Ga naar inhoud


Ferguson Digital Ariva 102mini


wiebren

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de laatste review van de Ariva 102 mini, heb ik er een gekocht.

Mooi klein en keurig weg te werken achter beeldscherm. Volgens review zou hij nogal warm worden maar dat valt tot nu toe mee.

Het volgende probleem doet zich voor; wanneer ik hem uit zet met de afstand bediening wordt de IR ontvanger rood.

Wanneer ik hem nu weer aan wil zetten wordt de IR ontvanger wel groen maar er komt geen beeld.

Iemand ook zo'n ervaring?

groet, Wiebren

Link naar reactie
Delen op andere sites


En heb je de TV dan wel handmatig op het juiste HDMI kanaal gezet ? Want bij HDMI signalen schakelen de meeste TV's niet automatisch naar het betreffende externe kanaal (anders dan vroeger bij een simpele scartkabel, waar dat wel gebeurde).

Heb je al geprobeerd op een andere TV ?

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Met een USB stick, ftp of http server. Het kan op alle 3 de manieren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat updaten stelt idd niks voor.

Ik merk wel iets raars op........

Ik heb inmiddels drie verschillende versies software erop gehad (origineel, update origineel en de gepatchte).

En bij iedere versie heeft het kastje een andere lan mac adres.

Het is dat ik mac adres beveiliging heb aan staan op de router anders was het me waarschijnlijk niet opgevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan zie je maar hoe 'schijnveilig' MAC adres beveiliging is. ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het MAC adres ligt ook hardwarematig vast, maar wordt door de software / drivers in netwerkpakketjes (frames) gezet. De meeste drivers staan toe dat het adres dat in frames wordt gezet, aangepast kan worden.

 

Maar je hebt gelijk dat het niet zomaar door een software update zou moeten wijzigen. Snap niet wat het nut daarvan is.

 

 

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je de TV dan wel handmatig op het juiste HDMI kanaal gezet ? Want bij HDMI signalen schakelen de meeste TV's niet automatisch naar het betreffende externe kanaal (anders dan vroeger bij een simpele scartkabel, waar dat wel gebeurde).

Heb je al geprobeerd op een andere TV ?

 

M_Z

 

Ik heb geen andere tv met hdmi, ik moet de tv wel handmatig op hdmi zetten.

Heb de vraag inmiddels ook bij ferguson neergelegd en die zei: ga maar naar de dealer of het daar ook het geval is.

Nu heb ik hem ook gekocht in Maastricht en dat is nu niet bepaald naast de deur.

Een ander vraagje, ik lees steeds over updaten, heeft dat zin? veranderd er veel?

groet, Wiebren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstarten van de Ariva duurt een paar tellen, en de TV moet je handmatig op het juiste HDMI kanaal zetten.

Ik weet niet waar je woont, anders zou je hem hier wel mogen testen.

Anders eventueel bij een kennis?

 

Updaten met de "patch" heeft alleen zin als je de CCCam nodig hebt om inhuis te sharen, heb je die niet nodig dan hou je het lekker zo.

Je kunt wel de updates in de gaten houden die Ferguson zelf uitgeeft.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...