Ga naar inhoud


Ik durf bijna geen vraag meer te doen hier op forrum


1pm

Aanbevolen berichten

Maar goed, die regels over voetbal en politieke onderwerpen zijn weg als als het uit de hand loopt zien we wel weer verder.

 

Mvg,

 

Michel

 

Dat meen je toch niet, jullie mod's hebben het al druk genoeg. We kunnen ook een enquette houden wie er voor is. Ik kan zo een onderwerp plaatsen waar beide in voorkomen, en kan je verzekeren dat dat binnen een paar uur vreselijk uit de hand loopt.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Ben je gek.... er zijn altijd nog deze regels die de lading volgens mij prima dekken:

 

6. Fatsoensregels - Wees altijd netjes tegenover andere leden en moderators en creëer geen negatieve sfeer

Op dit board gelden de normale fatsoensregels. D.w.z. dat het gebruik van scheldwoorden of schuttingtaal, evenals berichten waarbij iemands privé-gegevens bekend worden gemaakt, iemand op ordinaire wijze wordt aangevallen of simpelweg zeer onvriendelijk behandeld wordt, uit den boze zijn! Dergelijke berichten worden gewist en de overtreder krijgt een strenge waarschuwing of misschien zelfs een (tijdelijke) ban.

Als je belangstelling hebt in een onderwerp ben je van harte welkom om je mening met de andere leden te delen. Als een onderwerp je echter niet boeit, negeer het onderwerp dan en meng je niet in de discussie, dat verpest de sfeer voor al diegenen die het wel interesseert.

Wij gaan op dit board streng om met "sfeerverziekers". Leden die dus herhaaldelijk de goede sfeer op dit board aantasten met onvriendelijke of onbeschofte reacties, worden van het board verwijderd en zijn niet langer welkom op sat4all.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wij staan altijd open voor voorstellen t.a.v. het wijzigen of verbeteren van de regels.

 

Het is echter wel zo dat je die voorstellen doet voordat je regels overtreed en niet naderhand. De regels die hier gelden dien je simpelweg te respecteren. Dat geldt overigens niet alleen hier, maar overal in het dagelijks leven.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan stel ik direkt een voorstel op inzake het verbeteren van de forum regels, betreffende mobbing.

a ) ook al klinkt een iemand zijn reactie als potjeslatijn (oud spreekwoord) vraag eerst nogmaals wat desbetreffende bedoeld opdat een herformulering mogelijk is

b ) reageer indien iemand anders dat potjeslatijn vaststeld of al vastgesteld heeft niet als onnodige vliegenmepper en/of natrappen als iemand gevloerd is

c ) het lachen over een domme vraag OF uitspraak mag best wel, soms is het ook erg leuk, maar zorg dat je dan zo reageerd dat die de uitspraak deed er een opbouwende kritiek aan overhoud en wijzer wordt (zonder het te weten ben je wel met een mens aan het communiceren)

d ) vraag jezelf ook eerst af of je dat wel tegen iemand wil zeggen / aan iemand wil schrijven daar het "advies" toch iets meer zou moeten opleveren, namelijk een hechte gebruikersgroep <=> zou je dat bijvoorbeeld familieleden of kinderen willen onthouden? "een weloverwogen" antwoord geven?

e ) we are all kids of this predicament

 

dit was allemaal off topic betreffende 1PM's vraag

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als wij moderators een foute beslissing nemen dan wordt daar wel degelijk iets mee gedaan.

Want hij krijgt van de andere mods de "wind van voren" en er wordt naar dat lid ook een verontschuldiging gegeven.

 

Ik weet dat uit eigen ervaring :( . Maar als een mod fout zit dan zit hij fout, zo simpel is dat.

 

We hebben al eens een voetbal topic gehad en dat liep zo uit de hand dat er toen een echte ruzie ontstond. Ik neem aan dat dit voor de andere leden niet bepaald een leuke ontmoetingsplek is als dit in alle fora zo gebeurt. En daarom zijn de regels zoals ze zijn.

 

En als je de regels versoepelt dan komt het aard van de mens naar boven en probeert men de grenzen uit. Dat is hier net zoals in het verkeer.

Je mag 50kmh en er zijn altijd mensen die dan 55kmh rijden. Dat is een overtreding maar daar krijg je geen bekeuring voor. Maar er zijn altijd mensen die dan 56kmh rijden en kwaad worden omdat het maar 1 kmh te hard is. Dat is dan "niet eerlijk" want 1kmh is toch niet veel?

Maar hij bedenkt zich niet dat hij eigenlijk 6kmh te hard heeft gereden.

