Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vriend van mij heeft een DM800 en die is al tijden niet bijgewerkt. Nu heb ik beloofd deze voor hem te updaten met OpenPli. Hij heeft ook een DVB-T ontvanger en nu vraag ik me af of het niet mogelijk is om via een DVB-T stick deze zenders ook via de DM800 te bekijken. Zelf heb ik een DM8000, dus heb me nooit zo verdiept in de DM800. Daarom mijn vragen:

- Herkent een DM800 met OpenPli een DVB-T stick?

- Zo ja, welk merk/type is dan het meest geschikt voor de DM800?

Hij heeft een DM800, geen DM800SE. Ik hoor graag van jullie.

Groet, André

Geplaatst:

Ja, werkt wel. Maar bij mij liep het nooit helemaal lekker. Het geluid was vaak weg bij een kanaal en dan moest je even heen en weer zappen om het geluid er bij te krijgen.

Op linuxtv.org staat een hele lijst met werkende sticks. Je moet letten op de chipset die erin zit. ikzelf heb een pinnacle 73e, die het dus redelijk doet op een 800, maar op een 7020HD doet 'ie het perfect. Dus ik denk dat het wat te maken heeft met de snelheid van het processortje...

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Geplaatst:

Hij heeft zelf nog een Trust DVB-T stick (16738) en heb gezocht op Google. Als het meezit kan de stick met een 2832 driver werken op de DM800. Binnenkort ga ik het allemaal uitproberen als ik bij hem ben. Mocht iemand nog suggesties hebben voor deze stick of ervaringen, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Groet, André

Geplaatst:

Dit klinkt hardstikke leuk. Is er dan ook de mogelijkheid om een digitenne kaart te gebruiken ?

mvg HG

Je Digitenne kaart wordt automatisch door o.a. CCcam herkend en kan dus in de interne kaartlezer gebruikt worden.

Groet, André

Geplaatst:

Let op dat de stick geen 5v afgeeft voor een actieve antenne. Als image kan ik je NewNigma 3.0 aanraden. Deze image heeft heel veel drivers aan boord voor diverse sticks. Het actieveren van de stick doe je in het menu.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Let op dat de stick geen 5v afgeeft voor een actieve antenne. Als image kan ik je NewNigma 3.0 aanraden. Deze image heeft heel veel drivers aan boord voor diverse sticks. Het actieveren van de stick doe je in het menu.

Even herstellen: Niet NewNigma maar New Dream Elite.

• Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...