Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een TV kopen waar ik direct een schotel op aan kan sluiten. Ik denk aan een 22 inch led tv en een kleine schotel omdat ik hem wil gebruiken tijdens het kamperen en niet teveel spullen mee wil nemen.

Wat is een geschikte tv hiervoor en wat is de beste schotel? Ik wil in frankrijk of italie de nederlandse zenders kunnen ontvangen.

Geplaatst: (aangepast)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie. Maar ik wil toch graag liever een TV met ingebouwde decoder en zou graag weten welke TV (22 inch ongeveer) daarvoor het meest geschikt is in combinatie met Canal Digital

Geplaatst:

Pas vanaf 26" is er wat in de combinatie te krijgen. Ik zou toch het advies hierboven opvolgen als ik jouw was. Een zeer kleine ontvanger met een TV naar keuze. Waarschijnlijk goedkoper, compacter en ook nog eens robuuster.

Groeten,

GVW

Geplaatst:

ik heb wat lopen goegelen en vond deze tv: Samsung UE22D5003 die volgens mij DVB-S(2) aankan. Maar ik heb geen idee of dat werkt. Iemand ervaringen met deze tv?

Samsung UE22D5003 , enkel DVB-T & DVB-C

Gooogle:

Enox AIL-2622S2DVD 22 Inch 12/24 volt LED TV met DVD, DVB-T en DVB-S/S2

337,50 € - 429,00 €

Grundig 22VLE8120WG LED-tv:

275 € - 380 € + exclusief CD CI CAM

specs => pdf bijlage:

LED_TV_Enox_&_Grundig_22'_Analoog_DVB-SlS2_DVB-T_DVB-C.pdf

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

Geplaatst:

Die Enox lijkt me wel wat, is denk ik precies wat ik zoek. Heeft iemand ervaring met satelliet ontvangst op deze TV en welke schotel kan ik het beste erbij gebruiken ( zo klein mogelijk)

Geplaatst:

Beste Wizzdaddy

Je schrijft: Ik wil in frankrijk of italie de nederlandse zenders kunnen ontvangen.

De Nederlandse zenders zitten zowel op de Astra 19,2 als op de Astra 23,5. Wil je een duo-lnb op je schotel hebben zodat je na het uitrichten beide satellieten kunt ontvangen?

Geplaatst:

Ik heb onlangs een Sony 22 of een 26EX555 geinstalleerd met een mediaguard module en een duo lnb.

Was makkelijk in te stellen en heeft certificatie van CDS en dus ook fastscan, prima toestel, wel een beetje duur.

En binnen 2 dagen krijg ik een Blaupunkt 23 inch LED-TV B23C173TCS binnen, deze heeft ook nog een ingebouwde dvd speler aan de zijkant, als ik hem heb, meer.

Er komen steeds meer tv's (meestal grotere) op de markt met een DVB-s tuner erin, vreemd is dat de winkeliers bij de meeste toestellen niet vermelden dat er een satellietontvanger ingebouwd zit.

Ik heb zelf een samsung 40UE5700RS (Reception Satellite) die ik gebruik met een Aston 1.07 cam en een tvvlaanderen smartcard. Op de scart aansluiting heb ik een dvd recorder aangesloten.

Het satellietsignaal blijft beschikbaar op die scart, dus ik kan gewoon een dvd kijken of naar de kabelontvanger kijken via een hdmi ingang.

Op die manier kan je dus ook nog, analoog iets opnemen.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Geplaatst:

"Schotel direct op TV".

Da's toch geen gezicht joh, zo'n ding in je huiskamer? :grin:

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Dit soort tv's zijn wel ideaal voor hotels of vakantiehuisjes. Ik verbaas me er nog altijd over dat bijna ieder hotel nog een analoog signaal doorzet. Zelfs het Hilton hotel in Antwerpen had dit. Gevolg is een zeer slecht beeld, want lcd tv's en analoog signaal zijn een slechte combinatie. Tijdens mijn verblijf in Israel hadden een aantal hotels gewoon een settopbox op iedere kamer met eigen signaal vanaf de schotel. Dat werkt ook prima.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

"Schotel direct op TV".

Da's toch geen gezicht joh, zo'n ding in je huiskamer? :grin:

'oe nie ????

kijk bijlage: loldev.gifloldev.gif

post-34825-0-23698400-1339208140_thumb.jpg

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

Geplaatst:

Ok het wordt de Sony 26EX555. Maar, welke schotel/LNB kan ik daarbij het beste gebruiken?

Het liefst zo klein en licht mogelijk en het is canaldigitaal te ontvangen in frankrijk op de camping.

Iemand een idee?

Prima keuze die tv.

Gewoon een triax 64 cm met een duo lnb lijkt me voldoende

Ik kom nog even terug op die blaupunkt led tv met dvb-s, jammergenoeg viel die mij heel erg tegen, kan bijvoorbeeld niet overweg met duo lnb.

Gaat maandag retour.

Als je nog vragen heb, over die sony tv horen we het wel

aangepast door dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...