verkerkbr Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 Beste H, ik gebruik alle vele jaren Linksys (Sipura) routers en nu heb ik de Linksys 9000 centrale plus Linksys400 voor de analoge verbindingen in gebruik. Hebben ook allemaal de mogelijkheid van een commando regel. Zijn fantastische dingen. Alleen onnoemelijk veel instelmogelijkheden. Wat ook goed werkt zijn de Voip telefoons zoals de Grandstream2000 met 4 lijnen. Geven een prima geluid. Deze kun je overigens naast je andere verbindingen gebruiken. Gebruik ook af en toe een setje Powerplugs. Dan kun je de telefoon neerzetten overal waar een stopcontact aanwezig is en ethernet gaat dan via de 240 volt stroomdraden Hou persoonlijk niet zo van draadloos, vandaar. Met een Fritz! heb ik geen ervaring. Groet, Bram
hansputters Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 Hallo Bram, Bedankt voor de tip; denk al een tijd aan een Voip-telefoon! groet, hans n.b.: ik deel je afkeer voor Wifi; we hebben onze PC boven én de Dreambox ook aangesloten middels Powerlines. Goede ervaringen opgedaan met Netgear AV500 maar ze zullen allemaal wel goed zijn. Ik ben wel de meterkast ingedoken en heb er voor gezorgd dat de "primaire" powerplug en die van de PC op dezelfde groep zitten. Snelheid van de Dreambox-plug is aanzienlijk lager want dat stopcontact zit op een andere groep.
FritsV Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 (aangepast) Ik bedrijf al een jaar of 6 een Fritzbox in combinatie met voip (voipbuster, voipdiscount). Deze combinatie is (voor mij) niet te kloppen. Je kan er 3 willekeurige telefoons (of sets) op aansluiten, meerdere telefoongesprekken tegelijk voeren, gebeld worden terwijl de telefoon al bezet is en (op sommige nieuwere modellen) je DECT-telefoons direct in de box aanmelden, onderling doorverbinden en je Android mobieltje als combinatie GSM/vaste aansluiting gebruiken. Tevens per aansluiting een eigen voicemail en hij kan ook nog faxen ontvangen die dan omgezet in een PDF naar je toegemaild worden. Nadat e.e.a. is ingericht heb je er geen omkijken meer naar en de belregels regelen via welke (VOIP)-provider er wordt gebeld. Kortom alles behalve koffiezetten 16 juni 2012 aangepast door FritsV Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3
hansputters Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 Nou, zeg dat (koffie zetten...) niet te snel want AVM staat op het punt te beginnen met telematica! Ja, ik ben ook enthousiast over die doosjes maar de eerlijkheid gebiedt me er wel bij aan te tekenen dat ze de laatste tijd bijzonder slordig zijn met nieuwe firmware-releases. De versie..21 voor de 7390 werd een dag later al opgevolgd door ..22 en daar schijnt ook weer een bug in te zitten.
FritsV Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 (aangepast) Tja @hansputters, ik heb het idee dat de fabrikant de (power)users gebruikt om de software voor hun doosjes te debuggen en als zodanig lijden die onder de wet van de remmende voorsprong. Zelf gebruik ik de 7170 die zo'n beetje uitontwikkeld is en volwassen en stabiel. 17 juni 2012 aangepast door FritsV Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3
Sverige Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van de Siemens Gigaset C470ip telefoon... makkelijk in te stellen, maximaal 6 voip providers gelijk online, en makkelijk kiezen via welke provider je wil uitbellen. Als deze telefoon het niet meer doet, koop ik gelijk weer een andere... De telefoon gaat ook mee naar Zweden en Denemarken, waar ik via mobiel internet (via een router) kan bellen met deze telefoon... geen gedoe, aansluiten en bellen maar. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
hansputters Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Even verschrikkelijk off topic Sverige: hoe "doet" de Technisat het eigenlijk met de smartcard van Canal Digitaal? Geen gedoe met zwarte opnames? Bedankt!
Sverige Geplaatst: 20 juni 2012 Geplaatst: 20 juni 2012 @hansputters Om te beginnen neem ik heel erg weinig op van canaldigitaal nederland... slechts bij grote uitzondering... zo volgde ik de "flikken maastricht" en nu heb ik de zweedse films van Liza Marklund geprogrammeerd (die eerder in NL uitgezonden worden dan in Zweden (!), alleen dat je dan met dit ellendige ondertiteling zit, maar goed, dat kan de pret niet drukken. verder kijk ik zo nu en dan eens naar het journaal. Ik heb nog niet 1x een zwarte opname gehad... tijdens het 'opnemen' van NL tv is de technisat ofwel uit (stand by) óf ik kijk naar de Duitse tv (wat het meeste voorkomt). Ik heb altijd gelijk beeld als ik naar de NL tv ga. Ik heb in de technisat een relatief oude zwarte seca smartcard (niet geschikt voor HD, maar de schotel staat toch niet gericht op de Astra 23 graden oost) icm een CI module die ook zwart is, met een wereldbol links onder, "gecertificeerd voor canaldigitaal". Daarnaast zit in de kaartlezer van de technisat een conax smartcard van Canaldigital Sverige. Het enige 'probleem' wat ik heb, is als ik van een nederlandse zender bijvoorbeeld NL1 op programmaplaats 65, rechtstreeks overga naar SVT1 op programmaplaats 1 door op de '1' te drukken... dan heb je veel kans dat svt1 niet gedecodeerd wordt... ik ga dan meestal eerst even via Das Erste op nummer 17, en dan naar voorkeurzender 1, en alles werkt. Om de kaart "aktief" te houden, heb ik wekelijks een "VCR-Timer" geprogrammeerd om op maandagochtend van 9 tot 10 uur NL 1 op te nemen. Doordat het een VCR timer is, wordt er niets op de harddisk opgenomen wat ik dan weer zou moeten afvegen. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
hansputters Geplaatst: 20 juni 2012 Geplaatst: 20 juni 2012 Bedankt voor je uitvoerige antwoord! Is een echt mooie ontvanger die Technisat, gek eigenlijk dat dit merk in NL een beetje in de schaduw staat
Beheerder Michel Geplaatst: 21 juni 2012 Beheerder Geplaatst: 21 juni 2012 Zeg, stel dat soort vragen via PM of start een nieuw topic in het juiste forum. Dit gaat nergens meer over. Je had zelf al in de gaten dat dit eigenlijk niet kan, dus doe het dan ook niet! Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen