evideo Geplaatst: 4 juni 2012 Delen Geplaatst: 4 juni 2012 kun je een duo lnb en een single lnb koppelen? of werkt de duo lnb dan niet meer als je er een switch tussen zet? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc-Sim Geplaatst: 4 juni 2012 Delen Geplaatst: 4 juni 2012 Uit ervaring weet ik dat zoiets kan met een Diseqc 1.1 switch - De ontvanger moet uiteraard ook die 1.1 ondersteunen. Grt, Marc. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 4 juni 2012 Delen Geplaatst: 4 juni 2012 Ja dat kan , dat kun je doen met een Spaun SUR 211 uncommitted DiSEqC 2/1 WSG daar sluit je beide lnb's op aan Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 5 juni 2012 Delen Geplaatst: 5 juni 2012 (aangepast) Er bestaat zelfs een duo-lnb die daar speciaal voor gemaakt is. Behalve de uitgang op de duo-lnb zit er ook een ingang op om een extra losse kop op aan te sluiten. Helaas heeft de duo-lnb slechts één uitgang, zie de afbeelding. Deze werkt gewoon met diseqc 1.0 5 juni 2012 aangepast door Sprietje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
a33 Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 Dag iedereen, Ja dat kan , dat kun je doen met een Spaun SUR 211 uncommitted DiSEqC 2/1 WSG daar sluit je beide lnb's op aan Ik heb net bij een ander onderwerp geschreven dat het wellicht ook anders kan: Is het niet zo, dat je met een DiSEqC 4/1 switch ook gewoon de aansluitingen van de Astra1 en de Astra3 met elkaar kunt doorverbinden, en die dan met de duo-LNB? De duo-LNB krijgt dan altijd een signaal van de beide DiSEqC-uitgangen, en regelt dan verder intern naar welke satelliet hij moet schakelen. Ik heb dat meen ik toch echt een keer prima werkend gezien. En het is vééééél goedkoper dan met een uncommitted switch. Of zitten aan die werkwijze nog onbekende nadelen/problemen? Iets om uit te proberen? groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mebo870 Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 Met een 4/1 committted switch? Kan niet, dan zitten er 2 committed switchen na elkaar, en of je nu uitgang A en B samenvoegt, het signaal moet toch altijd door de 1ste switch. The key to happiness. Stay away from idiots Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
a33 Geplaatst: 18 juni 2012 Delen Geplaatst: 18 juni 2012 @mebo870, Nee dat bedoel ik niet. Gewoon 1 committed switch, uitgangen A en B doorverbinden en naar de duo-LNB, en dan heb je C en D over voor twee losse LNB's. A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 19 juni 2012 Delen Geplaatst: 19 juni 2012 En @a33 hoe wil je uitgang A en B, je bedoeld waarschijnlijk ingang A en B doorverbinden? Maar wat je ook wil, je hebt dan toch twee committed switchen achter elkaar zitten en dat kan nooit werken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
moonchild Geplaatst: 19 juni 2012 Delen Geplaatst: 19 juni 2012 a33 heeft gelijk, het kan op die manier. Vraag het anders aan trust, of kijk hier: http://www.sat4all.com/forums/topic/125563-twee-schotels-op-een-ontvanger-aansluiten/page__hl__%20trust%20%20diseqc%20%20duo__st__30 (trouwens jammer dat de link in die thread niet meer werkt) VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
a33 Geplaatst: 19 juni 2012 Delen Geplaatst: 19 juni 2012 (aangepast) a33 heeft gelijk, het kan op die manier. Vraag het anders aan trust, of kijk hier: http://www.sat4all.c...qc duo__st__30 (trouwens jammer dat de link in die thread niet meer werkt) Zo is dat. Ik heb ook nog even gegoogled en ik kwam bij de bron: http://www.sat4all.c...kdiseqc-switch/ . Dit danken wij dus aan trust. (Of heeft hij het ook weer ergens anders vandaan?) Persoonlijk weet ik niet of de duo-LNB dan op het eerste of op een herhaald Diseqc-signaal schakelt, of zelfs op tone-burst (Diseqc schijnt downward-compatible te zijn met mini-Dseqc/Tone-burst, en de duo-LNB ondersteunt ook Toneburst begrijp ik); maar het werkt dus gewoon. De doorverbonden uitgangen (of heet het officieel 'ingangen'?) werken dan alleen als doorgever van de stuursignalen/stuurspanning van de ontvanger naar de duo-LNB, dus die werkt feitelijk niet als Diseqc-switch. Vandaar waarschijnlijk de verwarring dat mensen denken dat dat niet kan werken. De praktijk bewijst het... en waarom duur doen als het ook goedkoop kan? a33 19 juni 2012 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 19 juni 2012 Delen Geplaatst: 19 juni 2012 Goed, als het werkt, dan zou ik graag de componentnummers willen hebben waarmee het werkt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
trust Geplaatst: 19 juni 2012 Delen Geplaatst: 19 juni 2012 (aangepast) a33 heeft gelijk, het kan op die manier. Vraag het anders aan trust, of kijk hier: http://www.sat4all.c...qc duo__st__30 (trouwens jammer dat de link in die thread niet meer werkt) Onder http://www.sat4all.c...t&Number=632465 oftewel "knutseloplossing" is ie nog te vinden . Let wel , het is een oplossing uit de tijd (2004) dat een uncomitted switch niet zo bekend was of misschien nog niet eens bestond , en de ontvangers geen diseqc 1.1 aan boord hadden . Maar het werkt nog steeds . Ook nog maar de foto van het brugje in de 4/1 switch erbij gedaan 19 juni 2012 aangepast door trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 19 juni 2012 Delen Geplaatst: 19 juni 2012 Wat een gedoe allemaal. Koop gewoon twee losse lnb’s i.p.v. de duo-lnb. Dan ben je voor 20-25 euro al een heel eind. Dat is ook een stuk makkelijker te monteren! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
grondstof Geplaatst: 19 juni 2012 Delen Geplaatst: 19 juni 2012 Ik heb het zelf enkele jaren zo gehad, 3 kabeltjes aan elkaar gesoldeerd, 1 naar de LNB, 1 naar ingang A en 1 naar ingang B Het werkte wel al moest ik als ik van een andere satelliet welke op C of D zat terug ging naar Astra 1 of Astra 3 2x een keus maken op die satellieten voor ik beeld had, verder was het prima te doen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen