Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tot augustus 2011 was ik een redelijk tevreden klant van Canal Digitaal. Wel regelmatig uitval en bij een beetje regen en wind geen beeld meer. Door een verhuizing moest ik afscheid nemen van mijn abonnement. De afgelopen maanden heb ik als oude klant op een verrassende manier kennis gemaakt met de klantvriendelijkheid van Canal Digitaal. Zo verrassend, dat ik u dit niet wil onthouden.

Ruim 7 maanden na beëindiging van het abonnement ontvang ik ineens een verzoek om de decoder weer in te leveren. Logisch, deze was in bruikleen verstrekt. Ik ontving keurig een doos met een antwoordnummer. Geen probleem, dag later meteen verzonden.

Tot ik in april 2012 een brief ontving van Canal Digitaal waarin vermeld stond dat de decoder was opgehaald door en er schade was geconstateerd. Rekening 15,-.Vreemd, want ik had toch echt zelf de decoder verzonden via post.nl en wist zeker deze was in goede staat.

Bellen dan maar, duurt even voordat je dames en heren aan de lijn krijgt, maar uiteindelijk een medewerker aan de lijn van de klantenservice. Die er ook niets van snapte en zou zorgen dat dit ongedaan zou worden gemaakt. Ik heb keurig een email ter bevestiging ontvangen dat de verzonden brief als niet verzonden beschouwd mocht worden. Opgelost?

Het verhaal is jammer genoeg hier nog niet ten einde. Tot mijn verassing ontving ik van een firma met de naam Lindorff (incassobureau) een betaalverzoek. Zonder enige opgave van reden, om 52,- te betalen. Afzender Canal Digitaal. Nu breekt mijn klomp! Ik heb toch een bevestiging ontvangen dat ik de eerder verzonden brief als niet verzonden mocht beschouwen?

Bellen maar weer, deze keer met Lindorff. Ja meneer Boom, wij snappen het misverstand. Maar u moet toch echt bij Canal Digitaal zijn. Alleen zij kunnen het betaalverzoek terugdraaien. Langzaam aan stijgt mijn bloeddruk, nog meer tijd steken in fouten van anderen. Weer een duur 0900 nummer bellen, en weer lang wachten. Maar goed er zit niets anders op. Bellen dus met Canal Digitaal. Een vriendelijke jongeman neemt na diverse omschakelingen op. Mijnheer Boom sorry voor het ongemak. Wij snappen uw frustratie. Maar we hebben uw decoder nooit hier ontvangen????? Nee, denk ik dit kan niet waar zijn. Maar als u het verzendbewijs kan overleggen dan is het probleem opgelost. Gelukkig heb ik het verzendbewijs bewaard. Dus probleem opgelost..

U raad het al …..niet bij Canal Digitaal. Op 5 juni 2012 ontving ik een email dat mijn decoder inderdaad was aangekomen. Maar er was schade geconstateerd. Ondanks mijn eerdere bevestiging van Canal Digitaal dat dit niet het geval was.

Gaan we maar weer bellen. Kost wat moeite maar uiteindelijk krijg ik ene Christel aan de lijn. Probleem uitgelegd. Natuurlijk snappen ze er niets van, ik ook niet. Wel snappen ze dat ik boos ben. Na het zoveelste misverstand. Ze geeft toe dat ze een fout hebben gemaakt. De bevestiging met daarin dat er geen schade was geconstateerd was niet juist. Een medewerker heeft zich vergist. Maar verzekerd ze mij, daar komt coaching voor. Probleem opgelost bij Canal Digitaal? U raad het al..NEE. Ondanks de fout die ze gemaakt hebben, moet ik toch aan het betaalverzoek doen van het incassobureau. Want als het eenmaal in het systeem staat, ja dan staat het in het systeem. Kunnen wij er ook niets aan mijnheer Boom. Ik vraag dan maar haar leidinggevende te spreken. Dit laffe persoon, durft niet zelf aan de lijn te komen. Christel vervolgt: “sorry mijnheer Boom, die mag ik u niet geven, ik snap er ook niets van mijnheer Boom. Maar u mag wel brief schrijven hoor” Wow Christel, denk je dat ik niets beter te doen hebt dan achter de fouten van Canal Digitaal aanlopen? Naar wie dan vraag ik aan Christel..”Christel zegt dat ze dat niet weet, gewoon naar het postbusnummer miscchien” .U heeft het al door dit is Canal Digitaal ten voeten uit.

Na meer dan een maand op en neer mailen en bellen waarbij ik overigens telkens zo’n twee weken op reactie van de klantenservice heb moeten wachten, zijn we helaas nog niets opgeschoten.

Daarom zeg ik bezint eer ge begint met Canal Digitaal.

Voor mij in ieder geval nooit meer CANAL DIGITAAL !!!

Geplaatst:

dag,

ik herken u verhaal,maar dan met het kabelbedrijf telenet,die er hier ook niet meer inkomt.het heeft ook enkele maanden geduurd,vooraleer die was opgelost.ik hoop voor u ook,een goede afloop.

ikzelf doe nooit geen zaken met incasso's,vanwege een documentaire erover,en de nog onvriendelijke brieven.ik stuur ze dan bericht terug,dat ik met hen geen zaken doe,en dat ze het mogen doorgeven naar een advocaat of deurwaarder,die meestal meer begrip toont voor een openstaande schuld.maar dat is een beetje top offic.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

ik snap niet je actie probeert te ondernemen na het bericht van het incasso buro.

daar was ik al gestopt omdat er een bevestiging is van cds.

laat het maar hoog oplopen maar steek er zelf geen tijd in.

jij heb bewijs dat het klopt.

ik ben daar tegenwoordig erg makkelijk in geworden en echt waar het komt vanzelf goed.

zonder dat je er dan veel tijd en dus geld in stopt.

echter het heeft de tegenpatij geld gekost.

edje

• Like 1

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

• Beheerder
Geplaatst:

Ik heb jaren geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik had een top abonnement, verhuisde, kreeg een bevestiging van mijn adreswijziging, maar men bleef de halfjaarlijkse facturen naar het oude adres sturen. Die kon ik niet betalen want ik wist niet van het bestaan af dus kwam er een kleine betalingsachterstand.

Meermaals bellen en zelfs aangetekende brieven hadden geen enkel effect. Uiteindelijk dreigbrieven en hoge kosten van Linndorf. 1 x geschreven dat ze de pot op kunnen en vele dreigbrieven later een brief dat de cliënt de vordering heeft ingesteld. Probleem opgelost ;)

CanalDigitaal doet het er naar mijn mening om. 'Foutjes' maken die bij 9 van de 10 'domme' klanten die geen bezwaar durven maken keiharde euro's opleveren en die enkele die wel voet bij stuk houdt, is een ingecalculeerd risico.

CanalDigitaal is naar mijn mening een regelrechte boevenclub en dat zal nooit veranderen. Dat blijkt wel.

Ik ken tientallen vergelijkbare verhalen van andere leden en kennissen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Daar gaan we weer ! Altijd hetzelfde liedje, oude koeien uit de sloot halen.

Technisat Multytenne 45, Inverto Scena 5550 S CI

Mini USB DVB-T Stick

• Beheerder
Geplaatst:

De oude koeien blijven anders wel verdomd actueel. Dat blijkt maar weer!

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Waar mensen werken worden foutjes gemaakt. Als je dit niet wilt, stap dan over naar een nadere aanbieder.

aangepast door Annema

Technisat Multytenne 45, Inverto Scena 5550 S CI

Mini USB DVB-T Stick

Gratis tip: casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2 :)

Nog noooit zever gehad !!

Ben vanmenign , vanaf dat commmerciëele tvreclame uitzendt ,

waaarom dan abonneegeld vragne ??

Filmkanalen kan iknog begrijpe , maaa gewo,ne zenders zoals RTL of VTM ????????

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Ik heb vroeger voor onze hardnekkigste wanbetalers een paar keer geprobeerd met incasso bureaus in de hoop ...

Een ramp, want incasso bureaus werken niet gratis, er zijn altijd dossierkosten, vaste kosten per maand, kosten voor tel en brieven, daarbij willen ze een deel van het geïnde bedrag, het loopt snel op.

Als ze na een periode (6 maand) niks geïnd krijgen, geeft het incasso bureau de opdracht terug en mag de opdrachtgever er zijn plan mee trekken.

De volgende stap zou de rechtbank zijn, en alweer kosten

Onder een bepaald bedrag is het raadzaam er dan mee op te houden, wat de meesten dan ook doen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Gratis tip: casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2 :)

Nog noooit zever gehad !!

Ben vanmenign , vanaf dat commmerciëele tvreclame uitzendt ,

waaarom dan abonneegeld vragne ??

Filmkanalen kan iknog begrijpe , maaa gewo,ne zenders zoals RTL of VTM ????????

Ik denk dat het kostenverhaal wel wat ingewikkelder in elkaar zit dan "Het zijn commerciele zenders, dus ze kunnen best.......".

Je kunt niet zomaar de FTA-kraan openzetten. Dat doet bijna geen enkel land, op de Duitse p.o. na (Is ook niet zonder consequenties.). FTV is eerder "in beeld". Dat laatste zie je veel in Europese landen.

En noem niet de Britse tv als voorbeeld dat het wel kan, want binnen een jaar zul je merken dat aan die FTA ook haken en ogen zitten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Akkooord !!

Maaar dubben = jakkes !!

FTV , kan k nogbegrijpen , maa .... hetzou toch nogleuk zijnn

dat je FTV oook in't buitenlandkunt abonnnere !!

Helaaas , weges auteursrechten => :( :(

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Gast Jeroensky

Beetje flauw om een topictitel te geven in de zin van pas op met CDS.

Je klacht kan iedereen overkomen die hardware ontvangt van een firma per post. (vandaar dat ikzelf ook vaak een foto maak van apparaat voor en tijdens verpakking).

Of het nou CDS is, of upc of ziggo of ***geen-reclame*** of bol.com of whatever.

Op zich kan je wel stellen, dat het beter is om zelf via gecertificeerde dealer een ontvanger/pvr/stb te kopen (met softcam support), dan z'n gelimiteerd ding van can***geen-reclame***gitaal/ziggo/upc/etc. te gebruiken :grin:

(admins: cds mag je niet volledig schrijven ivm reclame, maar upc en ziggo wel, dat is toch wel verknipt)

aangepast door Jeroensky
Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

een spatie tussen canal en digitaal doet wonderen anders staat er in de naam een Duitse grootgrutter

• Beheerder
Geplaatst:

Jeroensky, als je wilt dat ik aan een fout woordfilter wat doe, moet je contact opnemen via het contactformulier of PM. Dat staat ook duidelijk in onze regels. Wij maken ook wel eens fouten, die herstellen we graag, maar dan is jou hulp wel nodig.

Commentaar op het forum plaatsen is weinig zinvol.

Mvg,

Michel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen