Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gelezen dat er de nieuwe kernel 3.2 in zit maar het is nog een beta versie, die men test en nog zal aanpassen.

zal wel een officiele aankondiging komen als het beta stadium afgelopen is...

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

As you can read in several topics, in our development email list and via our twitter account, we are working on a new major release: OpenPLi 3.0.

You can build them yourself from the repository, or install them if they appear in the download section. Since it is very much a work-in-progress, chances are you will encounter problems, so we strongly advice you not to install these images until we declare them ready for beta testing.

What are the benefits of OpenPLi 3.0:

To be honest: not a lot.

The new 3.0 images will use a new OpenEmbedded enviroment, based on oe-core. So there are no new user features or real user changes, it’s mainly an update of the build environment.

When the 3.0 images are at beta stage you need to reflash, you can not upgrade to 3.0 from earlier versions.

Eigenlijk vrij weinig dus. Vind het ergens wel raar dat ze van 2.1 naar 3.0 zijn gegaan terwijl er (voor de eindgebruiker in elk geval) haast geen verschil is te merken. Werd al helemaal enthousiast toen ik OpenPli 3.0 las.. :P

Lijkt een major upgrade..is het niet dus. In ieder geval niet voor de eindgebruikers..wat het voor de programmeurs betekend weet ik niet.

Geplaatst:

Te zien tijdens de beurs Anga Cable (12-14 juni) in keulen, Duitsland.

PLi 3.0 is nog in alfa stadium, als je rekening houdt met dat er niets werkt, werkt er best veel. Wacht even totdat plugins volledig gaan werken en ze dit beta gaan noemen.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Geplaatst: (aangepast)

Nu wel te downloaden voor de Solo openPLI 3.0 bij het opstarten een ander plaatje te zien en Webinterface kun je nog niet downloaden.

Gisteren openPLI 3.0 erop gezet samen met cccam 223 kijk ik net weer bij de plugins is 223 er niet meer boven aan staat nu 209 bij softcams. bij de downloads.

aangepast door erwin05
  • Like 1
Gast Pedro Newbie

Dat 223 er niet meer staat komt omdat die al geïnstalleerd is, kijk eens met de rode knop van verwijderen dan zul je hem wel zien neem ik aan.

aangepast door Pedro Newbie
Geplaatst:

Wat zijn de voordelen nu of of in de toekomst om over te stappen naar 3.0. ik zie momenteel totaal geen toegevoegde waarde.

Misschien dat iemand mij dit kan uitleggen.

gr

Gast Pedro Newbie

NU zijn er geen voordelen, alleen nog nadelen waarschijnlijk omdat een aantal onderdelen het nog niet doet. In de toekomst kan je kiezen, of nooit meer updaten of overstappen naar 3.0.

Voor de gebruiker zijn er nagenoeg geen voordelen maar voor de ontwikkelaars wel, het is een nieuwe bouw omgeving die de ontwikkeling wat eenvoudiger maakt (als ik het goed begrepen heb tenminste).

Verder draait 3.0 nu, voor zover ik heb kunnen testen, goed, alleen sommige 3rd party plugins werken (nog) niet, deze moeten de makers nog aanpassen.

aangepast door Pedro Newbie
Geplaatst:

veel usb randapparatuur die niet op de oude kernel draait etc

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

veel usb randapparatuur die niet op de oude kernel draait etc

De 3.0 overstap staat los van de kernel upgrade naar 3.1.1 van januari dit jaar. De kernel van 2.1 en 3.0 zijn (nog) hetzelfde.

Geplaatst:

sorry maar de informatie wat wat is wordt echt onduidelijk

ofschoon als het werkt zou het de doorsnee users niet hoeven interesseren wat onder de motorkap ingebouwd is

maar je ontkomt er toch niet aan iets meer te vertellen (tenminste als je dat wilt - m'n opmerking, verplicht tot niets)

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Er valt niet veel over te zeggen, alleen de manier van bouwen is anders

As you can read in several topics' date=' in our development email list and via our twitter account we are working on: OpenPLi 3.0.[/size']

These 3.0 images are at some risk at these moments, so don’t use and flash them if you don’t want any trouble!

What are the benefits of OpenPLi 3.0:

We are just moving the current openpli openembedded recipes to an oe-core layer, and adjusting them to the new bitbake requirements.

The new 3.0 images will come online in a few hours, the buildproces at our build server is running at the moment.

There will be no new user features or real user changes, we just updated the build environment (update to openembedded-core).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...