 

En daarom worden de regels hier strikt na geleefd. Je weet dan wat je wel en niet mag/kan doen. Ga je de grens opzoeken dan weet je dat je risico's loopt.

Gelukkig weten 99% van de leden dit en houden zich aan de huisregels. En die zijn niet zo streng , je moet gewoon niet je voeten op tafel leggen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik wat betreft het voetbal dat je een gedoog beleid kan voeren met het NL Elftal. Maar wanneer men hier over clubs gaat discusseren dan ben ook ik bang dat het snel uit de hand zal lopen. 2 jaar terug hadden jullie het forum Oranje gemaakt tijden shet WK geloof ik, zulke dingen zijn leuk.

 

Politiek is wel leuk om over te mogen discusseren. En omdat veel ermee samenhangt open je ook meer onderwerpen om te bespreken en/of wat dieper. Altijd goed lijkt mij, Maar ook hier weer, als men over hun eigen clubbies (partijen) gaan discusseren wordt het een zooitje. CDA > PVDA en dan soort ongein (dit puur als voorbeeld ik had net zo goed PVDA>CDA kunnen schrijven).

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er nu ook weer meteen naar een ander uiterste gegaan wordt door alles dan direct maar weg te halen.

Die regels gewoon laten staan maar komt er iets langs wat een beetje met politiek of voetbal te maken heeft en waar de gemoederen niet zo hoog bij oplopen dan niet meteen schermen met "zoek maar een andere site om je mening te geven".

 

Blijft het binnen de fatsoensnormen en worden er gewoon redelijke argumenten over en weer gegeven dan zou ik er niets mis aan vinden.

Gaat het niet meer in het algemeen en zijn er geen steekhoudende argumenten maar specifiek, zoals Sjattuh ook aangeeft, om een bepaalde politieke kleur of voetbalclub dan blijft dat nog steeds niet toegestaan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar het onderwerp van de TS. Je bedenkt je inderdaad wel een aantal keer voordat je een vraag stelt hier op dit forum omdat je simpelweg bang bent of je wel aan alle regeltjes voldoet, een vraag stelt die al eerder gesteld is, de goede prefix gebruikt, etc. etc.

 

Aan de andere kant zijn al die regeltjes daar nou juist voor bedoeld, dus blijkbaar werken ze. Overigens alle begrip dat ze er zijn, anders wordt het idd een zooitje en krijgen de mods het wel heel druk.

 

Maar wat ik het meest vreemd vind is dat er wel heel vaak met 2 maten gemeten wordt! Ik heb eerder al eens gereageerd op een aantal topics van de beheerder waarin mensen met naam en al genoemd worden en gedreigd werd met politie, naar iemands baas toegaan, etc. Daar zal ik verder niet op terug komen. Echter nu staat er ineens weer een advertentie, die volgens blijkbaar zelfbedachte regels wel toegestaan is omdat de leden blijkbaar een goeie doelgroep is. Dat kan dus wel...

 

En voordat dit nou weer verkeerd wordt uitgelegd noch even voor alle duidelijkheid: Ik heb niks tegen al die regeltjes, maar laat ze dan wel voor iedereen gelden!

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Kennelijk ben jij niet bekend met het begrip uitzonderingen.

 

Die zijn er in het dagelijks leven duizenden. Het zou ook vreemd zijn als je als eigenaar van een website niet eens meer op je eigen website mag bepalen wat er wel en niet geplaatst kan worden.

 

Als wij als regel hebben dat je geen commerciële links mag plaatsen, dan doen wij dat voornamelijk omdat wij niet willen dat leden sat4all gaan misbruiken om hun eigen toko of favoriete winkel te gaan promoten of om zelfs concurrenten een veeg uit de pan te geven. Dat doen wij nadrukkelijk niet omdat we sat4all tegen onszelf willen beschermen. Wij zijn wel in staat om te weten wat we hier wel en wat we hier niet willen zien ;)

 

De regels zijn ook de voorwaarden om lid te mogen worden/blijven. Niet de voorwaarden waaronder wij (admins/moderators) deze site mogen bestieren.

 

Als wij besluiten een uitzondering te maken voor een bedrijf dat dringend personeel zoekt precies in onze doelgroep en ons dat netjes gevraagd wordt, vind ik dat wij daarvoor probleemloos een uitzondering kunnen maken.

 

Jij noemt dat meten met 2 maten, ik noem dat een uitzondering :)

 

Hetzelfde geldt voor het plaatsen van privégegevens of andere wettelijk ontoelaatbare zaken.

Als leden dat doen ben ik als site eigenaar in principe 100% verantwoordelijk voor wat er op deze site geplaatst wordt. Aangezien ik 100% verantwoordelijk ben, wil ik ook kunnen bepalen wat we hier wel en wat we hier niet toestaan.

 

Als ik zelf iets plaats omdat ik op/door deze site iets heel erg naars heb meegemaakt is dat 100% door mijn eigen toedoen en ook 100% mijn eigen verantwoordelijkheid.

 

In het laatste geval was er iemand die de eigenaar van deze site (mij dus) zeer ernstig heeft bedreigd. Als je vervolgens aangifte probeert te doen bij de politie is het vergrijp niet ernstig genoeg en moeten er kennelijk eerst doden vallen. In zo'n geval bepaal ik als eigenaar dat het vergrijp wel ernstig genoeg was om leden te laten weten wie die persoon is en wat die persoon gedaan heeft. Ook weer een uitzondering met een verantwoordelijkheid en risico dat ik volledig zelf draag en niet hoef te dragen voor een ander.

 

Het zou pas meten met twee maten zijn als ik het plaatsen van bijvoorbeeld reclame door bijvoorbeeld sat4al lid Tonskidutch wel goed zou vinden en als het geplaatst wordt door Greatone niet.

 

Als ik zelf als eigenaar van deze site vind dat de informatie wel van belang, relevant of gewenst is, moet ik kunnen beslissen het wel te plaatsen. Zeker als ik vervolgens ook netjes uitleg waarom ik een uitzondering maak.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sponsering.ik vind de reclameregel goed.ik ben blij,dat de beheerder en de mod's,dit doen voor zo goed als niks.hier hoort geen bijdrage,en dat vind ik leuk.nml werkt de site met sponsering,en net mocht iemand reclame mogen maken en/of een firma in het belachelijke trekt,dan kan de adverteerder beslissen hun sponsering weg te laten.ik ben dan ook voorstander om het zo te laten.

ik ken fora's waar je moet betalen om het te gebruiken,maar ik denk dat de eigenaar/beheerder het liefst zo laat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we hier toch even 'open' aan het praten zijn...

Reklameregels... ik begrijp gedeeltelijk waarom die er zijn, ik begrijp dat het niet de bedoeling is dat je hier een reklameboard gaat maken, maar ik vindt het echt wel zinvol om gewoon naar een webshop te kunnen refereren als die een goed product aanbiedt wat je elders vrijwel niet kan krijgen, óf als die een supergoede aanbieding heeft... Ook als het gaat om een onbetrouwbare webshop, waar je je medeforummers voor wil waarschuwen... ook als het om tussenpersonen gaat voor bijvoorbeeld een Sky abonnement... bij wie zit je goed, en bij wie blijf je best zo ver mogelijk uit de buurt.

Er zijn nog talloze andere voorbeelden te noemen, maar ik denk dat iedereen de strekking van mijn verhaal begrijpt.

Ik zit ook op een zwedenforum en daar mag je ook geen reklame maken, maar je mag wel webshops noemen die topic gerelateerd zijn... waar je bijvoorbeeld een goede wandelkaart kan kopen, of een usb modem om te gaan internetten, zonder dat je een zweeds persoonsnummer daarvoor nodig hebt, om maar wat te zeggen.

 

De grens is moeilijk te trekken, dat weet ik, maar nu is het in mijn ogen veel te zwart-wit. niets mag, behalve de banners en google ads voor een zweedse webshop waar je blijkbaar nu goedkope dreamboxen kan kopen... hmm hmm... maar goed dat is wat anders.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Die grens is te wazig, aan leden niet uit te leggen en daarom ook gewoon niet te trekken.

 

Daarom blijven de regels zoals ze zijn.

 

Doen we dat niet op deze manier gaat iedereen naar zichzelf lopen linken (webshops zijn hier massaal aanwezig als lid) of juist de concurrentie lopen schofferen.

 

Er zijn voldoende satelliet forums in Nederland te noemen waar dit mag en daar zie je dan ook dat het een grote commerciële bende wordt of de forum eigenaar/moderator/erelid zijn eigen toko te pas en te onpas gaat lopen promoten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de forum eigenaar/moderator/erelid zijn eigen toko te pas en te onpas gaat lopen promoten.

 

Huh? Is dat nou niet precies die advertentie van Bombeek waar ik eerder in dit topic al op reageerde???

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Welke forum eigenaar/moderator/erelid loopt hier zijn eigen toko te promoten dan?

 

Wat wat er aan mijn uitleg eerder onbegrijpelijk? Wat is nu precies je probleem?

 

Ik niets begrijp....

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...