaal dat bedrijf je een auto levert. Ik kan me voorstellen dat menig vakkenvuller daar jalours van wordt maar het is natuurlijk nooit te laat om je om te laten scholen.
Gene 1225 Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Als je stelt dat een hoog inkomen = dure leasingwagen , dan hebben ze er in Belgie al wat op gevonden : Hoe hoger de catalogusprijs en de CO2-uitstoot , hoe hoger de belasting op het voordeel in natura . Gevolg : dure luxe-wagens vliegen uit het bedrijswagenpark . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
1pm Geplaatst: 28 mei 2012 Auteur Geplaatst: 28 mei 2012 Dat kan kloppen maar ermee op vakantie gaan je tank laten vollopen op die kosten als je op vakantie gaat en prive gebruik noem maar op. Kijk als het puur voor je zakelijke doeleinden is accoord , ze zeggen gewoon al kost de benzine dadelijk 5 euro maakt mij niks uit . En wat is dat voor opmerking om me te laten omscholen 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
theparasol Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Dat zijn dan knuppels die dat zeggen. Bij ons bedrijf is momenteel een eigen bijdrage van 100 euro per maand. Je mag tanken op kosten van de zaak voor prive gebruik alleen zit er een max aan van 15000 per jaar privekilometers, kom je daarboven moet je bijbetalen. Tanken in buitenland is altijd voor eigen rekening. ANWB verzekering alleen voor NL, wil je buitenland verzekering: kan, maar moet je zelf bijbetalen. Als de brandstofprijs of iets anders significant hoger wordt gaan ze vanzelf die eigen bijdrage omhoog zetten. Recent is er bv al een tientje per maand bijgekomen voor winterbanden. Het is niet zo dat die kar gratis naast mijn huis staat, maar wel tegen zodanig geld dat ik daar zelf geen nieuwe auto van kan rijden en de garantie dat ik altijd een werkende auto heb.
_Bartje_ Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 (aangepast) Wij als gewone burger worden maar gekort maar ik vraag me eens af wanneer worden die managers eens aangepakt . Die verdienen klauwen vol met geld rijden auto's van weet ik hoeveel en als zo doorgaat worden er altijd nog meer . Waarom wordt niet naar inkomen gekeken en daar maandelijks een belasting bedrag van afgehaald , voor die dure auto's.(naar inkomen dan ) Dan zullen ze wel met de fiets gaan ... Oeps ben een A vergeten in topic 1pm Je kan toch ook manager worden? Ik ben dat niet maar heb er geen moeite mee dat iemand een auto van de zaak krijgt. Goed geregeld als je dat kan kunt loskrijgen van je baas. 28 mei 2012 aangepast door _Bartje_
leo1949 Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Zou Mark Rutte 25 procent bijtelling gaan betalen over zijn gepantserde Mercedes S-klasse? Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
gerrit B Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Ik denk dat je je eerst eens moet gaan verdiepen in hoe e.e.a in elkaar zit voordat je hier van alles gaat roepen. Even een voorbeeld: stel je hebt op school flink je best gedaan en je daarna bewezen in de praktijk gedaan en je hebt werk gevonden waarbij je van je werkgever een leuke auto krijgt. Niet zo heel groot en duur (dus geen BMW oid.) maar bijv. een Ford Mondeo Wagon om representatief bij de klanten voor de deur te komen. Als basis kost zo'n mondeo €36.605,00 want de werkgever wil hem wel op diesel om goedkoper uit te zijn en al dat eco spul gaat alleen maar kapot dus gewoon een degelijke 2.0 liter. Dan moet er natuurlijk leuke kleur worden uitgezocht (Metaallak) Midnight Sky €850,00 helemaal leer is over de top dus Gedeeltelijk lederen bekleding Airfield Ebony €1.000,00 als je langs de kant staat dan wil je wel verder kunnen dus Volwaardig reservewiel €100,00 je auto is meer je kantoor dus Bluetooth/Voice Control €400,00 je wilt niet gebakken worden in je dure maatpak dus warmtewerende voorruit (infra rood reflecterend) €200,00 tja de kinderen mogen niet achter uit de auto vallen dus ook nog een Family Pack €200,00 natuurlijk een navigatiesysteem cruisecontrole ed. Driver Assistance Pack III €3.700,00 Uw Ford komt dan op een totaal van €43.055,00 Maar omdat alleen de 1.6 voor 20% in aanmerking kwam en die je een 2 liter hebt komt er wel een bijtelling van 25% Dus elk jaar dat jij in die auto rijdt mag je 10.763,75 bij je inkomen op gaan tellen omdat je in een "dikke kar" van de baas rijdt. Maw. met 4 jaar is je auto al weer bruto bij op je loon opgeteld en gaat het wat slechter met je werkgever en zet hij je op straat dan kun je de auto en alles inleveren en heb je niets meer terwijl je er wel dik voor betaald hebt. Nu komt er nog een nieuwe regel dat het woonwerkverkeer dat je met die auto rijdt ook nog eens bij je inkomen op mag tellen dus moet je je afvragen of het nog wel interessant is om ook privé met zo'n auto te gaan rijden. Vandaar dat je al steeds vaker ziet dat de "dikke" auto na werktijd bij de werkgever op de parkeerplaats blijft staan en er met de eigen auto op en neer wordt gereden omdat het er in rijden te duur wordt. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
