Ga naar inhoud


spel/programmaformule's,wie bezit daarvan de rechten.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

we konden er niet naast kijken,maar gisteren was de laatste echte aflevering van man bijt hond,gemaakt door woestijnvis.

woestijnvis vertrekt naar vt4,en zou daar wekelijks één keer per week man bijt hond maken.

ik heb mij altijd laten vertellen (of laten wijsmaken??) dat op dergelijke formule's rechten staan,en dat niet iedere jan met de pet op,die formule zomaar mag na doen.

nu vroeg ik mij af,waar die rechten zich bevinden?

is dit bij de vrt?

indien ja,moet vt4 dan de rechten kopen?

nee,mag woestijnvis dan zomaar dit tonen op vt4,of kijken er hier nog andere belangrijke zaken ter passe?

want het is namens de vrt,dat man bijt hond populair is geworden,en dan zouden ze het gewoon op vt4 tonen.

weet er iemand meer?

een voorbeeld weet ik nog in het analoge tijdperk,dat rtl4 het rad van fortuin codeerde (luxcrypt) omdat de spelformule gekocht was.

bedankt voor de hulp.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik dacht dat de rechten van een programma ofwel bij de productiemaatschappij ofwel bij een tv-zender kunnen liggen.

In het geval van "Man bijt hond" liggen deze bij "Woestijnvis". Het is vervolgens Woestijnvis die de zender VT4 gekocht heeft.

 

Daardoor heeft Woestijnvis eigenlijk gewoon het recht om al zijn programma's die ze zelf maken op hun eigen zender te brengen.

 

Dus hoeft VT4 dus niks te betalen voor rechten enz.

 

Blijft natuurlijk wel het feit dat het dankzij één van de vrt dat "Man blijft hond" populair is geworden.

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...