Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

een kennis zit in een bedrijven park en heeft een internet aansluiting

van het park maar zit achter de nat/firewall van het park (krijgt een 10.0.0.xx ip nummer)

Nu willen ze 5 voip lijnen voor 5 telefoons.

Mijn vraag kan dat gaan werken heb ergens mijn twijfels maar

lees hier ook berichten dat sip achter nat toch goed werkt.

In geval van niet maak ik wel een ip-ip encap tunnel naar een open server hier maar

dat doe ik liever niet

• Beheerder
Geplaatst:

Je hebt zelf toch ook SIP achter nat? Ik neem toch aan dat je zelf net als de rest van de wereld ook gewoon een router hebt en die router 'NAT' in 99% van de gevallen ook ;)

Het gaat pas fout als de router/firewall van het bedrijfsgebouw zelf met SIP pakketjes gaat lopen rommelen. Doet die router dat netjes niet, zal het gewoon werken.

Je moet ook zeker weten dat er geen dubbel NAT plaats vindt (2 routers achter elkaar). Dat is wel problematisch en gaat zeker met meerdere telefoons nooit betrouwbaar werken.

Ik denk dat dit gewoon geprobeerd zal moeten worden, want je komt er toch nooit achter hoe men die firewall/router ingericht heeft.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Even contact opnemen met de beheerder of ze het doorlaten en/of er nog speciale voorzieningen getroffen kunnen worden (zodat als iemand de lijn dicht trekt je toch kan blijven bellen of gebeld worden). Check ook je aansluitvoorwaarden van de gebouwbeheerder

NBik vraag me af of het verstandig is om dit te doen als bedrijf, als je altijd bereikbaar wilt zijn. Je bent nl afhankelijk van de andere gebruikers en je beheerder in het gebouw of je bereikbaar bent. Als er goed overnageacht is en de nadelen bekend zijn, en er dus een wel overwogen besluit is gneomen, dan heb ikniks gezegd :)

aangepast door jeanj
Geplaatst:

NBik vraag me af of het verstandig is om dit te doen als bedrijf, als je altijd bereikbaar wilt zijn. Je bent nl afhankelijk van de andere gebruikers en je beheerder in het gebouw of je bereikbaar bent. Als er goed overnageacht is en de nadelen bekend zijn, en er dus een wel overwogen besluit is gneomen, dan heb ikniks gezegd :)

Inderdaad ik vind het ook een griezelijke situatie geld sparen aan de verkeerde kan ,een eigen aansluiting

kost toch bijna niets meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...