Ga naar inhoud


Ik durf bijna geen vraag meer te doen hier op forrum


1pm

Aanbevolen berichten

Tja ben al zoalng lid nu maar ik durf bijna niks meer te plaatsen hier of ik krijg een mail verkeerde topic waarschuwing tot augustus ,

Dan weer een topic geopend over die managers weer een waarschuwing , vraag ik aan die michel per pm hoe en wat antwoord krijg je niet dan pffff.

 

Nu zal ik wel weer eentje krijgen het is toch niet meer wat het geweest is hoor , maar tja

 

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja maar als ik een moderator toch voor opheldering vraag kan op zijn minst een antwoord komen , ljikt weleen kleuterschool aan het worden .

3 strafpunten 2 strafpunten ........

 

Ik zie het wel kjik dat er regels zijn kan ik me voorstellen , maar we zijn allemaal mensen en doen weleens iets mis ...

 

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Strafpunten geven we niet, wel waarschuwingspunten voor het niet houden aan de huisregels.

 

In de laatste post van het betreffende onderwerp staat duidelijk de reden voor het sluiten van het topic.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

3 vriendelijke waarschuwingen in nog geen 3 maanden.

 

1 x een zeer onduidelijke onderwerptitel.

1 x je vraag overduidelijk in het verkeerde forum gesteld

1 x een discussie gestart over een politiek onderwerp terwijl in de off-topic forum regels heel erg duidelijk staat dat dit niet mag. Zie: http://www.sat4all.c...ff-topic-forum/

 

Sorry hoor, maar als jij steeds onze regels blijft negeren wat moeten we dan?

 

Ik heb inderdaad op jouw PM niet gereageerd.

 

2 redenen:

 

1. Je zat overduidelijk fout met je politieke discussie. Daar ben je netjes op gewezen. Dan kan je wel bezwaar maken, maar wat heeft dat voor zin?

2. Bezwaren via het contactformulier en niet via PM Dat staat ook duidelijk in de regels. Er is één persoon die bezwaren behandeld en als iedereen na waarschuwingen maar willekeurig moderators gaat PM'en komt het nooit goed met die bezwaren.

 

Ik wil best soepel zijn, maar in deze gevallen moet je stuk voor stuk zelf verantwoordelijkheid nemen voor je misstappen.

 

Er is verder ook niets aan de hand, Je hebt 3 waarschuwingen ontvangen er is nog niets gebeurt. Geen tijdelijke ban, geen laatste waarschuwing, dus wat is het probleem?

 

Lees de regels eens. We kunnen al die regels ook wegpoetsen en geen waarschuwingen meer uitdelen, maar dan wordt het hier binnen de kortste keren een enorme puinhoop. Is dat wat je wilt?

Die regels zijn er voor jullie hoor....niet voor ons.

 

Nu kan jij dit kinderachtig vinden, maar verplaats je even in onze situatie, doe jouw waarschuwingen maal 200 en dat weet je hoeveel tijd het ons iedere dag kost om al die berichten te verplaatsen, aan te passen, leden op herhaaldelijke fouten te wijzen enz. en hoe kinderachtig wij het vinden als leden dan ook nog eens op iedere waarschuwing bezwaar maken, in plaats van gewoon even 'sorry, niet opgelet, komt de volgende keer helemaal goed'....

 

Als je dan ook nog eens heel 'kinderachtig' openbaar je gal op het forum gaat spuien wordt de job van ons moderators wel plotseling een heel erg ondankbare taak.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als jij het beter kan mag je het moderator stokje zo van me overnemen ;)

 

Ik sluit dit topic dit keer niet, want er is kennelijk erg weinig begrip voor het erg tijdrovende werk van de moderators, dus kan het bespreken van dat probleem een enkele keer helemaal geen kwaad.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

onder mom van politiek kan je bijna ieder topic sluiten omdat de

politiek alles beheerst van geld tot files zo valt mijn antwoord ook onder politiek.

 

Zo kan een moderator iedereen een hak zetten door b.v. een ongepaste offtoppic

melding geven en reageer je hier op dan kan komt "je bent al gewaarschuwd en nu weer ban"

 

Zoals ik het al zei respect voor de moderator het is veel en vrijwillig werk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Moderators zitten hier niet om iemand 'een hak te zetten' maar om het forum prettig leesbaar te houden.

 

Zouden de moderators vanaf vandaag hun werk niet meer doen, zou het forum dan ook een stuk minder prettig leesbaar worden.

 

Het hier bedoelde topic was overduidelijk een gevoelig politiek onderwerp en dergelijke politieke onderwerpen lopen vrijwel altijd uit het heel erg gepassioneerd op elkaar gaan lopen vitten omdat men het niet met elkaar eens is. Precies hetzelfde geldt voor topics over voetbal. Dan krijg je Ajax tegen PSV en voordat je het weet is het hier een slagveld.

 

Dat kunnen we op een satelliet TV forum missen als kiespijn. Daar zijn andere forums voor.

 

Wij gaan echt niet alle spijkers op laag water zoeken, maar hier zijn de voorwaarden voor het gebruik van het off-topic forum heel duidelijk en niet mis te verstaan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

onder mom van politiek kan je bijna ieder topic sluiten omdat de

politiek alles beheerst van geld tot files zo valt mijn antwoord ook onder politiek.

 

Zo kan een moderator iedereen een hak zetten door b.v. een ongepaste offtoppic

melding geven en reageer je hier op dan kan komt "je bent al gewaarschuwd en nu weer ban"

 

Zoals ik het al zei respect voor de moderator het is veel en vrijwillig werk

 

En daarom is er controle van de mods op de mods. Gaat iemand echt een persoonlijke vete met een user krijgen en zijn/haar mod 'powers' misbruiken dan wordt dit snel genoeg opgemerkt en besproken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is inderdaad zo.

 

Er is in ieder geval geen enkele reden waarom topic-starter niet meer zou 'durven' posten op dit forum. Dat heb je namelijk zelf in de hand.

 

Het minste dat wij moderators van onze leden mogen vragen is dat ze de regels lezen, zich daar aan proberen te houden en even nadenken voordat ze ergens hun vraag op het forum 'dumpen'.

 

Doe je dat allemaal, is er niets om je zelf zorgen over te maken. Maak je dan eens een foutje (en dat doen we allemaal wel eens) is er niets aan de hand. Je krijgt dan een nette en vriendelijke waarschuwing waarin je beleefd gevraagd worden de volgende keer beter op te letten Die 'waarschuwing' blijft 3 maanden in ons systeem staan en verdwijnt dan automatisch. Dat doen we omdat leden die keer op keer de fout in gaan daar uiteindelijk wel eens wat strenger op aangesproken moeten worden.

 

Ga je binnen de 3 maanden niet minimaal een keer of 3-4 de fout in, is er dus niets aan de hand.

 

Er wordt nog wel eens erg vijandelijk gereageerd op onze 'waarschuwingen' en dat is nergens voor nodig. Ik neem aan dat iedereen kan begrijpen dat als je 10 moderators en 30.000 leden hebt waarvan er +/- 1700 actief posten en dat gemiddeld 245 berichten per dag oplevert, er enige vorm van registratie plaats zal moeten vinden.

 

Ik kan ze namelijk niet allemaal onthouden? Kan jij dat wel, ben jij de ideale moderator :)

 

Ook gaan vrijwel alle leden die geheel terecht een 'waarschuwinkje' krijgen in bezwaar en willen dan ellenlang in discussie gaan met moderators. Wij zouden het zeer op prijs stellen als je dan probeert de zaak eens vanuit ons oogpunt te bekijken, 'Sorry, foutje bedankt' zegt en het daarbij laat. Het heeft geen zin om van een simpele goed bedoelde waarschuwing een enorm probleem te maken. Dat doen wij ook niet. Zo'n bezwaar kost jou 5 minuten, maar voor ons is dat 10 x 5 minuten en dat is een hoop tijd die je als moderator naast je normale werkzaamheden gewoon kwijt bent. Dat is dus ook precies de reden dat wij niet op alle bezwaren reageren. Zeker niet als zonder enige twijfel duidelijk is dat je fout zat.

 

Dit systeem is er om het forum netjes en overzichtelijk te houden. Daar hebben alle leden die goed willen, baat bij.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig om te zien dat er hier op wat kleurtjes en een nieuw logo na, helemaal niets veranderd.

Ieder forum lijd uiteindelijk onder zijn eigen succes. Als het druk wordt op je forum heb je ook meer overlast door "overtreders", hebben de moderators meer (te veel) werk en ga je uiteindelijk automatisch en stiekem geïrriteerder reageren op leden die je regels overtreden of ga je helemaal niet meer reageren.

Het is begrijpelijk, eigenlijk niet helemaal OK, maar ook niet te voorkomen als dit niet je dagelijks werk is, maar je dit er maar een beetje bij moet doen in je schaarse vrije tijd.

Ik ben nu moderator op een groot fotografieforum (canaldigitaal er uit, Ziggo en een nieuwe Nikon er in) en daar hebben ze hetzelfde probleem. Wordt het druk heb je meer overtreders en moet je iets gaan doen. Dat valt niet bij iedereen in de smaak. Er stappen een paar leden op en er komen nieuwe leden voor terug.

Naar mijn mening moet je een forum schoon houden en mag je als tegenprestatie voor je vele vrijwilligerswerk best van leden verlangen dat ze de regels die fora opstellen netjes respecteren.

Je kunt wel zeiken over de moderators, maar zie ik hier iemand opstaan en het beter willen doen?

Ik zien nix:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...