theparasol Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Maar bruto is niet gelijk aan netto. Dat scheelt in mijn geval een factor 50% Een auto van jezelf moet je ook rekening houden met afschrijving/reparaties/verzekering/houderschap. En je kunt prive goedkoper rijden maar nooit in een nieuwe auto. Een ouder karretje wat je zelf onderhoud: ja dat is goedkoper.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 (aangepast) Wij als gewone burger worden maar gekort maar ik vraag me eens af wanneer worden die managers eens aangepakt . Die verdienen klauwen vol met geld rijden auto's van weet ik hoeveel en als zo doorgaat worden er altijd nog meer . Waarom wordt niet naar inkomen gekeken en daar maandelijks een belasting bedrag van afgehaald , voor die dure auto's.(naar inkomen dan ) Dan zullen ze wel met de fiets gaan ... Oeps ben een A vergeten in topic 1pm Je kunt nog niet eens het woord manager schrijven, maar afgezien daarvan, wat maak je je druk. Ik heb mijn mijn werkgever een salaris op jaarbasis verhandeld en in het verdere pakket o.a. een auto. Dat waren de voorwaarden waarvoor ik bij die werkgever keihard ben gaan werken. Ik zal je niet vertellen hoeveel uren ik maak en hoeveel ik onderweg ben. Mag ik dat niet van jou of zal ik dan maar op de fiets naar mijn klanten of de luchthaven gaan? Dat sommige managers een auto van de zaak hebben is hun zaak. We leven in een vrije markt- ekonomie. 29 mei 2012 aangepast door Drs. IJzerbout "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
hugogertie Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 Wij als gewone burger worden maar gekort maar ik vraag me eens af wanneer worden die managers eens aangepakt . Die verdienen klauwen vol met geld rijden auto's van weet ik hoeveel en als zo doorgaat worden er altijd nog meer . Waarom wordt niet naar inkomen gekeken en daar maandelijks een belasting bedrag van afgehaald , voor die dure auto's.(naar inkomen dan ) Dan zullen ze wel met de fiets gaan ... Oeps ben een A vergeten in topic 1pm Ik ben zelfstandig ondernemer en betaal dus die auto dubbel. Omdat we nu eenmaal klanten bedienen en dus goed voor de dag moeten komen kunnen we niet met een afgetrapte bak voor komen rijden. Ik betaal dus die auto uit de eigen onderneming en dan krijg ik er ook nog eens de bijtelling overheen. Dan vind ik het oordelen en bepalen wat voor een auto dat ze rijden ook een domme reactie, als iemand 10.000km/jaar rijd of zoals wij 40.000 tot 60.000 km /jaar dien je ook wel iets anders onder de kont te hebben want voor mij is dat ding ook een kantoor waar ik gemiddeld 12 uur/week in zit. En wat die Managers betreft denk maar niet dat de baas een euro teveel aan die auto besteed , maar diezelfde Manager met zijn auto is wel het visitekaartje van het bedrijf ! Een ding er rijd niets zo lekker als een auto met deuken, uitspraak van mijn buurman en die heeft gelijk omdat je dan ook dat ding niet hoeft te cleanen en er gewoon ik kunt vallen, alle rommel er gewoon in kunt pleuren zoals het je uit komt en ook nog eens lekker goedkoop in aanschaf. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Tonskidutch Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 waar maakt men zich dik om? omdat het autorijden wellicht altijd al te maken had en heeft met statussymbool en dus het gevoel "beter te zijn" <> evident dus ook "slechter te zijn" het ligt enkel er aan vanuit welk standpunt je het bekijkt. Compulsion Röyksopp
gerrit B Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 Ik ben zelfstandig ondernemer en betaal dus die auto dubbel. Ik rij met de personenauto wat minder km's (rij de meeste zakelijke km's met de grijskenteken auto) en kreeg daarom van mijn accountant het advies om de auto dan gewoon privé aan te gaan kopen en de zakelijke km's te declareren. Zo kon voorkomen worden dat ik de auto 2 keer moet betalen. Hoe dat nu weer uitpakt met de nieuwe plannen die men bedacht heeft kan mij nog niemand vertellen. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
pukje Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 (aangepast) IHoe dat nu weer uitpakt met de nieuwe plannen die men bedacht heeft kan mij nog niemand vertellen. Het gaat geld kosten 19 cnt belasting vrij/KM gaat vervallen reiskosten worden betaald van jou netto inkomen (zelf prive betalen) teminste het woon/werk verkeer tot nu toe vallen dienstreizen er buiten 29 mei 2012 aangepast door pukje
Beheerder Michel Geplaatst: 29 mei 2012 Beheerder Geplaatst: 29 mei 2012 Omdat we hier afgesproken hebben niet over politiek te discussiëren, gaat deze op slot. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen