Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Ik heb recent een box en wil een stream op mijn box bekijken, alleen is me dit nog niet gelukt. Hebben jullie tips?

Concreet:

Ten velde (ergens online, door internet bereikbaar) staat een vdrbox. Deze box gaat door middel van tv-tuner de stream encoden, zodat ie door de upload kan. Raw-streamen lukt net niet, gezien ik dan stotterend geluid/beeld heb.

Probleem: elke encoding die ik gebruik (gebaseerd op externremux voor mensen die VDR kennen), lijkt de box niet te willen afspelen.

De streams zijn steeds beschikbaar via een android met bsplayer of een pc met vlc.

Concreet had ik graag gehoord hoe je een stream door mencoder (of ogg) jaagt, zodat die compatible blijft met mijn box (en welke streaming client best gebruikt wordt om deze af te spelen). VlC op dreambox lijkt enkel maar om dvd's op lan af te spelen, maar ik ben dan ook maar een beginner.

Gebruikte plugins op de box: giptv en nstreamplayer

Alvast dank!

rucati

DVBT ontvangst Tournai + Egem/Oost-Vleteren + Bouvigny/Dunkerque (2xTrinappe met amplifier 36db) = 56 kanalen! 

T90 = 42/39/36/28/26/23/19/16/13/10+9/7/4.8/1 & Multiswitch 17in/12out = 28/26/23/1910x1 diseqc (9x twin + 1x multiswitch > diseqc1.1) TVheadend op NAS + DVB-S2 usb-tuners (streaming naar XBMC) + VDR met Digital Devices DVBS2 quad tuner + 2x Technisat Airstar + Samsung LE40B579 + Gigablue 800se + Ferguson Ariva 102mini

Geplaatst:

Lijkt idd alles te zijn wat ik zoek (en meer) maar er zijn dependencies bij het installen die ik niet ingevuld krijg. De repo van mijn box heeft deze niet standaard staan.

betreft: gst-plugin-asf gst-plugin-mms gst-plugin-flv gst-plugin-rtmp gst-plugin-libxt

mss een repo-bron of manueel ergens beschikbaar zodat ik kan testen?

Dank!

DVBT ontvangst Tournai + Egem/Oost-Vleteren + Bouvigny/Dunkerque (2xTrinappe met amplifier 36db) = 56 kanalen! 

T90 = 42/39/36/28/26/23/19/16/13/10+9/7/4.8/1 & Multiswitch 17in/12out = 28/26/23/1910x1 diseqc (9x twin + 1x multiswitch > diseqc1.1) TVheadend op NAS + DVB-S2 usb-tuners (streaming naar XBMC) + VDR met Digital Devices DVBS2 quad tuner + 2x Technisat Airstar + Samsung LE40B579 + Gigablue 800se + Ferguson Ariva 102mini

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...