Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een paar weken geleden stopte m'n remote met werken. Als eerste keek ik natuurlijk of de batterijen het nog deden en de TV knop niet per ongeluk ingedrukt waren: allebei OK. Paar uurtjes later deed hij het weer dus verder niet bij na gedacht omdat die voorheen al eens een paar keer gebeurd was. De dag erna kreeg ik geen beweging meer in de remote. Omdat de electriciteit een keertje uitgevallen was een paar dagen voordien dacht ik dat misschien de flash een tik had gekregen dus reflash gedaan met m'n gewoonlijke image (Nabilo BlackHole). Nog steeds niks. Zoveel mogelijk andere IR receivers afgeplakt (jawel, in zowat heel het huis) maar nog steeds niks.

Een weekje later deed m'n remote het gewoon weer zonder dat ik nog wat geprobeerd had. Vreemd.

Fast forward naar begin vorige week: exact zelfde probleem. Op dit moment werkt de remote dus helemaal niet. Hij transmit wel maar de DM reageert helemaal niet. Ik moet dus alles via de WebIF doen en da's irritant tot op die hoogte dat ik de remote tegen de muur wil gooien.

Ik heb dit probleem even opgezocht maar het lijkt dat de meeste info over clones gaat en ik heb een "echte". De box ook eventjes open gehad maar ik zie niks mis met de soldering. Ik zie ook geen plastic voor de IR receiver in de DM.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad, en opgelost gekregen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...