Ga naar inhoud

harde schijf vervangen

Aanbevolen berichten

Gast azboxhd
Geplaatst:

kun je zonder problemen de harde schijf van een laptop vervangen door een grotere.

------------------------------------------------------------

johan

Geplaatst:

In de regel: ja. Als het een wat oudere is moet je wel even kijken of je een ide aansluiting (met al die pinnetjes) of een sata aansluiting hebt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast azboxhd
Geplaatst: (aangepast)

bedankt het is een acer 9300 met een hitachi hts 541680J9s scs1 disk device uit 2007

en heb een back up

===========================

johan

aangepast door azboxhd
Geplaatst:

en heb een back up

Welke back-up heb je?

Een back-up van de bestanden of een volledige image van de schijf.

Het beste is natuurlijk een volledige image, die kan je gewoon terug plaatsen en je hebt alles terug zoals het was.

Als je enkel een back-up van de bestanden hebt dan moet je eerst windows opnieuw installeren op de nieuwe schijf.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Mooi moment om het OS er eens opnieuw op te zetten en alleen een backup van je data terug te zetten.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Mooi moment om het OS er eens opnieuw op te zetten en alleen een backup van je data terug te zetten.

Helemaal mee eens.... Een backup terugzetten is prima maar je zet ook al de verzamelde rommel weer terug.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

je krijgt natuurlijk bij wisselen van de hdd wel de vraag voor een nieuwe verificatie bij Bill Gates

dus de certifkaten / installeercode en serialnumbers bij de hand hebben.

maar principieel zou ik het OS ook vers en fris op de laptop met nieuwe hdd installeren

ofschoon dat met alle automatic updates en security updates natuurlijk wel een tijdje duurt.

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik heb op mijn vorige laptop (Windows XP) de 80 GB HDD vervangen door een exemplaar van 250 GB en het geheugen uitgebreid van 512 MB naar 2 GB,maar nooit een verzoek gekregen voor her-activatie.

Misschien dat Windows 7 hier strenger in is?

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

Dat kan, ik heb zelf met vista ooit eens een heractivatie moeten aanvragen bij het vervangen van een videokaart.

Geplaatst: (aangepast)

Over die heractivatie gesproken dat gaat soms zeer vreemd.......Had hier een SSD schijf in mijn pc 5 keer met (win7) alles opnieuw opgezet........ (online activeren) nooit 1 keer klacht gehad dat ik bellen moest kon gewoon weer alles op zetten activeren en klaar. Toen ging de SSD schijf stuk nieuwe SSD schijf erin win7 erop gezet win7 activeren (online) en klaar weer.

Dat is me gelukt tot 3 keer win 7 weer erop zetten toen moest ik bellen voor een code om dezelfde win 7 weer tekunnen activeren en dit alles binnen 1 jaar tijd.

Dit steeds weer opnieuw opzetten van win7 was voor de SSD mode te testen achi mode of ide (sata) mode. ( Voor er vragen komen waarom zovaak win7 installeren )

aangepast door Satkieker

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Satkieker,

die nieuwe w7 versie heeft toch juist een 3-seat installatie overeenkomst?

(mag op drie PC's installeren OF 3 x op een en dezelfde pC)

ciao

Alleen het family pack. De normale versie zeker niet!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen