Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Beheerder
Geplaatst:

Ben ik de enige die er last van heeft dat bij Pli steeds de ondertitels bij MKV of DVD files uitvallen als je even terug gespoeld en/of gepauzeerd hebt?

Ik moet dan de ondertitels weer 'activeren' door ze uit- en weer aan te zetten, maar bij DVD images gaat het regelmatig zo vaak fout dat er niet mee te werken valt.

Ik dacht weer even terug te gaan naar OpenPli en alles werkt op zich prima, maar die ondertitel problemen zijn echt mega-irritant.

Het maakt niet uit of de ondertitels los als .srt of embedded zijn, het gaat in beide gevallen erg vaak fout.

Iemand enig idee hoe het komt en wat er aan te doen valt?

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ben ik de enige die er last van heeft dat bij Pli steeds de ondertitels bij MKV of DVD files uitvallen als je even terug gespoeld en/of gepauzeerd hebt?

Ik moet dan de ondertitels weer 'activeren' door ze uit- en weer aan te zetten, maar bij DVD images gaat het regelmatig zo vaak fout dat er niet mee te werken valt.

Ik dacht weer even terug te gaan naar OpenPli en alles werkt op zich prima, maar die ondertitel problemen zijn echt mega-irritant.

Het maakt niet uit of de ondertitels los als .srt of embedded zijn, het gaat in beide gevallen erg vaak fout.

Iemand enig idee hoe het komt en wat er aan te doen valt?

Mvg,

Michel

Nee jij ben niet de enigste heb er ook last van vooral met doorspoelen of soms werkt de ondertitel plugin niet eens

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Geplaatst:

Dit probleem heb ik dus ook en is mega irritant.

Is dit bij andere images ook of enkel bij pli ?

Want als het bij de andere images geen probleem is dan ga ik wss wisselen omdat die ondertitels bij dvd's zeer belangrijk zijn voor het vrouwtje.

Grts

Geplaatst:

Wat is het probleem precies,Ik heb ook een paar films op mijn DM8000 staan maar mij ondertiteling werkt prima ook als ik vooruit spoel of stukken overslaat.

Draai OpenPli 2.1 Gisteren nog de update gedaan via softwarebeheer.De films en de srt file staan allebij met de zelfde naam in de zelfde map.

• Beheerder
Geplaatst:

Als ik bijvoorbeeld een MKV met losse ondertitels (.srt) of embedded ondertitels terug spoel en daarna pauzeer, ben ik 9 van de 10 keer mijn ondertitels kwijt.

Dat moet ik met geel->geel> ondertitel selecteren de ondertitels uitzetten en daarna met dezelfde handeling weer aanzetten. Pas dan doen ze het weer.

Met DVD's is het vaak nog veel erger. Daar vallen ze vaak zelfs spontaan uit (en vaak uit) en krijg ik ze nauwelijks weer aan.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als ik bijvoorbeeld een MKV met losse ondertitels (.srt) of embedded ondertitels terug spoel en daarna pauzeer, ben ik 9 van de 10 keer mijn ondertitels kwijt.

Dat moet ik met geel->geel> ondertitel selecteren de ondertitels uitzetten en daarna met dezelfde handeling weer aanzetten. Pas dan doen ze het weer.

Met DVD's is het vaak nog veel erger. Daar vallen ze vaak zelfs spontaan uit (en vaak uit) en krijg ik ze nauwelijks weer aan.

Mvg,

Michel

Nee daar heb ik geen last van, ik heb het een paar keer geprobeerd maar de ondertiteling begint gewoon weer optijd.

• Beheerder
Geplaatst:

Merkwaardig dat de een er wel en de andere er geen last van heeft, terwijl wij toch beide een DM8000 hebben en beide (neem ik aan) een up2date Pli gebruiken.

Jij speelt de MKV's ook af vanaf een samba share?

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Hier idem alles wordt met ondertitels weergegeven, kan pauzeren skippen enz, maar ondertitels blijven.

DVD"'s staan hier op een NAS als iso en als vob files..

en gebruik de standaard in PLi aanwezige dvd plugin ( niet die je los kan installeren )

Geplaatst:

Merkwaardig dat de een er wel en de andere er geen last van heeft, terwijl wij toch beide een DM8000 hebben en beide (neem ik aan) een up2date Pli gebruiken.

Jij speelt de MKV's ook af vanaf een samba share?

Mvg,

Michel

Nee in mijn geval gewoon van een interne Hdd.

• Beheerder
Geplaatst:

Dan moet het haast wel te maken hebben met een instellingen of een plugin die conflicteert.

Ik ga het wel proberen uit te sluiten.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Ik heb het enkel met DVD's zowel als iso als vob.

De ondertitels vallen dan zeer regelmatig weg en soms komen ze vanzelf weer ineens terug en soms moet ik 10 x proberen om via "geel geel" het weer terug te krijgen wat meestal niet lukt.

Zeer irritant is dit.

En dit is met openpli 2.1 trouwens.

• Beheerder
Geplaatst:

Dat is precvies mijn klacht. Bij DVD's vallen ze spontaan uit en komen ze heel soms ook spontaan weer terug, maar vallen dan ook snel weer spontaan uit.

Bij MKV's gebeurt het alleen bij spoelen+pauze en kan je ze door uit/aanschakelen meestal wel weer aan krijgen.

Ik speel af vanaf een samba share, maar heb niet het gevoel dat het daar aan ligt.

Het is inderdaad zeer irritant.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

En ik kan ook bevestigen dat het dus enkel met de open pli image gebeurd.

Heb nu de laatste dagen enkele andere images getest en daar kwam het probleem niet voor.

Zet ik dan weer een open pli image erop dan is het probleem weer daar.

Zelfs dus met een standaard kale open pli image zonder speciale plugins.

Dus ergens is er toch iets mis met de open pli en de ondertitels.

Graag zou ik zien dat open pli daar eens iets aan gaat of kan doen.

Het is dat ik het een leuke image vind dat ik er bij blijf voor dit moment maar als dit niet beter word dan ga ik naar een andere image over.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...