Ga naar inhoud


Hulp bij het ontvangen van Arabsat


Smail

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Ik wil graag naast Hotbird (13), Astra (19), Astra (23.5) ook Arabsat (26) ontvangen op 1 schotel. (locatie Den Haag).

Is het mogelijk om Arabsat met een triax 88 te ontvangen?

De LNB’s die ik wil gebruiken zijn van het merk SAB.(zie bijlage)

 

 

Alvast bedankt voor uw hulp.

post-59209-0-54812800-1338821017_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Begin er maar niet aan, zelfs als je 26 oost in het midden zou monteren (wat ten koste gaat van de andere posities) is het erg krap. Zowel qua signaal als ruimte voor de LNB's.

Een aparte schotel 100 of 110 cm is aan te raden.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin er maar niet aan, zelfs als je 26 oost in het midden zou monteren (wat ten koste gaat van de andere posities) is het erg krap. Zowel qua signaal als ruimte voor de LNB's.

Een aparte schotel 100 of 110 cm is aan te raden.

 

Dank voor u reactie.

 

dus deze LNB's die ik heb, kan ik niet voor alle sattelieten gebruiken??....wel een ALP LNB (een dunne versie)voor Arabsat?

 

ben een beginner in sat wereld :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een aparte schotel bedoelde ik, een grote 100 of 110 cm schotel alleen voor 26 oost.

En die 88 cm Triax voor de 3 andere posities.

Als je alle 4 met de grote 100 cm schotel wil ontvangen wordt een hele toer, niet onmogelijk maar 26 oost moet toch echt in het brandpunt komen, waardoor 13 oost ver weg komt op de beugel met een zwak signaal.

Die LNB's zullen wel in OK zijn denk ik, maar misschien moet 23.5 oost een smalle Alps worden i.v.m. de kleine afstand tot 26 oost.

 

En wat Ventura al zei, alleen Badr 4 is te ontvangen op 26 oost: http://www.lyngsat.com/Badr-4.html

aangepast door hvdh

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn lokatie 60 km ten zuiden van Frankfurt ontvang ik BADR4 26° oost met een prime focus schotel van 1,20 mtr. en een 0,3dB Invacom flens LNC.

Het zijn is ieder geval de MBC transponder. Daar heb ik blokvrij beeld. Aleen bij harde regen zoals gisterenavond viel de ontvangst af en toe uit. De transponder met o.a. Dubai One is duidelijk krachtiger en heeft veel meer regenreserve.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus deze LNB's die ik heb, kan ik niet voor alle sattelieten gebruiken??....wel een ALP LNB (een dunne versie)voor Arabsat?

 

De Sab lnb kunt u gebruiken voor sterke satellieten zoals de astra 1 bijv. Helaas is de Alp lnb niet gevoelig genoeg om de Arabsat (Badr 4) goed te kunnen ontvangen. Wat ik al eerder zei, u dient minimaal aparte een schotel van 1.10 meter (liefst 1.20 meter) met een inverto ultra black lnb om redelijk Arabsat te kunnen ontvangen ook bij slechte weer omstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle reacties… helaas heb ik geen ruimte voor een schotel van 100 cm of 110 cm..

Volgens een sattelietboer hier in Den haag is het wel mogelijk om Badr 6 te ontvangen met een triax van 88 cm…naast de andere sattelieten….

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens een sattelietboer hier in Den haag is het wel mogelijk om Badr 6 te ontvangen met een triax van 88 cm…naast de andere sattelieten….

 

Deze satellietboer denkt alleen verkopen meer niet. Als u klachten krijgt dat u niet de Badr 6 kan ontvangen. Dan zegt de satellietboer dat u een grotere schotel moet kopen. Maw weer geld uitgeven. En daar naast zal u ook een andere gevoeliger lnb kopen. Weer geld uitgeven. Ik zal alles schriftelijk vast leggen, als u de Badr 6 niet kan ontvangen dat satelliet boer alles terug neemt en uw geld terug geeft. Ik ben benieuwd wat de reactie is van de satellietboer.

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens een sattelietboer hier in Den haag is het wel mogelijk om Badr 6 te ontvangen met een triax van 88 cm…naast de andere sattelieten….

Enkel C-band , officiëeel , maaaaar ....

http://satstar.net/s...ites/badr6.html

http://satstar.net/b...badr6_high.html

160cm minimum

http://satstar.net/b...dr6_medium.html

180cm minimum

 

Geeen garantie !!!!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter dan een Triax 110 kun je als extra schotel een aluminium Gibertini-schotel nemen bijv. de OP 125 L van 124x133cm. Zie deze site: http://www.gibertini.it/product/product_OP125_L.html

Die zie ik op internet al te koop voor 129 euro.

Maar ja, als je geen ruimte hebt voor deze schotel, dan houdt het op want met een Triax 88 gaat het echt niet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 191 kanalen in mijn lijst staan op die positie.

Hangt af van welke satelliet, (er hangen er drie) welke beam , H of V gepolariseerd en de weersomstandigheden,

maar met een goed uitgerichte schotel valt er altijd wel wat te ontvangen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja youriy, als je de ontvangst over laat aan de grillen van de atmosferische omstandigheden, dan is er natuurlijk altijd wel wat te ontvangen maar leuk is dat niet want ben je naar een mooi programma aan het kijken, en dan begint het beeld te blokken of stil te staan of valt helemaal weg. En natuurlijk is alleen maar de BSS-beam van de Badr4 te ontvangen, de Badr 5 en 6 kun je normaal gesproken wel vergeten.

Hou groot is trouwens jouw schotel en welke lnb heb je er op zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...